TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.4.2023.
Bilo da idete na poslovno putovanje u posljednjem trenutku, preko noći ili na trodnevnu konferenciju u inozemstvu, pakiranje za poslovna putovanja uvijek se razlikuje od pripreme za ljetovanje.
Ako se mučite s time kako spakovati prave stvari u tačno pravoj mjeri za poslovna putovanja, ove smjernice za poslovna putovanja mogu vam mnogo olakšati.

Foto: unsplash.com
Mini kofer veličine ručnog prtljaga je #musthave
Naime, obični ručni kofer će vam biti dovoljan za do pet dana putovanja. Uvijek imajte na umu da su poslovna putovanja isključivo ogledalo profesionalizma i efikasnosti. Dakle, pripremite mini kofer i po mogućnosti uparite ga sa torbom za laptop.

Foto: freepik.com
Obavezno provjerite dozvoljenu težinu i dimenzije ručne torbe avio kompanije kojom putujete. Sa vašom prtljagom u kabini iznad glave sve potrebne stvari ćete imati na dohvat ruke. Također, ovo će uštedjeti dosta vremena na aerodromu jer nećete čekati veliki kofer. Predlažemo da se odlučite za kofer sa četiri točka kako biste uštedjeli još više vremena i poboljšali mobilnost.
Sigurnost na prvom mjestu! Nabavite katanac za kofer.
Vaš kofer i torba za laptop punjeni su vrijednim i važnim stvarima, pa ih treba zaštititi. Mali katanac je odlična zaštita od neželjenih gubitaka. Većina kofera i ruksaka dolazi sa vlastitim bravama, ali možete i lako dodati jednu ako se vaši patentni zatvarači mogu zaključati.
Obuća
Morate se pobrinuti da se vaše cipele neće oštetiti u koferu. Za to postoji jednostavan trik – napunite ih čarapama, donjim vešom i drugim malim, mekim predmetima kako biste im sačuvali oblik.
Nemojte nositi previše beauty preparata i kozmetike, posebice ne u velikim pakovanjima
Na poslovnom putu ćete vjerovatno odsjesti u hotelu ili apartmanu. U oba slučaja, vaš smještaj će biti opremljen osnovnim besplatnim toaletnim potrepštinama poput šampona, regeneratora, sredstva za pranje tijela i sapuna za ruke. Dakle, ne morate ih pakirati (osim ako imate neke alergije ili propisanu kozmetiku za korištenje. Obavezno spakujte: pastu za zube, četkicu, dezodorans, kremu za lice i ruke, mali parfem i potrepštine za one dane u sedmici. Naravno, sve po mogućnosti u mini pakovanjima za putovanja.

Foto: freepik.com
Šta spakovati od odjeće?
Sada smo došli do dijela koji zauzima najviše mjesta u putnoj torbi – odjeća. Prilikom odabira odjeće za poslovno putovanje, odlučite se za artikle koje možete dvostruku koristiti. Obavezno spakujte odjeću koja je udobna i predstavlja vaš stil. Tačne stvari koje ćete ponijeti ovisit će o vašem stilu, ali naša basic lista odjeće za trodnevno poslovno putovanje izgleda ovako:
3 gornja dijela – dva svečana i jedan casual
Još jedan savjet je da svoj casual gornji dio nosite na letu, a kasnije ga koristite i za ležerne prilike tokom putovanja. Također, lifesaver za poslovna putovanja je materijal košulja koje se ne gužvaju puno.
1-2 donjih dijelova
Pantalone ili suknje – zavisi naravno od stila. Ako ste ljubiteljica udobnih traperica, na let možete nositi i njih.
1 haljina
Naš savjet je mala crna haljina koju možete i za casual outfit, ali i za svečanu večeru sa modnim dodacima i salonkama.
1 blejzer
Bez blejzera na poslovni sastanak ili konferenciju nemojte ići. Ako ste voljni uložiti, razmislite o blejzeru otpornom na gužvanje koji možete spakovati bez brige da će se pretvoriti u zgužvan nered. Dodatni savjet je da na putu nosite blejzer kako se ne bi zgužvao u koferu.
3 para donjeg veša i čarapa
Dakle, imat ćete jedan čist par za novi dan i jedan dodatni, za svaki slučaj.
Spavaćica ili pidžama
Ne zaboravite da spakujete svoju omiljenu laganu pidžamu.
2 para cipela: poslovne cipele i par laganih cipela
Te casual cipele možete nositi dok taje let.
Savjeti plus:
Uložite u mini peglu za putovanja. Nikad ne znate koliko će pegla biti odlična u vašem hotelu i ne postoji tehnika pakovanja koja bi garantovala košulju bez bora.
Za maksimalnu organizaciju koristite organizatore za putne torbe i svakom dodjelite svrhu. Na primjer, manje pakovanje nek bude za donje rublje, a veće će imati funkciju održavanja vaših košulja organiziranima i bez gužvanja.
***
Naslovna fotografija: freepik.com
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!