TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 12.3.2024.
U ulici koja je već prepuna kulture i mode, uz BKC, Narodno pozorište, Revolt Clothing, Atelje 71 i butik Stitch 22 Galerija nalazi svoj dom.
Ova radnja rezultat je decenije razvoja i rada sa bosanskohercegovačkim pletiljama uz Nadiru Škaljić-Mingasson, osnivačicu i kreativnu direktorica.
Stitch 22 Galerija je, na neki način, potomak Udruženih, nevladine organizacije čije članice, njih 200, koriste svoje tradicionalne vještine pletenja, heklanja i veza kao izvor prihoda pletući za međunarodne brendove. Sada njihove originalne proizvode, dizajnirane u sarajevskom ateljeu i napravljen u toplim domovima dama iz BiH, donose na ulice Sarajeva.
Stitch 22 Galerija je više od trgovine, to je mjesto u kojem daju drugi dah tradiciji koja je svojstvena bosanskohercegovačkoj kulturi, ali i mjesto koje otvara svoja vrata zadivljujućim radovima raznih bosanskih umjetnika i zanatlija i daje im mjesto da zablistaju. Glavni koncept koji objedinjuje sve komade, radove i događaje koje planiraju izložiti u butiku su održivost, ekonomsko i društveno osnaživanje i umjetnost.
Kao način da ostvare ciljeve koje su postavili u pogledu održivosti i ekologije, u butiku su kreirali kutak Zero Waste. Prostor u kojem izlažu kreacije napravljene samo od komadića vune koji su ostali iz prethodnih kolekcija, vuna koja bi se tradicionalno bacala. Na ovaj način ne samo da mogu smanjiti količine ukupnog otpada koji proizvode, već i klijentima ponuditi pristupačniji izbor komada koji zadržavaju isti visok kvalitet. Svi komadi Zero Waste kolekcije su unikatni.
Jedan kutak posvećen je i bosanskohercegovačkoj dizajnerici sa međunarodnom adresom, Naidi Begeti. Svojom strašću za istraživanjem teksture i strukture, Naida Begeta daje život mnogim oblicima funkcionalnih, suvremenih torbica KAO PAO SHU. Njena sposobnost da primijeni strukturnu i nekonvencionalnu teoriju dizajna na modu temelj je njenog kreativnog procesa, a rezultat su organska dizajnerska djela koja zrače samopouzdanjem i uzbuđenjem, ali i svestranošću i bezvremenošću.
Posebno mjesto u Galeriji zauzima novolansirani brend Udruženih Wooly Rouge. Jedinstvenost brenda Wooly Rouge leži u sinergiji umjetničkog i zanatskog aspekta. Svaki proizvod odiše skladom, elegancijom i kreativnošću. Oslobođena od predrasuda, Wooly Rouge zajednica plete priče koje prevazilaze modu i u kojima svaki bod oličava autentičnost.


Njihova želja je da ova radnja bude svjetionik za sve ljubitelje umjetnosti i kulture, ljude koji cijene kvalitetnu modu koja ima svrhu, koji znaju cijeniti ljepotu prediva, koji su svjesni ekoloških i društvenih izazova našeg vremena i regije. Mjesto za ljude koji žele svoj novac uložiti na kvalitetnu odjeću koja će trajati cijeli život i koja će dame iz BiH izdići na povoljnije mjesto u društvu.
Mjesec mart je dan žena pa sa velikim zadovoljstvom pozivaju da im se pridružite u petak 15. marta u Stitch 22 Galerija od 18 sati da zajedno obilježite otvaranje ovog njima, a uvjereni smo i gradu Sarajevu, posebnog butika.
* * *
Foto: PR
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!