TEKST: Dijana Ćavar
DATUM OBJAVE: 31.12.2021.
Danas je prvi dan nove kalendarske godine.
Nisam sigurna ubrajate li se među one koji s veseljem iščekuju novu godinu i poput pravih štrebera kreirate rezolucije ili vam iste stvaraju određenu dozu nesigurnosti, no, nadam se da uživate u toplom, zimskom danu i onome što vam je 2022. godina donijela zasada. Ja sam se uvijek ubrajala u one koje je osjećaj promjene u zraku dodatno motivirao da se pokrene i iskoristi maksimalno vrijeme koje je pred nama. Vjerujem da je to razlog zašto sam nedavno u jednom danu odabrala tepih, lampu i posuđe za dom, iako sam to odgađala, reći ćemo, neko vrijeme. :D

Upravo će nas ta želja za ulaganjem u sebe, organizaciju vremena i bolji odnos prema sebi potaknuti da vam u ovom mjesecu pišemo o tome kako biti bolji prema svom fizičkom i mentalnom zdravlju krenuvši od detoksikacije do čitanja i meditacije.
Veselimo se s vama podijeliti savjete stručnjaka o zdravim namirnicama koje hrane i tijelo i um, približiti vam važnost tjelovježbe, ali i otkriti vam naše trikove za organizaciju i motivaciju za rad. Pričat ćemo s vama i o financijama, ali i svi malim navikama koje vas ne koštaju gotovo ništa, a unose brojne dobrobiti u svakodnevnicu.

Podijelit ćemo s vama i nove destinacije za putovanja u BiH i regiji, zanimljive podcaste koje slušamo, pričati o svim modnim, beauty i interijer trendovima koje nam donosi nova sezona, ali i dati vodič kroz nove gourmet poslastice i jela u čijim ćemo pripremama uživati. Naši kolumnisti odgovorit će vam na najčešće mitove u njezi kože, dati savjete za odabir frizure, a pričat ćemo o koracima koji vas vode ka organizaciji vjenčanja kao s Pinteresta.
Kroz 1. mjesec možete iskoristiti i kod #poduzetneZajedno za kupovinu poklona u potpisu 17 bh. poduzetnica, a katalog s njihovim radovima koji smo realizirali u sklopu projekta #FEELGOODmajica donosimo ovdje.
Želimo vam da vam novi kalendarski početak donese onaj pozitivan osjećaj neočekivanog i motivira da ne zaboravite da je najvažnija veza ona koju gradimo sami sa sobom.
Sve to uz bonjourastične članke uz koje ćete kreirati neke posebne rituale i trenutke.
Do skora,

TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!