TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.8.2019.
Ponekad nam je teško fokusirati se na posao. Razlozi mogu biti razni - ometaju nas kolege, ponekad razmišljanje o privatnim obvezama, a ponekad je riječ o umoru. Kako biste izbjegli ovaj scenarij, uz pozitivan stav i malo prakse, potrebno je napraviti par sitnih promjena u našim ritualima.
Kratke pauze i utišavanje notifikacija na mobitelu svakako su korisni trikovi, a ovi su navike uz koje ćete se osjećati motivirano na radnom mjestu.
KOMBINIRAJTE POSLOVNE I PRIVATNE CILJEVE
Kada radite posao koji volite ili kada ste angažirani na projektu koji vas i privatno veseli, puno se lakše povezati s ciljem i strastvenije obavljati posao. Zato, svaki mjesec promišljajte što su vaši osnovni poslovni ciljevi i kako će se oni reflektirati na vaš način života. To će vam uvelike pomoći da u potpunosti preuzmete kontrolu nad vašom svakodnevicom, ali i unesete potrebne promjene.

RIJEŠITE PROBLEM NA KREATIVAN NAČIN
U razgovoru s online magazinom Bussines Insider, John Schulley, bivši CEO Apple kompanije otkrio je da mu je u napretku uvelike pomogao način razmišljanja koji se oslanja na upit: „Zašto se određene stvari rade upravo na ovaj način?“ Upravo je otvorenost ka promjeni bio njegov put ka uspjehu. Zato, na naredni poslovni izazov odgovorite s novim svježim idejama i rješenjima koji će vama, ali i vašem brendu pomoći da se istaknete. Izađite iz zone ugode i budite kreativni.
IMAJTE RAZVIJENU RUTINU
Ovisno o osobnim preferencijama i motiviranosti, kreirajte rutinu koja vam najviše laska i uz koju na najbolji način obavljate sve obveze. Dobar trik je da sve zadatke smjestite u određene vremenske blokove. Bit će vam jednostavnije obavljati sve zadatke, a nakon obavljenog bloka osjećat ćete se ispunjeno i biti spremniji za prelazak na sljedeći zadatak. Pokušajte zadnjih petnaest minuta radnog vremena ostaviti za reflektiranje na dan iza vas, vašu produktivnost, ali i pospremanje radnog stola i pripremu to-do liste za sutra.

TIMSKI RAD I RAZGOVOR S KOLEGAMA SU VAŽNI
Druženja s radnim kolegama pomoći će vam da se osjećate ugodnije u radnom prostoru, ali i učiniti atmosferu na poslu još boljom. Uz to, ako ste timski igrač i povremeno im pomognete s nedoumicama ili poteškoćama koje imaju, osjećate se puno bolje. Naravno, ne trebate zaboraviti reći ne, kada nekome uistinu ne možete pomoći zbog različitih okolnosti.
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!