TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 30.1.2025.
Sedmica mode u Kopenhagenu, koja je započela 27. februara i završava sutra, donijela je pravu eksploziju kreativnosti na ulicama grada.
Od neočekivanih slojevitih kombinacija do odvažnih izbora boja, street style je pokazao da prava magija često nastaje izvan zvaničnih revija. Ovo je detaljan pregled najzanimljivijih trenutaka koji su obilježili sedmicu mode i ostavili snažan utisak.
Ulice glavnog grada Danske postavile su ovaj grad na mapu kao jednu od ključnih modnih destinacija za izvor trendova. Kreativni outfiti i jedinstveni stilovi su nam privukli pažnju. Street style ove godine donio je mješavinu minimalizma i eklektičnih kombinacija.

Foto: @yam_photography
Ranije smo se više fokusirali na minimalistički skandinavski street style, ali kako je Kopenhagen Fashion Week svake godine postajao sve interesantniji, ove godine svjedočimo evoluciji stila ovih modnih insajderica. Outfiti i komadi su sve eklektičniji i kreativniji, čineći njihov uticaj na razvoj mode sve snažnijim.

Foto: @despi_naka
Neke od utjecajnih insajderica su Marianne Theodorsen, Thore Valdimars, Nina Sandbech i Janka Polliani, koje svojim odvažnim stilovima postavljaju trendove.

Foto: @yam_photography
Dominiralo je slojevito stilizovanje komada, smjele boje i neočekivani momenti koji su oslikavali hrabrost i individualnost. Inspiraciju su ponudili i spoj modernih krojeva s retro elementima, kao i odjeća koja spaja eleganciju sa svakodnevnim nosivim komadima. Nina Sandbech privukla je pažnju tako što je klasičnu odjevnu kombinaciju učinila zanimljivijom dodavanjem redova kaiševa kao upečatljiv statement detalj.
Kopenhagen Fashion Week iznova nam se dokazao postavljanjem novih granica stylinga i ne bojeći se da pomjeri norme u brzom svijetu mode i inovacija. Jedan podsjetnik za sve nas da nekada najzanimljiviji trenuci dolaze sa ulica gdje se susreću odvažnost i nesvakidašnje stilizovane kombinacije.
***
Naslovna fotografija: @ninasandbech
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!