TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.8.2017.
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih kartica. Uz to, zaboravite na klasične mitove o štednji i potrošnji i trebate naučiti kako da kreirate tablicu koja će vam dati jasan prikaz na što svaki mjesec najviše trošite novac i kako te troškove možete umanjiti.
Zbog toga smo u nastavku pobrojali neke od najčešćih financijskih pogrešaka kojih biste se trebali riješiti već danas.
#Nemate utvrđen budžet
Dakle, ni stvarnu kontrolu niti info koliko svaki dan možete potrošiti novac. Radije si postavite zadatak – napišite sve troškove na jednu stranicu (stanarina, računi, kupovina namirnica...), te uz njih koliko mjesečno trošite na svaku stavku. Sada u skladu s vašom plaćom istražite koliko od vaše plaće ide za svaku stavku i možete li novac drugačije i bolje preraspodijeliti.

#Kasno plaćate račune
Važno je razviti zdravu naviku da svoje račune uvijek plaćate na vrijeme i redovito. Kašnjenje, kamate, ponovna uključena usluga – sve su to dodatne komplikacije koje biste izbjegli da ste račune stavili na prvo mjesto.
#Ne štedite
Ukoliko ste na početku, vjerujemo da je dosta teško izdvojiti čak i tek par maraka sa strane. No, unatoč tome, navika štednje i raspodjele novca je itekako važna, te ćete vremenom, s porastom primanja znati kako izdvojiti više te imati već ustanovljenu zdravu naviku štednje.
#Emocionalni shopping
Kada god mislite da ćete doći u napast da kupujete impulzivno, ostavite kreditne kartice i gotovinu doma. Prije svake kupovine, važno je da imate jasno definiran popis artikala koje trebate kupiti i da ga se držite.
#Ne znate reći ne
Na upite dragih ljudi o posudbama, o zajedničkim odlascima na zabave, događanjima. Ne bojte se reći ne nedjeljnom ručku s prijateljima jer štedite za put u Europu koji je na rasporedu za par tjedana.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!