TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.3.2020.
Osmišljavanje aktivnosti koje možemo raditi u 4 zida za mnoge je od nas pravi izazov.
No, period koji slijedi trebali bismo iskoristiti za inspirativne, pozitivne i kvalitetne akcije uz koje ćemo dodatno ojačati naše obiteljske odnose, riješiti pojedine zadatke, zajedno s klincima učiti, igrati se, ali i postići maksimalne rezultate kada je u pitanju rad od kuće, kao i boravak s ostatkom porodice.
Kako biste izbjegli burn out te što kvalitetnije provodili vaše vrijeme doma, imamo par savjeta koji će vam pripomoći u tome.
OGRANIČITE DRUŠTVENE MREŽE I PROFILE KOJI STVARAJU OSJEĆAJ NERVOZE U VAMA
Jednostavno birajte opciju mute ili unfollow. Važno je da ostanemo informirani o svemu što se događa, no, istovremeno, ovo je sjajna prilika da napravimo detoksikaciju i uistinu svoje vrijeme damo samo onim računima koji bude inspiraciju te podsjećaju da ostanemo zahvalni, ljubazni i smireni.
REZERVIRAJTE VRIJEME ZA OSOBE I AKTIVNOSTI KOJE VAS POTIČU NA SMIJEH
#StayHome je sjajna prilika da dodatno osnažite vezu s vama najdražim ljudima. Razgovarajte, igrajte društvene igre, sadite cvijeće na balkonu, kuhajte, gledajte obiteljske fotografije, dokumentarce. Dano vrijeme iskoristite za smijeh i kreiranje novih rituala te uspomena.

KORISTITE MIRISNA ULJA U PROSTORU
U poticanju relaksirajuće atmosfere doma, pripomoći će vam eterična ulja koja daju mali boost i potiču dobro raspoloženje. Miris lavande koji nas vraća u bezbrižne šetnje plažom, citrusi koji prizivaju ljeto ili miris eukaliptusa… kreirajte doma zen oazu koja će razbuditi čula.
NEGATIVNE MISLI ZAMIJENITE S POZITIVNIMA
Jednom kada prepoznate negativnu emociju i unutrašnji dijalog koji postaje destruktivan i potiče brigu i stres, pokušajte zaboraviti na tu misao tako što ćete izabrati pozitivnu rečenicu ili mantru koja će ju zamijeniti. Imamo moć sami birati misli koje će determinirati naše radnje, vjerovanja i zdravlje te je sada više nego ikada prije važno usmjeriti ih na zahvalnost, solidarnost i ljubav.

ORGANIZIRAJTE VAŠ DOM
Nerijetko u zaposlenom tempu nemamo vremena za organizaciju pojedinih prostorija i dijelova doma. Sada je odlična prilika da posložimo ladice u kuhinji, naš hodnik, knjige na policama ili ormar pripremimo za dolazak proljetne sezone. Osjećat ćete se dobro radi nove reorganizacije, pametno utrošiti vrijeme, a ako vam u cijeloj avanturi pomognu ukućani, zabava se udvostručuje.

TRENIRAJTE DOMA (ILI PLEŠITE)
Iskoristite dnevni boravak ili balkon za trening. Joga, HIIT trening, fitness ili neki drugi set vježbi…vi birajte. Jednostavno upalite YouTube i razigrajte cijeli organizam na pola sata.
VODITE DNEVNIK ZAHVALNOSTI
Ne samo da će dnevnik postati 'krivac' za vašu svakodnevnu potragu za malim stvarima koje hrane dušu, nego ćete i jedan dio dana biti daleko od svih negativnih vijesti ili događaja s kojima ste se susreli. Savršen odmor za tijelo i um. Uz to, više ćete cijeniti sitnice i shvatiti što vas uistinu čini sretnima.

TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!