TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 28.2.2020.

Nakon predivnih blagdanskih dekoracija koji su uključivali balone, svjetleće ukrase i oversized ukrase u obliku preslatkih medvjeda, ulica Village Royal dobila je makeover koji potiče na optimizam, nadu i vedriji pogled na svakodnevicu. 

#umbrellasky inspiriran omiljenom glumicom

Ulica Village Royal je ovaj mjesec postala najfotogeničnija destinacija u Parizu, zahvaljujući portugalskoj umjetnici Patricia Cunha, koja od 2011., donosi radost i kišobrane na ulice svjetskih metropola. Riječ je o popularno projektu nazvanom 'umbrella sky' koji je započela na trgu gradića Agueda, a proširio se i na ulice Lensa, Pittsburgha, Bordeauxa… 

Inspiracija joj je ovaj put bila Audrey Hepburn, točnije njena poznata izjava: 
Vjerujem u ružičasto. Vjerujem da smijeh najbolje izgara kalorije. Vjerujem u ljubljenje, u mnogo ljubljenja. Vjerujem da treba biti snažan kada sve krene naopako. Vjerujem da su sretne djevojke najljepše djevojke. Vjerujem da je sutra novi dan i vjerujem u čuda.

I uistinu dovoljan je jedan pogled prema nebu i ružičastoj instalaciji da se u vama probudi val pozitivne energije i optimizma.

S obzirom na to da je ulica smještena u 8.arondismanu te krije brojne stare građevine i luksuzne dućane, uz ovu instalaciju cijeli kvart je dobio dodatan šarm, a ne sumnjamo da će pariško ružičasto nebo biti česta meta i brojnih lokalaca (kao i turista), sve do 3.5.2020., dokad će instalacija biti postavljena.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rita (@rita3889) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by M ? C H E L L E (@michelle_mntk) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Briana (@briseft) on


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!