TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.8.2017.
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih kartica. Uz to, zaboravite na klasične mitove o štednji i potrošnji i trebate naučiti kako da kreirate tablicu koja će vam dati jasan prikaz na što svaki mjesec najviše trošite novac i kako te troškove možete umanjiti.
Zbog toga smo u nastavku pobrojali neke od najčešćih financijskih pogrešaka kojih biste se trebali riješiti već danas.
#Nemate utvrđen budžet
Dakle, ni stvarnu kontrolu niti info koliko svaki dan možete potrošiti novac. Radije si postavite zadatak – napišite sve troškove na jednu stranicu (stanarina, računi, kupovina namirnica...), te uz njih koliko mjesečno trošite na svaku stavku. Sada u skladu s vašom plaćom istražite koliko od vaše plaće ide za svaku stavku i možete li novac drugačije i bolje preraspodijeliti.

#Kasno plaćate račune
Važno je razviti zdravu naviku da svoje račune uvijek plaćate na vrijeme i redovito. Kašnjenje, kamate, ponovna uključena usluga – sve su to dodatne komplikacije koje biste izbjegli da ste račune stavili na prvo mjesto.
#Ne štedite
Ukoliko ste na početku, vjerujemo da je dosta teško izdvojiti čak i tek par maraka sa strane. No, unatoč tome, navika štednje i raspodjele novca je itekako važna, te ćete vremenom, s porastom primanja znati kako izdvojiti više te imati već ustanovljenu zdravu naviku štednje.
#Emocionalni shopping
Kada god mislite da ćete doći u napast da kupujete impulzivno, ostavite kreditne kartice i gotovinu doma. Prije svake kupovine, važno je da imate jasno definiran popis artikala koje trebate kupiti i da ga se držite.
#Ne znate reći ne
Na upite dragih ljudi o posudbama, o zajedničkim odlascima na zabave, događanjima. Ne bojte se reći ne nedjeljnom ručku s prijateljima jer štedite za put u Europu koji je na rasporedu za par tjedana.
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!