TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.4.2023.
Bilo da idete na poslovno putovanje u posljednjem trenutku, preko noći ili na trodnevnu konferenciju u inozemstvu, pakiranje za poslovna putovanja uvijek se razlikuje od pripreme za ljetovanje.
Ako se mučite s time kako spakovati prave stvari u tačno pravoj mjeri za poslovna putovanja, ove smjernice za poslovna putovanja mogu vam mnogo olakšati.

Foto: unsplash.com
Mini kofer veličine ručnog prtljaga je #musthave
Naime, obični ručni kofer će vam biti dovoljan za do pet dana putovanja. Uvijek imajte na umu da su poslovna putovanja isključivo ogledalo profesionalizma i efikasnosti. Dakle, pripremite mini kofer i po mogućnosti uparite ga sa torbom za laptop.

Foto: freepik.com
Obavezno provjerite dozvoljenu težinu i dimenzije ručne torbe avio kompanije kojom putujete. Sa vašom prtljagom u kabini iznad glave sve potrebne stvari ćete imati na dohvat ruke. Također, ovo će uštedjeti dosta vremena na aerodromu jer nećete čekati veliki kofer. Predlažemo da se odlučite za kofer sa četiri točka kako biste uštedjeli još više vremena i poboljšali mobilnost.
Sigurnost na prvom mjestu! Nabavite katanac za kofer.
Vaš kofer i torba za laptop punjeni su vrijednim i važnim stvarima, pa ih treba zaštititi. Mali katanac je odlična zaštita od neželjenih gubitaka. Većina kofera i ruksaka dolazi sa vlastitim bravama, ali možete i lako dodati jednu ako se vaši patentni zatvarači mogu zaključati.
Obuća
Morate se pobrinuti da se vaše cipele neće oštetiti u koferu. Za to postoji jednostavan trik – napunite ih čarapama, donjim vešom i drugim malim, mekim predmetima kako biste im sačuvali oblik.
Nemojte nositi previše beauty preparata i kozmetike, posebice ne u velikim pakovanjima
Na poslovnom putu ćete vjerovatno odsjesti u hotelu ili apartmanu. U oba slučaja, vaš smještaj će biti opremljen osnovnim besplatnim toaletnim potrepštinama poput šampona, regeneratora, sredstva za pranje tijela i sapuna za ruke. Dakle, ne morate ih pakirati (osim ako imate neke alergije ili propisanu kozmetiku za korištenje. Obavezno spakujte: pastu za zube, četkicu, dezodorans, kremu za lice i ruke, mali parfem i potrepštine za one dane u sedmici. Naravno, sve po mogućnosti u mini pakovanjima za putovanja.

Foto: freepik.com
Šta spakovati od odjeće?
Sada smo došli do dijela koji zauzima najviše mjesta u putnoj torbi – odjeća. Prilikom odabira odjeće za poslovno putovanje, odlučite se za artikle koje možete dvostruku koristiti. Obavezno spakujte odjeću koja je udobna i predstavlja vaš stil. Tačne stvari koje ćete ponijeti ovisit će o vašem stilu, ali naša basic lista odjeće za trodnevno poslovno putovanje izgleda ovako:
3 gornja dijela – dva svečana i jedan casual
Još jedan savjet je da svoj casual gornji dio nosite na letu, a kasnije ga koristite i za ležerne prilike tokom putovanja. Također, lifesaver za poslovna putovanja je materijal košulja koje se ne gužvaju puno.
1-2 donjih dijelova
Pantalone ili suknje – zavisi naravno od stila. Ako ste ljubiteljica udobnih traperica, na let možete nositi i njih.
1 haljina
Naš savjet je mala crna haljina koju možete i za casual outfit, ali i za svečanu večeru sa modnim dodacima i salonkama.
1 blejzer
Bez blejzera na poslovni sastanak ili konferenciju nemojte ići. Ako ste voljni uložiti, razmislite o blejzeru otpornom na gužvanje koji možete spakovati bez brige da će se pretvoriti u zgužvan nered. Dodatni savjet je da na putu nosite blejzer kako se ne bi zgužvao u koferu.
3 para donjeg veša i čarapa
Dakle, imat ćete jedan čist par za novi dan i jedan dodatni, za svaki slučaj.
Spavaćica ili pidžama
Ne zaboravite da spakujete svoju omiljenu laganu pidžamu.
2 para cipela: poslovne cipele i par laganih cipela
Te casual cipele možete nositi dok taje let.
Savjeti plus:
Uložite u mini peglu za putovanja. Nikad ne znate koliko će pegla biti odlična u vašem hotelu i ne postoji tehnika pakovanja koja bi garantovala košulju bez bora.
Za maksimalnu organizaciju koristite organizatore za putne torbe i svakom dodjelite svrhu. Na primjer, manje pakovanje nek bude za donje rublje, a veće će imati funkciju održavanja vaših košulja organiziranima i bez gužvanja.
***
Naslovna fotografija: freepik.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!