TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 21.2.2025.
Predviđanje trendova nije samo umjetnost to je temeljna vještina koja uključuje pažljivo proučavanje kulturnih, tehnoloških i društvenih promjena koje oblikuju mišljenja potrošača.
U svijetu mode, dizajneri često imaju sposobnost da predviđaju trendove prije nego što postanu globalni fenomen. Trend forecasteri koji su stručnjaci u ovoj oblasti, koriste brojne resurse da bi prepoznali buduće modne pravce.

Foto: @elissahassan
Jedan od ključnih resursa u predviđanju trendova je sajam Première Vision u Parizu, koji se održava dva puta godišnje. Ovaj prestižni sajam okuplja dizajnere, proizvođače tkanina, dobavljače materijala i mnoge druge profesionalce u industriji mode.
Première Vision omogućava dizajnerima da otkriju najnovije inovacije u tekstilu, boji, tkaninama i priboru, nudeći im uvid u to što će dominirati modom u nadolazećim sezonama. Osim toga, sajam pruža priliku za suradnju i razmjenu ideja, što je presudno za stvaranje budućih trendova.

Foto: @wearepremerevision

Foto: @elissahassan
Na sajmu su također izložene knjige na koje se dizajneri se oslanjaju. To su trend knjige kao što su NextLook kolekcija knjiga, koje se izdavaju dva puta godišnje. Ove knjige pružaju opsežnu analizu boja, materijala i stilova koji će diktirati naredne sezone.

Foto: @elissahassan
NextLook, na primjer, pomaže dizajnerima da istraže buduće trendove kroz detaljne mood boardove, palete boja i uzorke tkanina. Korištenjem ovih resursa, dizajneri mogu stvoriti kolekcije koje će zadovoljiti zahtjeve tržišta, predviđajući ono što će biti popularno mnogo prije nego što se to zaista dogodi.

Foto: Next Look
Također nude tematske smjernice koje se temelje na globalnim događanjima, društvenim promjenama i kulturnim kretanjima. To omogućava dizajnerima da razvijaju kolekcije koje su u skladu s vremenom i potrebama tržišta.
Ove knjige pomažu dizajnerima da ostanu relevantni, predviđajući koje će modne ideje biti na vrhuncu popularnosti, čak i prije nego što postanu široko prihvaćene.
Za nas, ovo je važno jer nam daje uvid u to koliko moda ima svoju logiku i strategiju. Svijet mode je umrežen i precizno usmjeren, nije sve toliko spontano koliko se čini.
Kroz ovo razumijevanje, možemo svjesnije pristupiti modi i prepoznati na vrijeme što će postati popularno. Ipak, iako industrija postavlja okvire, konačan izraz ostaje u našim rukama. Način na koji biramo i kombinujemo odjeću, kako interpretiramo trendove i prilagođavamo ih vlastitom stilu, to je ono što modu čini ličnom i jedinstvenom.
***
Naslovna fotografija: @elissahassan
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!