TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 22.10.2024.
Donosimo vam detaljan pregled događanja na ovogodišnjem Perwoll Fashion Weeku, događaja koji slavi modu i kreativnost.
Ovaj modni tjedan nije samo prilika da se upoznamo s najnovijim kolekcijama domaćih i regionalnih dizajnera, već i da istražimo priče koje se kriju iza svakog komada odjeće.
Perwoll Fashion Week prikazuje rad talentiranih dizajnera, a naš cilj je da vam pružimo uvid u ključne trendove, stilove i inspiracije koje oblikuju modnu scenu. U nastavku članka, donosimo pregled dizajnera koji su se uz našeg Marka Fehera predstavili na ovogodišnjem izdanju Perwoll Fashion Weeka održanog u Beogradu.

Foto: Đorđe Tomić
Slađana Milošević Tribute Show
“Slađana Milošević Tribute Show” otvorio je 54. Belgrade Fashion Week, slaveći kreativnost i inovativnost Slađanine ličnosti kroz glazbeni performans koji je pratio modnu reviju. Posjetioci su se okupili u Hangaru u Luci Beograd da odaju počast ovoj ikoni stila uz njene najznačajnije glazbene numere, uz izvođače kao što su Zoe Kidah, Ivana Peters, Nevena Božović, Zejna, Marina Perazić i Raiven.



Foto: Đorđe Tomić
Sudionici su na zadatak - “Opišite Slađanu Milošević u tri reči”, podijelili vlastiti dojam o Slađani i tako pokrenuli priču o glazbenoj i modnoj ikoni novog vala.
„Teško je svesti Slađanu na tri riječi, ali kada bih to morao da uradim, te riječi bi bile punk, revolucija i jedinstvenost”. – rekao je Marko Feher, modni dizajner.

Foto: Đorđe Tomić
U periodu od 25.10. do 5.11. možete uživati u posebnoj izložbi "FANTASTIČNO MODNO PUTOVANJE SLAĐANE MILOŠEVIĆ" u prostoru Silosi Beograd.
NO NATION FASHION na Perwoll Fashion Weeku
Druga večer Perwoll Fashion Weeka otvorena je kolekcijom “Resilient Threads” brenda NO NATION FASHION, koja istražuje temu migracija i otpornosti. Ova kolekcija, koja se bavi snagom migranata, predstavljena je kao umjetnički projekt u suradnji s Međunarodnom organizacijom za migracije. Padobran kao simbol otpornosti nosi poruke nade i snova, dok brend promovira integraciju i razumijevanje između migranata i lokalnih zajednica.



Foto: Đorđe Tomić
JSP – Sestre Proković na Perwoll Fashion Weeku
Nakon deset godina, JSP brend sestara Proković se ponovo predstavio na Perwoll Fashion Weeku s kolekcijom “Seekers/ Rule Breakers / Path Finders”. Kolekcija uključuje odijela muških krojeva i haljine u dominantnim crnim tonovima, uz dodatak boja poput senf žute i maslinaste zelene.



Foto: Đorđe Tomić
Tu večer pistom su u snažnim performansima prošli i modeli u kolekcijama sestara Veljković (Sisters Code), slow fashion brenda DAIRE, gošće iz Makedonije - Viktorije Džimrevske i povratnika iz inostranstva George Stylera.
Kolekcija „Her Place“ brenda DAIRE slavi autentičnost moderne žene, naglašavajući njenu snagu i lakoću kroz komade koji pružaju udobnost.



Foto: Đorđe Tomić
Viktorija Džimrevska predstavila je kolekciju “Viktorija in Paris”, inspiriranu Parizom, koja odražava njen talent za modu i umjetnost, dok su modeli nosili crne, crvene i bijele tonove i beretke.



Foto: Đorđe Tomić
Sisters Code, modni duo sestara Veljković, proslavio je desetogodišnjicu rada kolekcijom za proljeće/ljeto 2025, uz novu liniju torbi REVERSAYA, posvećenu svim prijateljima tijekom njihove modne avanture.



Foto: Đorđe Tomić
George Styler se vratio na Perwoll Fashion Week s kolekcijom “Povratak Stajlerovih”, spajajući tradicionalno i moderno kroz jedinstvene komade koji kombiniraju etno motive s najsuvremenijim tehnologijama, čime je osvojio publiku.



Foto: Đorđe Tomić
Treća večer Perwoll Fashion Weeka
Revijom Dragane Ognjenović započeo je program treće večeri 54. Perwoll Fashion Weeka u Hangaru u Luci Beograd. U bogatom programu, na veliko zadovoljstvo prisutnih svoje kreacije predstavio je i Boško Jakovljević, a uživanje u Urbanoj nostalgiji im je priuštio Textil.
Kolekcija Dragane Ognjenović odiše gracioznošću i ženstvenošću, s fokusom na duge suknje i haljine u crno - bijelim kombinacijama.



Foto: Đorđe Tomić
Martini Vesto by Boško donosi prepoznatljive i inovativne komade izrađene od kvalitetnih materijala.



Foto: Đorđe Tomić
Tematska revija Urban Nostalgia by Textil predstavila je najbolje domaće dizajnere koji su kreirali unikatne komade drapiranjem kvalitetnih materijala, slaveći rafinirane siluete i ljetne boje.



Foto: Đorđe Tomić
Finalisti natječaja za nagradu Boris Nikolić
Za kraj treće večeri, finalisti natječaja za nagradu Boris Nikolić predstavili su svoje capsule kolekcije na temu “Nasleđe i koreni”. Ove kreacije su dobile ovacije publike, a pobjednik će biti proglašen na BFW Awards Night događaju.






10 godina NEO designa i NEOVERSE fashion performans
Petu večer Perwoll Fashion Weeka u Beogradu, modna dizajnerica Nevena Ivanović proslavila je 10 godina rada kroz specifičan performans koji demistificira stvaralački proces u modi. Publika je imala priliku vidjeti kako nastaju frizure, šminka, snimanje modnih kampanja te proces stilizacije i šivenja. Na pisti su prikazane kreacije iz 17 kolekcija NEO Designa, stilizirane uz pomoć Olje Marković, s naglaskom na održivost u modi i novu funkciju starih komada.


Foto: Nenad Karlić
Svi umjetnici koji su sudjelovali u performansu su prethodnih 10 godina stvarali NEO Design. Ekipu čine fotograf Alek Živković, videograf Zoran Rašić - LuMes, makeup artistica Sanja Orlandić Sretković, frizerka Jelena Paolla Matić, stilistica Olja Marković, dizajnerica nakita Nataša Lazarević – Glory boc i TeamNEO predvođen Goranom Pavlović. Cilj je bio prikazati koliko je osoba neophodno da bi mi na kraju vidjeli jednu fotografiju ili neki kvalitetan modni komad i da vidimo proces od ideje do realiziranog odjevnog komada.


Foto: Nenad Karlić
NEO Design, pod vodstvom Nevene Ivanović, već 10 godina spaja modu i umjetnost, stvarajući održive kolekcije koje su prikazane na prestižnim događanjima diljem svijeta. Sada se razvija u NEOVERSE, kreativnu agenciju koja nudi art direkciju, stilizaciju i produkciju za medijske projekte, dok NEO Design ostaje fokusiran na kostime i modu. Ova tranzicija omogućuje širenje kreativnog opsega, stvarajući prostor gdje se moda susreće s umjetnošću i tehnologijom.
* * *
Naslovna fotografija: Đorđe Tomić
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!