TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 12.3.2024.
U ulici koja je već prepuna kulture i mode, uz BKC, Narodno pozorište, Revolt Clothing, Atelje 71 i butik Stitch 22 Galerija nalazi svoj dom.
Ova radnja rezultat je decenije razvoja i rada sa bosanskohercegovačkim pletiljama uz Nadiru Škaljić-Mingasson, osnivačicu i kreativnu direktorica.
Stitch 22 Galerija je, na neki način, potomak Udruženih, nevladine organizacije čije članice, njih 200, koriste svoje tradicionalne vještine pletenja, heklanja i veza kao izvor prihoda pletući za međunarodne brendove. Sada njihove originalne proizvode, dizajnirane u sarajevskom ateljeu i napravljen u toplim domovima dama iz BiH, donose na ulice Sarajeva.
Stitch 22 Galerija je više od trgovine, to je mjesto u kojem daju drugi dah tradiciji koja je svojstvena bosanskohercegovačkoj kulturi, ali i mjesto koje otvara svoja vrata zadivljujućim radovima raznih bosanskih umjetnika i zanatlija i daje im mjesto da zablistaju. Glavni koncept koji objedinjuje sve komade, radove i događaje koje planiraju izložiti u butiku su održivost, ekonomsko i društveno osnaživanje i umjetnost.
Kao način da ostvare ciljeve koje su postavili u pogledu održivosti i ekologije, u butiku su kreirali kutak Zero Waste. Prostor u kojem izlažu kreacije napravljene samo od komadića vune koji su ostali iz prethodnih kolekcija, vuna koja bi se tradicionalno bacala. Na ovaj način ne samo da mogu smanjiti količine ukupnog otpada koji proizvode, već i klijentima ponuditi pristupačniji izbor komada koji zadržavaju isti visok kvalitet. Svi komadi Zero Waste kolekcije su unikatni.
Jedan kutak posvećen je i bosanskohercegovačkoj dizajnerici sa međunarodnom adresom, Naidi Begeti. Svojom strašću za istraživanjem teksture i strukture, Naida Begeta daje život mnogim oblicima funkcionalnih, suvremenih torbica KAO PAO SHU. Njena sposobnost da primijeni strukturnu i nekonvencionalnu teoriju dizajna na modu temelj je njenog kreativnog procesa, a rezultat su organska dizajnerska djela koja zrače samopouzdanjem i uzbuđenjem, ali i svestranošću i bezvremenošću.
Posebno mjesto u Galeriji zauzima novolansirani brend Udruženih Wooly Rouge. Jedinstvenost brenda Wooly Rouge leži u sinergiji umjetničkog i zanatskog aspekta. Svaki proizvod odiše skladom, elegancijom i kreativnošću. Oslobođena od predrasuda, Wooly Rouge zajednica plete priče koje prevazilaze modu i u kojima svaki bod oličava autentičnost.


Njihova želja je da ova radnja bude svjetionik za sve ljubitelje umjetnosti i kulture, ljude koji cijene kvalitetnu modu koja ima svrhu, koji znaju cijeniti ljepotu prediva, koji su svjesni ekoloških i društvenih izazova našeg vremena i regije. Mjesto za ljude koji žele svoj novac uložiti na kvalitetnu odjeću koja će trajati cijeli život i koja će dame iz BiH izdići na povoljnije mjesto u društvu.
Mjesec mart je dan žena pa sa velikim zadovoljstvom pozivaju da im se pridružite u petak 15. marta u Stitch 22 Galerija od 18 sati da zajedno obilježite otvaranje ovog njima, a uvjereni smo i gradu Sarajevu, posebnog butika.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!