TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 28.7.2020.

Svaka kombinacija, pa i najjednostavnija izgledat će neusporedivo bolje ukoliko ju obogatite upečatljivim nakitom koji je uspio sakriti u svom dizajnu djelić prirode i divnog cvijeća.

Flora Handmade je bh. brend nakita iza čije se unikatne i kreativne ideje krije Sunita koja nam je otkrila da je u svijet mode i unikatnih, ručno rađenih proizvoda došla prije dosta godina preko sestre koja dizajnira odjeću: „Uvijek su nas oduševljavale kombinacije koje su jedinstvene i drugačije.“

Sunita Dizdar-Hodžić

***

Na pitanje tko se krije iza Flora Handmade nakita, Sunita nam je otkrila:
Sama ideja dizajniranja i izrade nakita sa prirodnim cvijećem „potekla“ je od, vjerovali ili ne, psihologa. Zajedno sa mnom, iza Flora Handmade nakita stoji tim divnih ljudi koji su mi od početka bili podrška u realizaciji ideje, svako na svoj način shodno svojim sposobnostima i profesionalnim znanjem. Roditelji su preuzeli brigu oko uzgoja, sušenja, presovanja i kompletnog pripremanja cvijeća za dalju upotrebu, kolega koji izrađuje poklon pakovanja i vrši dostavu, grafički dizajner koji je odgovoran za vizuelni identitet samog branda, fotografkinja koja osmišljava photoshooting kolekcija, prijateljice koje testiraju uzorke novih modela. Ja sam naravno uključenja u sve aspekte poslovanja, ali onaj dio koji je „samo moj“ jeste dizajniranje i izrada nakita te komunikacija sa kupcima.“

U razgovoru sa Sanitom željeli smo saznati još više informacija o izradi nakita, njenim počecima, kako mi sami možemo učestvovati u kreiranju nakita, planovima koje Flora Handmade tim priprema, ali i da kroz intervju čitatelje upoznamo sa divnim nakitom u potpisu ovog brenda.

Kako ste došli na ideju da postanete dio svijeta izrade nakita?

Još za vrijeme studiranja sestra me potakla da se okušam u izradi nakita, iz hobija. Te prve godine bile su svojevrsna faza pronalaženja, koja tehnika, koji materijal, šta je to u čemu se ja mogu najbolje izraziti, pustiti mašti na volju i donijeti nešto sasvim novo. Ključni momenat koji me usmjerio u izradu nakita sa suhim cvijećem jeste poklon koji sam dobila od sestre nakon njenog putovanja u Australiju. Bile su to naušnice sa prirodnim cvijećem. Izgledale su tako nestvarno, pravo cvijeće sačuvano zauvijek, u nakitu, bila sam fascinirana i upravo tu emociju sam htjela prenijeti na svoj nakit. Tada počinje moja potraga za materijalom za izradu ovakvog nakita, potom učenje i učenje i konačno prvi uzorci. Ono što sada vidite kao Flora Handmade nakit rezultat je dugogodišnjeg eksperimentiranja i testiranja različitih varijanti dvokomponentne smole, različitih vrsta cvijeća, načina izrade i konačne obrade.

Kako su izgledali vaši počeci prije devet godina i mislite li da je mladim dizajnerima danas izazovnije ili jednostavnije?

Na samom početku jako puno vremena sam provodila educirajući se o samoj tehnici, materijalima, generalno o dizajnu, od nekih jednostavnijih stvari do kompleksnijih. Čitala sam različitu literaturu, pregledala video materijale, istraživala, ali dok sama nisam krenula u izradu nisam znala šta me čeka. Praktičnim radom dopunila sam kockice koje su nedostajale.

Smatram da je svako vrijeme izazovno na svoj način. Tada, prije devet godina jedan od najvećih izazova kreativaca u BiH bila je nabavka materijala, ni danas to nije na nekom zavidnom nivou, ali je u svakom slučaju bolje nego prije devet godina kada, ako ste htjeli da se bavite dizajnom i izradom ručnih radova većinu materijala morali ste potražiti van granica naše države, pogotovo ako je u pitanju neka nova tehnika, neki materijal koji se ne koristi često, neki proizvod koji tek „uvodite“ na bh. tržište.
Sada je to dosta jednostavnije, razvoj tehnologije je učinio svoje pa je pristup materijalima, ali i informacijama iz bilo kojeg dijela svijeta uveliko olakšan. To je ono što sada dizajnere dovodi pred neki novi izazov, a to je da olakšan pristup materijalima i informacijama stvara i veću konkurenciju. Tako da smatram da je svako vrijeme izazovno na svoj način stvar je samo u tome kako ćete se nositi sa tim.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Flora Handmade (@florahandmade_sd) on

Otkrijte nam tajnu. Kako nastaje sav taj predivni nakit? Koje materijale koristite za izradu svog nakita i kako zapravo izgleda cijeli proces?

Sam proces izrade Flora nakita je dosta složen ako uzmete u obzir sakupljanje odnosno uzgoj cvijeća, njegovo sušenje, testiranje i pripremanje za upotrebu. Također jedna od faza jeste dizajniranje modela te pristupanje njegovoj konačnoj izradi. Konačna izrada podrazumijeva izljevanje dvokomponentne smole u kalupe i dodavanje cvijeća. Kada se taj dio završi, „komadi“ nakita se obrađuju, dodaju metalni dijelovi i slijedi pakovanje. Metalni dodaci koje koristimo su bižuterija, kirurški čelik ili srebro 925. Generalno sve faze su isprepletene dakle za vrijeme pripremanja cvijeća desi se da me nešto inspirira pa istovremeno krenem u dizajniranje jednog modela ili u završnu fazu nekog drugog.

Ono što je interesantno i drugačije kada je u pitanju Flora nakit jeste da uz svaki komad nakita dobijete karticu na kojoj je ispisano koje cvijeće je „sačuvano“  u tom komadu nakita i koje je njegovo simboličko značenje. Dakle, Flora nakit nije samo nakit koji će upotpuniti vašu odjevnu kombinaciju ili biti lijep poklon dragoj osobi, to je nakit koji će ispričati vašu priču, poslati poruku dragoj osobi jezikom cvijeća.

Koliko vremena je potrebno za izradu jednog komada Flora Handmade nakita?

Koliko je potrebno za izradu jednog komada nakita teško je reći, svaki model je drugačiji i svaki iziskuje drugačiji pristup. Generalno najviše vremena je potrebno oko pripremanja cvijeća i samog dizajniranja. Kada je to završeno, sama izrada traje otprilike pet do sedam dana.

Cvijeće je zaštitni znak Flora Handmade nakita, a nas zanima kako formirate paletu boja, cvijeća i gdje pronalazite inspiraciju za svaki komad?

Paleta boja Flora nakita je vrlo raznolika, baš kao i cvijeće koje možete vidjeti u prirodi. Kreće se od nekih nježnih svijetlih tonova do intenzivnijih boja kao što je narandžasta, crvena i druge. Inspirira me sve što me okružuje, sve ono što u meni izazove emocije, ali priroda i boravak u prirodi je nešto posebno što baš uvijek izrodi nove ideje.

Prema vašem iskustvu sa kojim cvijećem je najizazovnije raditi i zašto?

Najizazovnije je cvijeće intenzivnih boja jer je najteže zadržati njegovu boju, ono zahtjeva posebnu obradu. Ono što je također izazov prilikom dizajniranja jeste kada ispred sebe imam predivan cvijet, ali oblikom velik da bi u cijelosti bio dio jednog „komada“ nakita. U tom slučaju moram osmisliti kako iskoristiti samo dio cvijeta, a da ipak sačuva svoju ljepotu.

Tko je idealna Flora Handmade žena? Kako ju zamišljate?

To je samouvjerena žena, ona koja zna šta želi i ona koja je drugačija, koja se ne želi „utopiti“ u masi nego želi biti primijećena po nečemu drugačijem. Važno joj je mišljenje okoline, ali joj ono definitivno nije smjernica u životu, ne ograničava ju, ona ima svoj stav. Ona Flora nakit zna nositi u poslovnom okruženju na način da izgleda poslovno, profesionalno da nakit ne privlači previše pažnje, ali da ipak privuče onoliko pažnje koliko je dovoljno da pošalje poruku da je drugačija, da je sigurna u sebe, da je kreativna. Također, taj isti nakit zna nositi i u ležernijoj situaciji i poslati poruku da je posebna, zabavna, pozitivna i da zna šta želi.
Ona je snažna, sigurna, ali i emotivna. Upravo ta njena snaga i leži u njenim emocijama koje zna prepoznati i kod sebe i kod drugih i izraziti ih na pravi način. Takva žena često kupuje Flora nakit i kao poklon dragim osobama jer im želi na jedinstven način prenijeti svoje emocije, odati priznanje, njegovati vezu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Flora Handmade (@florahandmade_sd) on

Da li je moguće da mi sami dizajniramo svoj nakit u smislu odabira cvijeća?

Da svakako, izrađujemo nakit i po narudžbi, u tom slučaju kupac može birati oblik nakita, određenu vrstu ili boju cvijeta ili jednostavno poruku koju želi poslati, a mi mu na osnovu simboličkog značenja cvijeta predložimo kombinaciju cvijeća. Također moguća je izrada sa vlastitim cvijećem kupca. Ako imate cvijeće koje vam je iz nekog razloga važno i želite ga sačuvati zauvijek, možda je poklon drage osobe, cvijeće sa vjenčanja i slično, umjesto da ga čuvate u nekoj knjizi mi vam ga možemo „ugraditi“ u nakit i na taj način sačuvati ga zauvijek.

Da li ste imali nekih neobičnih zahtjeva po pitanju izrade nakita?

Svi  modeli Flora nakita koji su rađeni po narudžbi kupca su interesantni na svoj način i izuzetna nam je čast da kupci sa nama podijele svoje priče koje zajednički pretočimo u nakit. Imali smo ogrlicu sa prvim cvjetovima koje je majka dobila od svoja dva sina, poklon za učiteljicu za cvijećem koje simbolizira zahvalnost i motivaciju, djetelinu sa 4 lista i žuti cvijet kao simbol sreće i sunca za osobu u zahtjevnom trenutku života... Jako je puno lijepih priča, pozitivnih emocija, ljubavi! Svaka ta emocija utkana je u kolekcije našeg nakita stoga su naši kupci i njihove priče često naša inspiracija.

Kada biste mogli izabrati poznatu osobu kao zaštitno lice vašeg brenda, tko bi to bio i zašto?

To bi definitivno bila Amra Silajdžić Džeko. Imala sam priliku sarađivati sa Amrom preko platforme OREA Bazaar i to je onaj idealni tip žene za koju ste me ranije pitali. Istovremeno snažna i emotivna, žena koja zna šta želi, drugačija, posebna, humana.

Tko su vam dizajnerski uzori ili najdraži dizajneri nakita?

U BiH imamo dosta inspirirajućih i kvalitetnih dizajnera nakita i brandova, ja bih izdvojila ELIRD jewellery i umjetnost koju stvaraju kolege Ena i Ebrahim, to ne možete opisati to jednostavno morate vidjeti i doživjeti. Na svjetskoj sceni jedan od omiljenih brandova nakita mi je Kendra Scott. Nije tu samo u pitanju dizajn nakita koji je zaista prelijep i inspirirajući, no pored toga fascinirana sam cijelom pričom koja stoji iza ovoga branda, od samih početaka, do odnosa prema uposlenicima i posebno društveno odgovornog aspekta odnosno filantropije Kendre Scott. Jedna kompletna slika savršenog branda.

Naušnice, narukvice, prsten, privjesak, broš... što vi više preferirate u vašem modnom izričaju?

S obzirom da imam kratku kosu, interesantne, malo veće naušnice na šaraf ili klipsu su moj #musthave komad nakita.

Gdje se osim na službenom webshopu može isprobati i kupiti vaš nakit?

Trenutno se prodaja odvija samo online putem web shopa Flora Handmade, shopa na OREA platformi i putem Facebooka i Instagrama, a svake godine kupci mogu uživo pogledati i isprobati Flora nakit na OREA Art Marketu.

Možemo li očekivati novi nakit u potpisu Flora Handmada do kraja ove godine?

U prodaju je upravo izašla nova kolekcija Flora Handmade nakita, jedna posebna kolekcija pod nazivom „Dream catcher“. Radi se o nakitu sa maslačkom. Kolekcija koja je meni lično posebno draga što zbog snažnog simboličkog značenja maslačka, što zbog njegovog divnog „pahuljastog“ izgleda koji savršeno dopunjava bilo koji outfit, a priznat ćete, u svima nama budi prisjećanje na djetinjstvo, preispitivanje nas samih i toga da li smo prestali „puhati u kuglice maslačka“ (sanjati). Samo za vaš portal donosimo ekskluzivno prve fotografije sa photoshootinga ove kolekcije!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Flora Handmade (@florahandmade_sd) on

Foto: Melika Tursić
Modeli: Ajna Krajinić i Esma Hodžić


Bonjour

Bonjour.ba u finalu SoMo Borca! Donosimo detalje o projektu koji je oduševio žiri.

TEKST: Ada Ćeremida

Bonjour.ba u finalu SoMo Borca! Donosimo detalje o projektu koji je oduševio žiri. Bonjour.ba u finalu SoMo Borca! Donosimo detalje o projektu koji je oduševio žiri.

SoMo Borac, jedno od najznačajnijih regionalnih priznanja za digitalne projekte i kampanje, ove godine slavi svoje trinaesto izdanje u zagrebačkom Mozaik Event Centru.

SoMo Borac slavi inovativnost, odvažnost i utjecaj digitalnih kampanja u regiji, stoga je za naš tim velika potvrda to što je upravo Bonjour.ba jedini bh. medij koji je ušao u finale ovogodišnjeg natjecanja.

U finale smo ušli sa projektom “Promocija bh. kulture kroz digitalne formate na Bonjour.ba”, koji se nalazi u kategoriji SoMo Media: Best Storytelling, a na kojem naš tim strateški i posvećeno radi već više od godinu dana sa istom idejom: da kulturu približimo publici na nov, savremen i estetski način.

somo_borac_zagreb_bonjour_ba_17

Šta je SoMo Borac i zašto je važan?  

SoMo Borac je jedno od najuglednijih regionalnih priznanja koje već više od decenije nagrađuje najbolje digitalne radove iz cijele regije od oglašivačkih kampanja do inovativnih medijskih projekata.

Žiri od više od 80 stručnjaka iz cijelog regiona bira finaliste i dobitnike u 16 kategorija unutar Advertising i Media stream-ova, prepoznajući originalnost, kreativnost i utjecaj digitalnih sadržaja.

nagrada_somo_borac_zagreb_bonjour_ba_G

Foto: @somoborac


Ovogodišnje izdanje donosi i novitete, među njima i nagradu Northern Star, koja ističe projekte i saradnje koje doprinose neovisnosti i inovativnosti digitalnog ekosistema.

Zahvaljujući svojoj reputaciji i stručnosti žirija, SoMo Borac već godinama postavlja standarde kvalitete u digitalnim medijima i komunikacijama u regiji.

somo_borac_zagreb_bonjour_ba_18

Bonjour.ba projekat: Novo poglavlje izvještavanja bh. kulture  

Digitalno izvještavanje o kulturi u Bosni i Hercegovini godinama je bilo ograničeno na formalne najave zbog čega je publika teško mogla osjetiti stvarnu povezanost s teatrom, filmom ili umjetnošću što je rezultiralo pasivnošću publika.

Zato smo mi na Bonjour.ba odlučili promijeniti taj narativ.

Bonjour.ba tim je razvio potpuno novi behind-the-scenes format koji kombinuje pripovijedanje, vizuelnu estetiku i interaktivne formate kroz rubriku Kultura kao i na društvenim mrežama. Cilj je bio jasan, a to je da učinimo kulturu angažovanom, emotivnom i bliskom mlađim generacijama.

U fokus smo stavili momente iza scene, produkcijske procese, razgovore s umjetnicima, editorijale i pažljivo kreirane video formate, sadržaje koji kulturu prikazuju ne kao udaljenu i formalnu, već kao živu, savremenu i blisku.

somo_borac_zagreb_bonjour_ba_4
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_3
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_26
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_G2
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_19
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_8

Da bismo ovaj pristup implementirali, analizirali smo podatke o čitanosti, dijeljenju i angažmanu, kako na Bonjour.ba, tako i u širem digitalnom pejzažu BiH i na osnovu tih uvida razvili format koji je otvorio novi način pričanja o kulturi u digitalnom prostoru.

Rezultati su nadmašili sva očekivanja jer…

  • članci u novom formatu ostvarili su 75 puta više pregleda nego člaci u prijašnjem formatu,

  • prva serija tekstova imala je rast čitanosti od +400% do +1.150%,

  • najnoviji tekstovi bilježe i do +500% rasta u čitanosti u odnosu na prve članke sa istim pristupom,

  • na društvenim mrežama zabilježen je rast od +278,2% u dosegu,

  • +14,92% u interakcijama publike,

  • te +264,5% u pregledima foto i video sadržaja  na društvenim mrežama.

 

somo_borac_zagreb_slavko_sobin_bonjour_ba_
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_5
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_15

Tokom Sarajevo Film Festivala, posebno ovog augusta, naš novi koncept izvještavanja donio je potpuno svježu perspektivu gdje je publika dijelila, komentarisala i pratila svaki trenutak Festivala, potvrđujući da emocija i estetika mogu ponovo povezati ljude s umjetnošću.

Ovaj pristup nije samo donio rekorde, već i stvorio novi i prepoznatljivi hero content model lifestyle magazina, koji objedinjuje tržišnu vrijednost, relevantnost i prepoznatljiv Bonjour.ba estetski potpis.

Rubrika Kultura, svakim danom raste kroz priče o filmu, muzici, teatru, književnosti, vizuelnim umjetnostima i društvenim fenomenima iz Bosne i Hercegovine i regije, a sada je prepoznata i među najboljima u regiji. 

Kroz taj rast, Kultura je postala je digitalni most između umjetnosti i publike.

somo_borac_zagreb_bonjour_ba_g11
somo_borac_zagreb_jovan_marijanovic_bonjour_ba_
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_G3
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_22
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_23

Ko su finalisti SoMo Borca 2025?  

Ovogodišnji finalisti predstavljaju najkreativnije medijske i oglašivačke projekte regije. U Media stream-u, gdje su se takmičili izdavači i redakcije, među finalistima su se našli i projekti iz Hrvatske, Srbije i Slovenije, a Bonjour.ba je jedini medijski predstavnik Bosne i Hercegovine.

Pobjednici će biti proglašeni 24. oktobra u Zagrebu, na dodjeli koja okuplja najvažnije regionalne kreatore digitalnog sadržaja, urednike i medijske inovatore. Svi finalisti su objavljeni na službenim stranicama SoMo Borca

somo_borac_zagreb_bonjour_ba_25
somo_borac_zagreb_bonjour_ba_7

Bez obzira na ishod, ulazak među finaliste potvrđuje ono što nas svakodnevno vodi, da i u digitalnom svijetu, priče iz kulture imaju snagu da povezuju, inspirišu i traju.

Naš cilj ostaje isti, da kroz digitalne priče i estetiku nastavimo donositi kulturu koja inspiriše, povezuje i otvara nova pitanja.

Dok se pripremamo za dodjelu u Zagrebu, ponosni smo što upravo iz BiH dolazi projekat koji pokazuje da kultura u digitalnom prostoru može biti jednako živa, emotivna i bliska.

Vidimo se u Zagrebu.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Bonjour.ba arhiva


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!