TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.2.2018.
Tatjana Kovačević-Vidović je kroz svoju školu keramike i grnčarstva potaknula mnoge da se zaljube u čari oblikovanja gline i izradu predmeta od gline. Kroz brand TAKOceramics motivirala nas je da našu kuhinju obogatimo zanimljivim posuđem iza kojeg se krije mnogo predanog rada i ljubavi. Njen brand osnovan je prije sedam godina i od tada se uz njega vežu pridjevi spontano, funkcionalno, prirodno
Koji je prvi proizvod od gline koji ste vi izradili? Kada ste se zaljubili u lončarstvo?
Za vrijeme studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu imali smo projekte koji su zahtjevali realizaciju u različitim materijalima. Kroz jedan takav projekat otvorila se mogućnost da uz podršku firme Tondach d.o.o. izradim svoj prvi rad u keramici, a to je bila šolja Drop of Water. Prilikom boravka u fabrici crijepa Potisje Kanjiža u Srbiji, prvi put sam imala dodir sa grnčarskim kolom kao i čitavim procesom izrade predmeta od keramike što me je potpuno oduševilo.
Koliko su polaznici vaše škole upoznati s karakteristikama gline? Kakvi su njihovi komentari nakon škole i koje uspomene nose s druženja?
Mislim da je ovo pitanje više za polaznike kurseva. Ono što ja iz svog ugla mogu reći je da nastojim da sve polaznike maksimalno upoznam sa materijalom i njegovim procesom do te mjere da samostalno mogu da se bave izradom predmeta od gline. Feedback koji ja dobijem od ljudi koji prođu kroz studio je izuzetno pozitivan, topao i nitko ne želi od ode iz studija. :) Druženja su uvijek zabavna, opuštena i dva sata, koliko traje jedan čas, su vrlo vrlo kratka. Tu brzinu kojom prolazi vrijeme može shvatiti samo neko tko je radio s glinom. Sati su kao minute!
Kako oblikovanju gline pristupaju odrasli, a kako djeca? Tko pokazuje više kreativnosti u izradi?
Prirodno je da su djeca slobodnija u izradi i oblikovanju, jer još uvijek nisu opterećena nametnutim estetskim kriterijima okoline. Djeca su brza, nisu opterećena nesavršenostima i uvijek oduševljena svojim finalnim radom. Odrasli, s druge strane, isti projekat koji djeca završe za pola sata prave nekad i preko dva sata i skoro po pravilu nisu zadovoljni svojim finalnim radom iako su svi oko njih oduševljeni istim. Radu pristupaju vrlo oprezno i u strahu od eventualne greške. Međutim, ljepota gline je upravo u tome da sve što pogriješite možete zapravo vrlo lako ispraviti. Kod odraslih je taj proces oslobađanja dugotrajan, ali apsolutno moguć i ostvariv.
Koliko je zahtjevan sam proces izrade i oblikovanja gine? Koliko je vremena potrebno i kako teče sam proces izrade keramike u potpisu TAKOceramics?
Smatram da je prilično zahtjevan jer za izradu samo jednog predmeta vama je potrebno minimalno 15ak dana koji uključuju obradu, sušenje, dva pečenja i glaziranje, podrazumijevajući da već imate spremnu glinu s kojom radite. Ukoliko se i glina priprema onda je taj proces još zahtjevniji.
Predstavili ste tri neodoljive linije posuđa – White Lace, Myein i Drop of Water. Možete li nam reći nešto više o inspiraciji za svaku od kolekcija te koja je od njih ukrala najviše simpatija bh.dama?
Svaka kolekcija je rezultat određenih kreativnih faza koje sam prolazila, a rekla bih da je kolekcija Myein jedna od popularnijih jer spaja funkcionalnost i skulpturalnost.
Na policama dućana Bazerdžan i Kutcha možemo pronaći uistinu neodoljive setove za kavu i posuđe u vašem potpisu. Što vas inspirira za kreiranje posuđa? Gdje pronalazite motivaciju za rad?
Ovo je pitanje na koje ni sama još uvijek ne znam pravi odgovor jer se on stalno mijenja kako se i sama mijenjam i razvijam. Ono što je uvijek konstanta je da istinski uživam u samom procesu izrade i rada sa sirovim materijalom. Svježi miris gline koji te vrati u prirodu, plastičnost koja upija svaku emociju i pokret, to je nešto sto me oduševljava. Stalni eksperiment sa glazurama i vječno iznenađenje i transformacije koje se dešavaju prilikom pečenja svaki put vam udahnu novi život, novu ideju i novu želju da ponovo nešto napravite. A vidjeti sve to što napravite u svakodnevnoj upotrebi u prostoru u kojem živite i radite je zaista magično. Da i ne spominjem da je iz takvog posuđa sve ukusnije i slađe.
Fotografija naslovnice: Edvin Kalić i TAKO ceramics
Foto: TAKO ceramics
TEKST: Bonjour.ba
Događaj „Odjeci naslijeđa: Evolucija bosanskog dizajna i kulture“ održan je 12. juna 2025. godine u prisustvu 140 zvanica u prostorijama Ambasade Bosne i Hercegovine u Londonu.
Program su zajednički organizovali STUDIOAida i kompanija Zanat, uz podršku Ambasade Bosne i Hercegovine u Ujedinjenom Kraljevstvu. Moderatorica događaja bila je bosansko-britanska arhitektica i dizajnerica enterijera Aida Bratović iz studija STUDIOAida.
U okviru programa, Orhan Nikšić, direktor i suosnivač kompanije Zanat, predstavio je rad kompanije sa fokusom na nastavak viševjekovne tradicije ručne obrade drveta. Demonstraciju UNESCO-om priznate tehnike ručnog rezbarenja izveo je jedan od majstora Zanata, čime je publici omogućen uvid u proces izrade pojedinih elemenata. Publici se obratio i Oscar Peña, suvlasnik Studioilse i dugogodošnji saradnik kompanije Zanat.
Profesorica Nermina Zagora sa Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu održala je izlaganje na temu evolucije dizajna enterijera u Bosni i Hercegovini, s posebnim osvrtom na reinterpretaciju tradicionalnih prostornih vrijednosti u savremenom kontekstu.
Muzički segment događaja upotpunio je nastup Damira Imamovića, koji je izveo program baziran na savremenom pristupu tradicionalnoj sevdah muzici, a stihove je recitovao književnik Ahmed Burić.
Tokom večeri, gostima su posluženi tradicionalni bosanski kanapei uz odabrana vina iz regije Hercegovine, obezbijeđena od strane Nebojše Gušića, direktora i vlasnika kompanije Orbit Wines.
Događaj je okupio brojne goste iz oblasti kulture, arhitekture i umjetnosti te pružio priliku za razmjenu mišljenja o savremenim interpretacijama bosanskohercegovačkog kulturnog naslijeđa.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!