TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 22.1.2024.

Muški Tjedan Mode u Parizu ove godine je donio spektakularnu tapiseriju inovacije, stila, održive mode i umjetničke ekspresije na modnu scenu.


Nakon spektakularnih revija u Milanu, Pariz je preuzeo svjetla reflektora i predstavio obećavajući pogled na mušku modu. Prikazane kolekcije predstavile su modne kuće i brendove u najboljem svijetlu, pričajući o redefiniranju muške mode. Pariški Tjedan Mode imao je nekonvencionalan i sofisticiran pristup muškim komadima.

 



Stoga danas donosimo pregled ključnih trenutaka koji su ostavili neizbrisiv trag na mušku modu.

Pharell Williams pokazao se kao maestro modne inovativnosti, servirajući kolekciju koja se bazirala na „western cowboy“ estetiku. Duh američkog zapada donio je u Pariz kroz old school rese, velike kopče na remenu, kapute koji su reinterpretacija prekrivača i karo uzorak. Veliku pažnju na reviji privukla je i kolaboracija s brendom Timberland i učinila da se kultne „žute čizme“ s LV logom odmah nađu na wish listi svih modnih insajdera.


Foto: @louisvuitton



Acne Studios, poznat po širenju svojih granica, prigrlio je vibrantni duh klupske kulture. Minimalizam su ostavili po strani, a na scenu su donijeli novi smjer, u potpunosti usklađen s Gen Z kulturom, kroz denim, upečatljive printove i chunky nakit. Sve to je transformiralo piste u dinamičan i inkluzivan prostor koji se vodi nekom novom kulturom.


Foto: @acnestudios



KENZO je ostao dosljedan svojoj estetici brenda koji donosi univerzalan modni izričaj s korijenima u Japanskoj tradiciji. Iako je kolekcija sama po sebi zahtijevala pažnju, dodatan efekt postigao je i povratak Zayn Malika na scenu. On je donio celebrity touch kao posjetilac revije koji je u potpunosti odražavao KENZO estetiku. Tako je kreirao još jedan nezaboravan trenutak u modnoj povijesti.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KENZO (@kenzo)



Loewe, pod kreativnom palicom Jonathan Andersona, prezentirao je umjetnički i zaigrani izričaj s efektom Richard Hawkinsa. Njegova umjetnost, prikazana kroz 12 video kolaža, u potpunosti je izmijenila osjećaj prostora u interijeru u kojem je revija prikazana. Sama kolekcija donosi raskošnu paletu boja pa su tako hlače, čarape, nakit i drugi modni dodatci postali prava umjetnička izložba.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LOEWE (@loewe)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LOEWE (@loewe)



Dior je donio debitantsku kolekciju Kim Jonesa. Revija je bila omaž baletnom plesaču Rudolfu Nureyevu, ispreplićući njegov osobni stil s Diorovim naslijeđem. Od baletnih cipela, do izvezenih balonera i reinterpretirane arhive ove slavne modne kuće, kolekcija je predstavljala istraživanje delikatnog odnosa elegancije i raskoši.


Foto: @dior



Za kraj, Balmain revija na kojoj je svjetla reflektora u potpunosti ukrala Naomi Campbell, koja je zatvorila reviju muške mode. Look se sastojao od kontrastnih tonova akromatske crne i nježnih nude tonova s naglaskom na centralni detalj – zlatni buket na pojasu koji je definirao ovako jednostavan look. Balmain je još jednom uspio zadiviti i iznenaditi publiku, što ga ponovno postavlja na tron kao snažnog trendsetera u modnoj industriji.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Balmain (@balmain)



Možemo reći da je ovaj pariški Tjedan Mode na scenu donio raznolikost i inkluzivnost u kombinaciji s vječnim stilom i bezvremenskom elegancijom. Ovo je bila interpretacija tradicije i inovativnosti na jednom mjestu, koja će nesumnjivo utjecati na putanju muške mode u sezonama koje dolaze.

* * *
Naslovna fotografija: @instylemagazine


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!