TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 21.9.2018.
Tijekom trajanja pariškog tjedna mode, u sklopu showrooma u Parizu, svoj rad predstavit će i bh.dizajnerica Belma Tvico. Na adresi Avenue Montaigne, od 27.9. do 3.10., zaljubljenici u modu moći će razgledati detalje njene proljetne kolekcije inspirirane bh.krajolicima i starim bh.pismom. Belma nam je u razgovoru otkrila da su posljednje pripreme lookova i komada za predstavljanje već polako pri
Koja je nit vodilja tvoje posljednje kolekcije?
U kolekciji "Strata" proljeće / ljeto 2019., sam se duboko oslanjala na inspiraciju veličanstvenih krajolika i starog pisma naše domovine Bosne i Hercegovine. Zastupljeno je naše staro bosansko pismo bosančica, na dezenima u nježnim, delikatnim pastelnim nijansama, prošarane vibrantnim slojevima boja. A sve to preslikano je na bodije, suknje i haljine. Dio kolekcije su i glamurozne haljine od čipke i šljokičasti modeli, koji sa druge strane oslikavaju modernizam protkan kroz moderne krojeve.
Što nam možeš otkriti o showroomu u Parizu? Koliko traje i tko će biti gosti showrooma?
Showroom će biti održan u Artcurialu od 27.09. - 03.10.2018. na poznatoj Avenue Montaigne, gdje se nalaze najluksuzniji butici u Parizu. Tokom samog showrooma imat ćemo dosta gostiju iz Multibrand butika koji su se najavili da pogledaju kolekciju i nadam se da ćemo da uspostavimo saradnju. Među ostalim gostima imamo već najavljenu i posjetu nekoliko modnih magazina i portala, među njima i Lofficiel i Collezzioni. Također ćemo imati i nekoliko glumica, pjevačica, modela i influencerica, koje će se tokom sedmice mode pojaviti na mnogim revijama u mojim kreacijama.
Koliko je sam showroom te predstavljanje kolekcija u Parizu pomoglo u mapiranju tvog brenda na modnu kartu Europe i svijeta?
Moram reći da je zaista pomoglo, ali smo i mi ujedno jako puno uložili truda, novca i nerva, da bi sve ovo uspjeli u roku uraditi. Jer rade se godišnje dvije kolekcije koje predstavljamo u oktobru i martu, od kojih svaka sadrži 60-70 odjevnih artikala i oko 50 lookova. A čim završite jednu kolekciju, već nakon mjesec dana morate početi raditi na novoj i raditi pripremu isporuke za kupce. Ali ono što je na kraju bitno je rezultat koji vidite. A to je, da se danas Belma Tvico brend prodaje u Parisu i Jeddah, a uskoro i u drugim gradovima širom svijeta. :)
Ova godina obilježena je brojnim poslovnim uspjesima – showroom u Parizu, predstavljanje na crvenom tepihu Cannesa, revija povodom 10 godina postojanja brenda... Koje su najvažnije lekcije koje si naučila u tom periodu i koji su ciljevi za narednih deset godina?
Jedna od lekcija, jeste da koliko god misliš da se moraš potruditi, na kraju moraš još više od toga dati. Isto tako da morate biti ustrajni u svojoj viziji šta želite postići i ne smije vas ništa pokolebati da odustanete od ostvarenja svojih ciljeva. Tako ja mislim da nismo još ni na 50% ostvarenih ciljeva, a ima ih još mnogo preda mnom. A nadam se, uz Božju pomoć i trud i pozitivno razmišljanje, da će se i oni ostvariti. Jedni od tih ciljeva su da u narednom periodu otvorimo prvi luksuzni Belma Tvico store u Sarajevu, koji će biti u rangu onih kojih viđamo po modnim metropolama, širenje prodajne mreže u svijetu, da moje kreacije nose velike holivudske zvijezde i još par ciljeva koje čuvam samo za sebe. :)
Kako izgleda jedan tvoj radni dan i koji je tvoj trik za produktivnost kroz dan?
Može se reći da je svaki dan drugačiji. Nekada vam ide sve od ruke, nekim danima i najjednostavnije stvari ne idu. Ali uspijevam se uvijek organizovati, kako sa proizvodnjom kolekcije, tako i sa terminima koje imam sa klijenticama i probama. Najstresniji dio je mjesec dana prije prezentacije kolekcije, jer morate raditi snimanja, odabir slika, kataloge, lookbookove, a sve to da bude na svjetskom nivou, što se trudim ponuditi i našim klijenticama. Bitno je samo biti ustrajan i uvijek pozitivno razmišljati, bez obzira koliko vam se nekada neki problem čini nerješiv.
Kako zamišljaš Belma Tvico ženu? Koga bi voljela vidjeti u Belma Tvico kreacijama?
Ona je samouvjerena, ženstvena, pozitivna, uspješna, ne boji se kombinirati boje, zna tačno šta želi. Moja želja, a nadam se uskoro i ispunjena, jeste da Julia Roberts i Penelope Cruz nose moj dizajn.
Bez kojih komada ne možeš zamisliti jesensku sezonu?
To su definitivno kombinezoni, bomber jakne, kao i tailor fitted odijela u kombinaciji sa bodijima sa printovima iz Vibrance AW 18/19 kolekcije. Kombinezone možete koristiti u dnevnim varijantama, kao i nešto formalnijim i svečanijim. Bomber jakne su odlične za večernji izlazak, a odlično idu u kombinaciji sa hlačama ili čak i haljinama. Odijela u kombinaciji sa bodijima, malo razbijaju svakodnevnu kombinaciju sakoa sa bluzom ili košuljom, posebice ako ta kombinacija dolazi u fuchsia i narandžastim nijansama, koje vidimo u prirodi tokom jeseni.
Foto: Marko Jovančić, Belma Tvico
TEKST: Ada Ćeremida
Atelje Ismeta Mujezinovića oduvijek je disao između prošlosti i budućnosti.
Kao jedno od najvažnijih mjesta vizualne kulture u Tuzli, Atelje je simbol kontinuiteta i eksperimenta, galerijski prostor koji čuva duh velikog slikara, a istovremeno postaje živa scena za savremene autore, dizajnere i izvođače nove generacije.
U njegovim zidovima još odzvanja tišina starih platana, dok se u njih sada upisuje novi jezik onaj koji ne razdvaja digitalno i taktilno, globalno i lokalno, već ih spaja u puls zajedničkog trenutka.
Smješten u kompleksu nekadašnje Međunarodne galerije portreta, ovaj prostor već decenijama predstavlja središte likovnog života Tuzle, mjesto gdje su se susretale generacije, ideje i estetike.
13. decembra ovaj atelje pretvara se u mapu svjetla i pokreta pozivajući publiku da doživi Synesthesia, izložbu koja pomjera granice percepcije i poziva da umjetnost ne samo gledate, već i osjetite. Ako ste ikad željeli ući u prostor gdje se svjetlo čuje, a zvuk ima boju, Tuzla će vam ovog vikenda to omogućiti.
8 umjetnika koji će preplaviti vaša čula
Sinestezija je fenomen u kojem se čula prepliću gdje ton može imati nijansu, a boja može imati zvuk. U umjetnosti, ona postaje metafora za iskustvo koje briše granice između unutrašnjeg i spoljašnjeg svijeta.
Upravo na toj ideji počiva Synesthesia: da umjetnost ne mora biti tiha, da može biti fizička, živa i da nas poziva da je osjećamo svim čulima.
Jedan od umjetnika, Darko Jovičić, poznat po digitalnim radovima koji nastaju isključivo na njegovom telefonu, na svom je Instagram profilu podijelio misao koja savršeno objašnjava duh izložbe:
“Od novembra 2024. do novembra 2025. napravio sam više od 5.000 digitalnih radova. Ovi odabrani su kao stranice dnevnika tragovi trenutaka, emocija, muzike. Synesthesia je način da ih oslobodim, da ih pustim u prostor, u pokret.”
Njegovi radovi otvaraju pitanje: koliko je danas granica između onoga što stvaramo i onoga što osjećamo, između tijela i ekrana, zvuka i boje?
Balancer, brend iza kojeg stoji Darko, zajedno sa Dunjom Tanasić predstavlja vizuelni identitet koji spaja minimalizam, ritam i digitalnu estetiku. Kroz balans boje, forme i pokreta, ovaj brend istražuje emocionalne pejzaže svakodnevnih trenutaka.
Ova postavka okuplja grupu autora čije se vizualne poetike stapaju u zajednički senzibilitet onaj koji ne traži spektakl, već iskustvo.
Nejra Hadžigrahić, vlasnica brenda YUGA, je doktorica, vizualna umjetnica i dizajnerica poznata po toplim, ručno crtanim ilustracijama i vibrantnim bojama koje pretvara u digitalne forme.
Benjamin Čengić, sarajevski umjetnik, muralist i kulturni radnik, kojeg smo posljednji put pratili tokom Fasada Festivala u Sarajevu. Sada ga ponovo srećemo u Tuzli, gdje nastavlja svoj vizualni narativ o urbanoj solidarnosti i javnom prostoru. Njegovi radovi često osvajaju gradske zidove kao tihe, ali upečatljive poruke zajedništva i odgovornosti.
Ljubomir Todorović, muralist, dizajner i profesor grafičkog dizajna čije ste radove vjerovatno već sreli na zidovima Sarajeva. Njegove velike, apstraktne kompozicije spajaju akademsku preciznost i uličnu spontanost, čineći ga jednim od ključnih imena na sceni javne umjetnosti u BiH.
Miran Mujagić je grafički dizajner i umjetnik iz Tuzle. Ako ste prolazili pored Mlinara, vidjeli ste njegov rad, možda i ne znajući da stoji iza njega. Dizajnirao je i vizualni identitet Backyarda, a vodi i vlastiti streetwear brend koji povezuje tipografiju, boju i urbano naslijeđe.
Tea Hlavaček je grafička dizajnerica i digitalna umjetnica čiji rad balansira između hiperdigitalne estetike i poezije forme. Njene kompozicije spajaju teksture stakla, svjetlosne reflekse i portrete koji djeluju kao da su uhvaćeni između sna i ekrana.
Njihovi radovi stvaraju prostor između sjećanja i tehnologije, između analognog traga i digitalnog sjaja, pretvarajući Atelje Ismeta Mujezinovića u živi organizam svjetla, pokreta i emocije.
Uoči otvorenja, planirane su radionice koje će posjetiocima omogućiti da i sami dotaknu proces stvaranja, a tu večer, Atelje se pretvara u svjetlosnu mapu grada, prostor gdje će se vizualni i muzički svijet spojiti kroz DJ setove Intense, Daki i Giver.
Njihova energija povezat će publiku, umjetnike i prostor u jedno zajedničko iskustvo, u kojem zvuk postaje svjetlo, a svjetlo ritam.
U toj simfoniji pokreta, boje i muzike, Synesthesia dostiže svoje značenje, trenutak u kojem se čula prepliću, a umjetnost postaje fizičko iskustvo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!