TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.3.2022.
Kalendarski dolazak proljeća uvijek je u nama budio dozu optimizma i pozitivne energije.
Ponovno buđenje prirode, šarolikost boja koje se pojavljuju na našem obzoru, toplina sunca koja nas grije dok završavamo zadatke na laptopu u kućnom uredu…
Teško je ostati imun na novo poglavlje koje je pred nama.
No, istovremeno, ovih dana, okruženi smo i brojnim negativnim događajima koji u nama bude razne emocije. Upravo zbog toga smo željeli s vama podijeliti par savjeta kako se nositi s tjeskobom prouzrokovanom vijestima, a koje možete pronaći ovdje. Od donacija prema onima kojima je najpotrebnije do šetnje u prirodi bez mobitela, ovo su samo neki od trikova uz koje ćete se lakše nositi sa izazovima koji su pred vama.
I u mjesecu pred nama marljivo ćemo raditi na tome da na Bonjour.ba pronalazite domaće lijepe priče koje će u vašu svakodnevnicu unijeti dozu optimizma. Žene će ovaj mjesec biti posebice u fokusu naših reportaža. Detaljno ćemo se osvrnuti na značenje Međunarodnog dana žena, ali i dati vam vodič kroz cvijeće i njegovo značenje. Ponosni smo što kroz autorske članke o uspješnim ženama, umjetnicama, dizajnericama, mamama i poduzetnicama gradimo ljepše okruženje, pripomažemo u njihovoj promociji, kao i na cijelu #FEELGOODmajica zajednicu i projekte koje smo realizirali.
Kroz Bonjour.values s damama čije preporuke rado pratimo razgovarat ćemo o lekcijama koje žele naučiti svoju djecu, financijskoj samostalnosti, ali i osobnom rastu. Edukacija je duboko ukorijenjena u Bonjour. filozofiju. Pričat ćemo o tome kako tražiti povišicu, ali i zašto za produktivnost ne morate biti nužno budni u 5.

Kroz Bonjour.beauty školu pričat ćemo o svim skincare sastojcima koji će našoj koži pružiti potrebnu njegu u prvim sunčanim danima. Kroz detaljne trend report izvještaje za svaki stil, dat ćemo vam savjete uz koje ćete imati capsule garderobu uz koju ćete se uvijek osjećati dotjerano, samopuzdano, svoje.
Kroz Bonjour.gourmet potaknut ćemo vas da u kuhinji kreirate jela koja će vas učiniti ponosnima, a vaše najmilije razmaziti i opustiti na kraju radnog dana. Putovanja i otkrivanje prekrasnih lokacija u BiH idealnih za proljetni izlet bit će u fokusu Bonjour.vodiča, zajedno uz preporuke za planinarenje i šetnje. Nastavit ćemo i s preporukama i savjetima za organizaciju bajkovitog vjenčanja, od preporuke prekrasnih lokacija u BiH do planiranja budžeta.
Naposljetku, veselimo se kroz #DoYouBonjour s vama otkrivati nove bonjourastične priče i iskoristiti ovih 31 dan u kreiranje života kakvog volimo.
S ljubavlju,

TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!