TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 28.2.2020.
Nakon predivnih blagdanskih dekoracija koji su uključivali balone, svjetleće ukrase i oversized ukrase u obliku preslatkih medvjeda, ulica Village Royal dobila je makeover koji potiče na optimizam, nadu i vedriji pogled na svakodnevicu.
#umbrellasky inspiriran omiljenom glumicom
Ulica Village Royal je ovaj mjesec postala najfotogeničnija destinacija u Parizu, zahvaljujući portugalskoj umjetnici Patricia Cunha, koja od 2011., donosi radost i kišobrane na ulice svjetskih metropola. Riječ je o popularno projektu nazvanom 'umbrella sky' koji je započela na trgu gradića Agueda, a proširio se i na ulice Lensa, Pittsburgha, Bordeauxa…
Inspiracija joj je ovaj put bila Audrey Hepburn, točnije njena poznata izjava:
“Vjerujem u ružičasto. Vjerujem da smijeh najbolje izgara kalorije. Vjerujem u ljubljenje, u mnogo ljubljenja. Vjerujem da treba biti snažan kada sve krene naopako. Vjerujem da su sretne djevojke najljepše djevojke. Vjerujem da je sutra novi dan i vjerujem u čuda.”
I uistinu dovoljan je jedan pogled prema nebu i ružičastoj instalaciji da se u vama probudi val pozitivne energije i optimizma.

S obzirom na to da je ulica smještena u 8.arondismanu te krije brojne stare građevine i luksuzne dućane, uz ovu instalaciju cijeli kvart je dobio dodatan šarm, a ne sumnjamo da će pariško ružičasto nebo biti česta meta i brojnih lokalaca (kao i turista), sve do 3.5.2020., dokad će instalacija biti postavljena.
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!