TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 27.2.2024.

​​​​​​​U maju 2023. godine, Muzej Yves Saint Laurent u Marakešu i magazin „I CAME FOR COUSCOUS“ objavili su otvoreni poziv za modne dizajnere širom svijeta da prijave svoju kreativnu interpretaciju Robe 109 – haljine 109, iz kolekcije Yves Saint Laurent za proljeće/ljeto 1979. godine.


Kandidati su bili pozvani da reinterpretiraju haljinu i pošalju uzorke, skice, ideju iza koncepta te konačnu kreaciju. Cijenjeni žiri sastavljen od eminentnih modnih stručnjaka, proglasio je pobjednike u tri kategorije: Couture, Art i Emerging Talent.




Glavna, Couture nagrada, dodijeljena je Sandi Potkrajac – nepoznatom imenu u svijetu mode, dizajnerici koja je osvojila žiri svojim dizajnom.

Sanda Potkrajac je preduzetnica koja studiozno gradi svoj modni brend Simplicity Perfected u SADu.

Uz podršku udruženja The Little Things We Adore iz Rovinja koju je osnovao Srđan Prodanović, a u okviru njihovog inkubatora za inovacije, Potkrajac se upustila u ovu avanturu i odlučila da učestvuje u prestižnom takmičenju.




Jedna pčela ne pravi med. Ova stara izreka poslužila je kao katalizator za cijeli proces kreiranja haljine koja kombinira sirovu ljepotu Robe 109 s elegantnom esencijom koja definira Simplicity Perfected.

Baš kao i gospodin Saint Laurent, koji je gajio tapiseriju kolaborativnih veza, često kombinujući svoje talente sa talentima svojih kolega iz različitih kreativnih domena, Potkrajac je u procesu izrade svoje haljine tražila podršku prijatelja i saradnika koji su dijelili istu viziju.

Pedantna izrada kreacije odvijala se u njujorškom ateljeu Karen Chinchille koji sarađuje sa cijenjenim kućama visoke mode. Crpeći inspiraciju iz originalne skice, tkanina je drapirana na formu koja omogućava vješto eksperimentiranje s postavljanjem centralnog volana.




Osnova haljine je ručno rađena – svjedočanstvo posvećenosti u kreiranju. Ručna obrada nastavlja se i kroz rad sa delikatnim tkaninama, naglašavajući metodičnu izradu haljine. Svileni šarmez volani ističu se kao omaž Robe 109, prožeti njezinim bezvremenskim duhom.

S druge strane, teksturirana otvorena tkana baza predstavlja evokativnu odu Maroku i njegovoj prirodnoj privlačnosti. Kreativnu paletu Yves Saint Laurenta odlikovale su živahne nijanse, kao i afinitet prema suptilnim zemljanim tonovima.

Odajući počast ovom dvostrukom aspektu njegove estetike, Potkrajac je tražila inspiraciju u originalnoj svilenoj haljini te istu reinterpretirala u rafiniranom zemljanom tonu, koristeći teksturirane tkanine otvorenog tkanja. Međusobna igra ovih kontrastnih tkanina povlači paralele sa vještom upotrebom teksture vidljive u ranim kreacijama Yves Saint Laurenta.




Ovo je prvi put da neki modni dizajner iz Bosne i Hercegovine osvoji jednu od najznačajnijih nagrada u svijetu mode. Potkrajac je razbila ideju o nemogućem čvrsto vjerujući u svoju viziju i sarađujući s bliskim saradnicima kako bi oživjeli projekat koji oslikava duh timskog rada.

Obećavajuća budućnost tek predstoji dok Potkrajac priprema svoju prvu kolekciju, nastavljajući ideju koja leži iza pobjedničke kreacije: potraga za iskonskim porivom za dijeljenjem, povezivanjem i koegzistiranjem.

* * *
Brend: @simplicityperfected.official by Sandra Potkrajac (Sarajevo, Chicago)
Production: Srdjan Prodanović, The Little Things We Adore (Rovinj)
Tailoring: Karen Chinchilla (New York)
Lace: Sophie Hallette (Caudry)
Photography: Jefferson Raposo Santiago (New York)
Make-up: Chichi Saito (New York)
Management: BWS Management (New York)
Model Management: Donat Barrault-Stephens, Supreme Management NY
Model: Roo Saintine, Supreme Management NY
Texts: Amra Zvizdić (Brussels)
Sketches: Emina Tsiligrkos  (Sarajevo)
Graphic Design: Nada Čengić (Sarajevo)
Graphic Design: Alina Amiri (Los Angeles)
Post Production: Vedad Krkbešević (Sarajevo)


Bonjour

New York je sinoć izgledao potpuno drugačije. CHANEL je razlog, a mi vam donosimo detalje.

TEKST: Ilda Lihić-Isović

New York je sinoć izgledao potpuno drugačije. CHANEL je razlog, a mi vam donosimo detalje. New York je sinoć izgledao potpuno drugačije. CHANEL je razlog, a mi vam donosimo detalje.

Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-105-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-101-bonjour-ba


Moda koja ulazi u voz, izlazi kao lik iz filma


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-102-bonjour-ba
 

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.


Heroines of their own story


Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-502-bonjour-ba


Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.


Kombinacije koje imaju Chanel DNA, ali hodaju kao da žive u stvarnom gradu


Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-503-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-509-bonjour-ba


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.


New York, ali očima novog kreativnog poglavlja


Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-507-bonjour-ba


Zašto je ovo veliko poglavlje za kuću?


Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.

Rezultat? Pogledajte u nastavku.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-513-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-512-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-510-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-511-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-508-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-506-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-504-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-501-bonjour-ba
 

Gosti koji su obilježili večer


Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.
 

chanel-MÉTIERS D'ART-32-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-18-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-8-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-14-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-21-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-39-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-37-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-41-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-5-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-4-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-6-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-7-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-9-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-10-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-11-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-12-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-27-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-13-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-15-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-19-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-17-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-23-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-16-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-25-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-28-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-29-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-38-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-40-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-42-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-36-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-43-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-33-bonjour-ba

chanel-MÉTIERS D'ART-30-bonjour-ba
 

Foto: Chanel PR 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!