TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 19.1.2024.

PETIT FIL je brend koji je krajem 2018. godine osnovala Mateja Filipović, a koja sama šiva sve modele koje osmisli.


Matejin brend prezentacija je njene osobne estetike te donosi komade koji nastaju po njenom trenutnom osjećaju i skicama koje radi prije šivanja. Kaže da ju inspirira, između ostaloga, sama ljubav prema šivanju koju je naslijedila od svoje bake.

Komadi koje možete pronaći u PETIT FIL donose izbor od odjeće za plažu, do toplih zimskih šalova koji će vam biti odličan suputnik tijekom zime. Osim toga, šal je idealna ideja za poklon (koji možete darovati i sami sebi) zahvaljujući inicijalima koji čine svaki komad unikatnim.




Porazgovarali smo s Matejom o tome kako je nastao brend, što ju inspirira iz kolekcije u kolekciju, ali i nešto više o onoj koju sprema za Emerging Talents Milan, reviju koja se održava u Milanu u veljači, a na kojoj će Mateja predstaviti svoje kreacije.

Zavirite u naš intervju i otkrijte što se krije iza brenda PETIT FIL.


PETIT FIL je brand koji radi ručno rađene komade. Možete li nam reći nešto više o tome kako je nastala ideja za pokretanje modnog branda?

PETIT FIL je brand koji je nastao krajem 2018. godine u BiH, rekla bih sasvim slučajno! Ja sam po struci inženjer prometa, ali me ljubav prema modi odvela u drugome smjeru. Moja baka se bavila šivanjem, sjećam se dana kada sam se igrala za njenom mašinom.

Na nagovor rođakinje krenule smo na tečaj šivanja, u samom početku nisam uživala u šivanju, ali me pokretala činjenica da upravo sve ono što ja osmislim mogu kroz čitav proces krojenja i šivanja dobiti kao gotov proizvod.

Moja priča nije stala na tečaju šivanja i krojenja, ja sam osoba koja voli učiti te smatram da bez toga nema napretka tako da sam nakon toga upisala talijansku školu mode Callegari u Zagrebu te ju prošle godine uspješno završila.

Petit Fil sam predstavila publici tako što sam putem Instagram stranice krenula objavljivati haljine koje sam izrađivala za sebe i svoje prijateljice.

Htjela sam da svaki proizvod ima moj osobni pečat. Mislim da je publika upravo to i prepoznala!


PETIT FIL donosi različite komade – šalove s inicijalima, dukserice, haljine, odjeću za plažu… Recite nam nešto više o estetici i identitetu branda?

Kako sam i ranije navela moj dizajn je proizvod samo moje mašte, proces kreće od onog trenutka kada krenem skicirati ono što sam osmislila. Naravno kada uzmem materijal i krenem s krojenjem to da završnu notu čitavom procesu. Uvijek kažem da škare na kraju naprave svoje.

Tako je nastao i moj najprodavaniji proizvod a to je haljina za plažu, nešto po čemu je moj brand neprepoznatljiviji.




Haljina za plažu je naš najprodavaniji ljetni proizvod, a rekla bih šalovi s inicijalima zimski.

Došla sam na ideju da radim inicijale na šalovima tako da bih oni mogli biti personalizirani, osobni. Često se uzimaju za poklon jer vez na njima daje posebnost za svaku osobu. Uz proizvode koji su moji najprodavaniji, radila sam i svečane haljine koje su bile na iznajmljivanju. Ja sam pobornik toga da se jedna haljina nosi više puta.




Svi ručno rađeni proizvodi su unikatni tako da smatram da takve haljine zaslužuju biti prikazane na više balova. Radila sam i radim šivanje po mjerama, ali uz svoj dizajn jer ja ne volim raditi po pravilima niti bih mogla izbaciti neki od proizvoda iz svoje radionice ako ga ja nisam osmislila.

 

Kakav je proces nastanka jedne PETIT FIL kolekcije?

Sve moje kolekcije su imale priču iza sebe kako sam ranije navela, to su projekti na kojima se radilo po par mjeseci, izbacivala sam limitirani broj haljina i proizvoda koji su bili povezani u jednu priču. U neke od mojih kolekcija je bilo uključeno više od 20 osoba.

Za svaku kolekciju smo radili profesionalna snimanja i slikanja, okupljala sam mlade iz svoga mjesta, provodili bi po čitav dan snimajući i tražeći lokacije koje su autentične za naš kraj jer htjela sam na najbolji način prikazati svoje proizvode te čitav proces povezati u jednu priču.




Tako smo jednu od naših proljetno/ljetnih kolekcija snimali u Sveučilišnoj Galeriji u Mostaru u sklopu izložbe Stjepana Skoke Cvjetnica, koja se savršeno uklopila u našu kolekciju.

Jedno od dražih snimanja je bilo ono u Miamiju i to čak dva puta. Živjela sam i radila u Miamiju par mjeseci te sam i tamo uspjela snimiti promidžbeni materijal za svoju stranicu i snimiti svoj najprodavaniji proizvod, haljinu za plažu, na pješčanim plažama Miamija.

Sve kolekcije do sada su bile, rekla bih, samo početak za ono što slijedi, kao „zagrijavanje“. Mislim da je upravo kolekcija koju trenutno radim za Milano najveći izazov.


Krajem veljače, za vrijeme trajanja Tjedna mode predstavit ćete se s 10 kreacija kroz platformu Emerging Talents Milan. Kako je došlo do toga i kako teku pripreme za taj događaj?

Emerging Talents Milan je međunarodna platforma za talentirane dizajnere iz cijeloga svijeta, koja daje priliku da predstavite svoj brand u svijetu mode te da izlažete svoje kreacije tijekom Tjedna mode u Milanu.

 



Drago mi je da sam upravo ja, u sklopu projekta Emerging Talents Milan, dobila priliku predstaviti svoju kolekciju u veljači za vrijeme Tjedna mode u Milanu. Prezentacija mojih kreacija će se održati u prekrasnoj Palazzo Bocconi.

Ovim putem zahvaljujem svom sunarodnjaku Josipu Grabovcu koji je prepoznao moj rad te me pozvao da prezentiram svoj brand u prijestolnici mode.

Josip Grabovac je modni novinar, konzultant i glavni skaut za mlade talente za cijeli Balkan, SAD i Indiju, a već pet godina radi za Emerging Talents u Milanu kao casting direktor i desna ruka glavnog direktora. Pripreme su u punom jeku, toliko popratnih stvari osim šivanja, dosta posla oko svega, ali me vodi neka pozitivna energija, a mislim da je to dobro!


Možete li nam reći više o tome kakve elemente, boje i materijale možemo očekivati u toj kolekciji?

Ja se u svemu u životu vodim instinktivno pa tako i u svom najvećem projektu. Želim da to bude 100% moje, tako da ću se držati sebe i svoga stila sigurno. Ali...ja sam osoba koja voli pomicati granice i stvarati si izazove, tako da sam ovaj put otišla malo stepenicu više, rekla bih. Mislim da će to biti neki novi štih zbog čega će Petit Fil biti prepoznatljiv, zapravo onaj stari, samo s daškom glamura i visoke mode.

Mislim da sam dovoljno otkrila!


* * *
Foto: PETIT FIL


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!