TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.12.2018.
Kraljevski šarm, umjerenost i elegantan izgled samo su neki od razloga zbog kojih svako pojavljivanje Kate Middleton i Meghan Markle u javnosti probudi interes medija te nas potakne na potragu za komadima koje i one biraju u svojim izdanjima.
Ženstvene midi haljine, ljubav prema komadima u plavoj boji, elegantne torbice s kopčom te cipele s niskom potpeticom glavne su karakteristike modnog izričaja kojeg njeguje Kate Middleton. Kate već nekoliko godina bira i prepoznatljivu frizuru - opuštene i elegantne lokne, dok joj je šešir jedan od omiljenih modnih dodataka. Vjerna je ambasadorica Alexander McQueen kreacija te elegantnih Jenny Packham toaleta, dok su haljine sa Zara etiketom njen favorit za svakodnevna opuštena izdanja. Prvi dio godine u njenom modnom dnevniku bio je rezerviran za trudničku modu - udobne, no, itekako sofisticirane haljine. Naše simpatije je ukrala odabirom pastelne ružičaste midi haljine jednostavne siluete kojoj zanimljivi nabori duž suknje daju upečatljivu notu. Haljinu potpisuje modna kuća McQueen, naravno, a Kate ju je birala za sestrino vjenčanje. Gucci haljina u crvenoj nijansi (njenoj drugog najdražoj nijansi) također je jedno od zanimljivijih izdanja, a Kate je uvijek i sjajna inspiracija kako omiljenoj točkastoj haljini dati moderan prizvuk te uz pomoć modnih dodataka dodatno naglasiti ovaj sofisticiran i razigrani uzorak.

Meghan je u ovoj godini simpatije modne javnosti dobila odabirom nadasve elegantne i klasične vjenčanice koju je za nju izradila Clare Waight Keller, a ljubav prema sofisticiranim, no efektnim i bezvremenskim odjevnim komadima i odličnim cipelama postala je formula koje se vojvotkinja držala kroz cijelu godinu. Meghan bira profinjene komade koji lijepo naglašavaju siluetu – suknje visokog struka, odijela, haljine dužine do koljena koje prate liniju tijela, hlače visokog struka i kapute koji se vežu u struku. Svježinu i moderan prizvuk odjeći daje uz pomoć detalja – zanimljivih cipela, torbe ili se poigra s uzorcima. Stella McCartney haljina s plaštem jedan je od komada koji su ukrali najviše pozornosti u ovoj godini, baš kao i prekrasna crno bijela Oscar de la Renta toaleta.
Najzanimljivije modne trenutke Kate i Meghan u proteklih 365 dana izdvajamo u nastavku.
# Meghan Markle u Givenchy i Stella McCartney haljinama na vječanju


# Katte Middleton u Erdem haljini

# Na snimanju za obiteljski portret povodom rođendana princa Charlesa

#Kate i Meghan na Wimbledonu

#Kate u Alexander McQueen haljini na kraljevskoj turneji

#Meghan u maloj crnoj Dior haljini

#Meghan Markle u nude Givenhy haljini s kraljicom Elizabetom

#Meghan u Karen Gee haljini koja je otkrivala #babybump

#Kate u smaragdno zelenoj Jenny Packham haljini na dodjeli BAFTA nagrada

#Kate u Alexander McQueen haljini na krštenju princa Louisa

#Meghan u Stella McCartney haljini

#Meghan u Oscar de la Renta haljini na dodjeli Australian Geographic Society Awards

#Kate u Jenny Packham haljini koju je nosila i na gala koncert 2012.godine održan u Royal Alber Hall

#Mala točkasta haljina na kraljevski način

#Lady in brown

#Kate u Gucci haljini

#Meghan u Self-Portrait haljini

#Kate u Alexander McQueen haljini na vječanju Pippe Middleton

#Meghan u Givenchy looku na kraljevskoj turneji

#Meghan u crnom Altuzarra odijelu

TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!