TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 1.7.2022.
Plusminus - Connected editorijal nastao je u saradnji s fotografom Hamzom Kulenovićem i prezentuje ljetnu kolekciju na prirodan i opušten način u stjenovitom i pješčanom kamenolomu Bijele vode.
Kolekciju čine bijeli odjevni predmeti od lepršavih i prirodnih materijala, lana i pamuka s već prepoznatljivim grafikama ručno štampanim na tkaninu. Grafike potpisuje umjetnik Denis Haracić. Dizajnerka Ena Dujmović kaže nam kako je ova kolekcija nastala inspirisana prelijepom obradom materijala lana i željom za što jednostavnijim i udobnijim kreacijama u kojima ćete željeti biti svaki dan i uz to svakako biti primjećeni.


Ideja koja stoji iza naziva Connected unutarnja je poruka koju želi proučiti svima koji prate njen rad. "Osim što smo konektovani na internet, bitno je da budemo konektovani sa sadašnjim trenutkom, prirodom, porodicom, prijateljima pa tako i s odjećom koju nosimo."


Tako je na ovom snimanju predstavljena neraskidiva konekcija dvije sestre koje ma koliko različite pronalaze put i uvijek su tu jedna za drugu. Hamza je kroz zanimljive prelome i kombinaciju kolor i crno-bijele fotografije pokušao dočarati dvije stvarnosti unutar jednog trenutka. Onu koja nam je vidna na prvu i onu koja je ispod površine, a u njoj je suština.

***
Fotografija: Hamza Kulenović
Modeli: Hanna Dujmović, Ena Dujmović
Naočale: Komono/ the House of Zoo
Lokacija: Kamenolom Bijele vode
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!