TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 13.3.2024.

U mirnom ambijentu zagrebačke šume, daleko od gradske vreve, okupili su se ljudi koji stvaraju umjetnost.


Povod susreta bila je kiparska radionica kojom je Josipa Maras, u suradnji s akademskim kiparom Hrvojem Dumančićem, okupila snažne i inspirativne žene iz svijeta dizajna s ciljem slavljenja umjetnosti.

Kreativna radionica nastavak je seta događanja koji tvrtka Studijo, dobitnik priznanja za najljepše tapeta svijeta, već tradicionalno organizira kako bi razmijenili dobru praksu, znanje i iskustvo u uređenju interijera. Ovog puta susret je prvenstveno bio usmjeren na slobodu izričaja i poticanje mašte.




Na jučerašnjoj radionici okupilo se 30-ak arhitektica i dizajnerica interijera koje svojim radom i kreativnošću svakodnevno obogaćuju hrvatsku dizajnersku industriju.

 




Zidne tapete brenda Studijo danas su prisutne u više od 20 zemalja diljem svijeta, osvojile su prestižne nagrade za dizajn. Uz to su i jedan od omiljenih brendova i u našem uredništvu pa ne propuštamo priliku saznati novosti od uvijek nasmijane Josipe

 

Josipa Maras, osnivačica tvrtke Studijo Wallart



Volim okupljati ljude oko sebe, prvenstveno kako bih im ukazala zahvalnost što su tu. U poslovnom okruženju rijetko imamo priliku susreti se van projekata i gradilišta, stoga kroz naše Studijo susrete želim nas svako malo okupiti i uživati u umjetnosti koju svakodnevno stvaramo. Već dugo sam znala da je Hrvoje taj s kojim želim stvarati zajedničku priču.

Njegovi konji me vraćaju u djetinjstvo kada sam na platnu iscrtavala dimenziju misterije i divlje ljepote tog neukrotivog bića. On je to uspio svojim izvanrednim umjetničkim skulpturama i apsolutno mu se divim. Drago mi je što nam je danas dopustio da uđemo u njegov svijet i otkrijemo tajne kiparstva.
” - izdvojila je Josipa Maras, osnivačica tvrtke Studijo Wallart.

 

Akademski kipar Hrvoje Dumančić i Josipa Maras, osnivačica tvrtke Studijo Wallart



Akademski kipar Hrvoje Dumančić, poznat po svom iznimnom talentu i jedinstvenom umjetničkom izričaju, potvrdio je izvrsnost svoga rada brojnim međunarodnim priznanjima. Ono što ga čini posebnim je njegov pristup umjetnosti koji gradi isključivo kroz skulpture konja kao centralnog motiva, njegove vječne inspiracije.

Dumančićeve skulpture, izložene diljem svijeta, prenose duboku emociju ovih snažnih i plemenitih životinja. Osim doprinosa umjetnosti, ovaj nagrađeni kipar je i kroz svoju disertaciju znanstveno potvrdio duboku emocionalnu povezanost između konja i čovjeka te pozitivne emocije koje ove životinje donose u živote ljudi.

 




Josipa me prvenstveno osvojila svojom energijom kojom jednostavno zrači. Već prilikom njenog prvog posjeta radionici shvatio sam da ispred sebe imam umjetnicu koja svoj talent iskazuje na bilo što što njena ruka dotakne i odluči stvarati, bilo na platnu, tapeti ili glini. Naše zajedničke vrijednosti očituju se upravo na emociji koju kroz umjetnost volimo prenositi ljudima.

Veseli me biti dio susreta koji okuplja žene iz industrije dizajna kako bismo im prenijeli našu zajedničku viziju umjetnosti. Ova radionica je samo potvrda našeg dugogodišnjeg prijateljstva i podržavanja na kojoj smo odlučili slaviti - umjetnost
.” - izjavio je proslavljeni hrvatski kipar, Hrvoje Dumančić

* * *
Foto: Rajna Raguž


Bonjour

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

TEKST: Ada Ćeremida

6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026. 6 interijer trendova koji odlaze. Pinterest otkriva šta biramo u 2026.

Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.

Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.

Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.

Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.

 



Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.

Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.

 

Šta ostavljamo u 2025. kada je riječ o interijerima?


Ultra-hladni minimalizam

Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.

 



Sigurni neutrali i “millennial gray” boja

Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.

Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.

 



Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija

Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.

Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.

 



Trendovi koji postoje samo za fotografiju  

Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.

Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.

 

 

Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture

Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.

Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.

 



Strogo definisane, nefleksibilne prostorije

Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.

Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @kellywearstler


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!