TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 23.8.2024.
Poznata pjevačica Seka Aleksić večeras je prošetala crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala, privlačeći pažnju u upečatljivoj kreaciji dizajnera Rick Owensa.
Owens je poznat po svojoj avangardnoj estetici, koja se savršeno uklopila u Sekin novi stil, koji često kombinuje dramatične elemente s modernim senzibilitetom. Aleksić, koja je već dugo prisutna na regionalnoj muzičkoj sceni, posljednjih godina privlači pažnju stilom koji je velika suprotnost onom s njenih početaka karijere, a ovaj odabir je dodatno osnažio njen prepoznatljivi imidž.

Adi Hasić i Seka Aleksić
Seka je odabrala asimetričnu haljinu izrađenu od materijala s visokim sjajem, koji reflektuje svjetlost i naglašava svaki njen pokret. Haljina obavija njenu figuru, s naglašenim ramenima koja pridaju dodatnu dramatičnost izgledu. Kombinacija tekstura i konstrukcija haljine odražavaju dizajnerski potpis Ricka Owensa.


S njom je crvenim tepihom prošetao i Adi Hasić, poznati bh. makeup artist, u odvažnoj kombinaciji iz Sekinog vlastitog modnog brenda, Second Skin. Adi je odabrao metalik bomber jaknu, široke hlače i mrežasti top, čime je dodatno naglasio spoj avangardne mode i urbane estetike.
Ovaj njihov zajednički trenutak na crvenom tepihu nije samo pokazao njihovu bliskost, već i snažan osjećaj za stil i sposobnost da donesu nešto novo i neočekivano.

* * *
Fotografije: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!