TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.6.2019.
Izvanvremenska moda, grafika i jednostavnost karakteristike su modnog brenda Plusminus. Vođen idejom i vizijom dizajnerice Ene Dujmović predstavlja šestu po redu kolekciju pod nazivom Different Species.
Kolekcija je inspirirana prirodom, skupinama organizama i njihovim različitostima, a brend teži ka tome da ovom realizacijom privuče zaljubljenike u modu koji će se pronaći u njegovoj estetici.

Konekciju s prirodom svaka individua doživljava na drugačiji i svojstven način, baš kao što i Different Species kolekcija budi ono jedinstveno u osobi koja je nosi. Odjevni komadi namijenjeni su ženi koja je vrlo slobodna, čineći je posebnom u svakodnevnim prilikama.

Svaki komad kolekcije je autentično umjetničko djelo koje spaja modu i grafiku. Nosivost komada se ogleda u ispunjavanju vizije osobe koja ih nosi te u naglašavanju njenog karaktera.
Štampa grafičkog linoreza koju vidimo na ovoj kolekciji rađena je u suradnji s akademskim grafičarima i umjetnicima Denisom Haračićem i Mirzom Rahmanovićem.

Kolekcija je spremna čekala u Plusminus studiju više od dva tjedna kako bi vremenski uvjeti bili povoljni i kako bi se kolekcija snimila u zamišljenom stilu i odabranoj lokaciji. Uz lokaciju snimanja koja nas na trenutak vraća u stara geološka razdoblja, odjeća je u potpunosti u fokusu i poziva na detaljnije istraživanje.
Za fotografije u duhu Plusminus filozofije i ovaj put je zaslužna fotografkinja Maja Topčagić, kojoj su se kao modeli pridružili dizajnerica Plusminusa Ena Dujmović i glumica Martina Mandek, dok šminku i frizuru potpisuje Naida Đekić. Svi Plusminus komadi iz nove kolekcije proljeće/ljeto 2019. dostupni su online za narudžbu putem službene Plusminus Instagram i Facebook stranice te u concept storeu Bazerdžan u Sarajevu.













***
Odjeća: Plusminus
Modeli: Maja Topčagić, Ena Dujmović, Martina Mandek
Makeup i frizura: Naida Đekić
Foto: Maja Topčagić
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!