TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.8.2017.
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih
Izgradnja zdravih financijskih navika trebalo bi na vašoj listi prioriteta biti jako visoko, odmah uz brigu o zdravlju i ostvarenju poslovnih ciljeva. Kako biste imali izbalansiranu financijsku godinu, važno je da znate sve potrebne info o vašim osobnim financijama i da vas nikada strah ne sputava od odlaska do stručnjaka koji će vam pojasniti pojedine termine, promjene, bilance, vrste kreditnih kartica. Uz to, zaboravite na klasične mitove o štednji i potrošnji i trebate naučiti kako da kreirate tablicu koja će vam dati jasan prikaz na što svaki mjesec najviše trošite novac i kako te troškove možete umanjiti.
Zbog toga smo u nastavku pobrojali neke od najčešćih financijskih pogrešaka kojih biste se trebali riješiti već danas.
#Nemate utvrđen budžet
Dakle, ni stvarnu kontrolu niti info koliko svaki dan možete potrošiti novac. Radije si postavite zadatak – napišite sve troškove na jednu stranicu (stanarina, računi, kupovina namirnica...), te uz njih koliko mjesečno trošite na svaku stavku. Sada u skladu s vašom plaćom istražite koliko od vaše plaće ide za svaku stavku i možete li novac drugačije i bolje preraspodijeliti.

#Kasno plaćate račune
Važno je razviti zdravu naviku da svoje račune uvijek plaćate na vrijeme i redovito. Kašnjenje, kamate, ponovna uključena usluga – sve su to dodatne komplikacije koje biste izbjegli da ste račune stavili na prvo mjesto.
#Ne štedite
Ukoliko ste na početku, vjerujemo da je dosta teško izdvojiti čak i tek par maraka sa strane. No, unatoč tome, navika štednje i raspodjele novca je itekako važna, te ćete vremenom, s porastom primanja znati kako izdvojiti više te imati već ustanovljenu zdravu naviku štednje.
#Emocionalni shopping
Kada god mislite da ćete doći u napast da kupujete impulzivno, ostavite kreditne kartice i gotovinu doma. Prije svake kupovine, važno je da imate jasno definiran popis artikala koje trebate kupiti i da ga se držite.
#Ne znate reći ne
Na upite dragih ljudi o posudbama, o zajedničkim odlascima na zabave, događanjima. Ne bojte se reći ne nedjeljnom ručku s prijateljima jer štedite za put u Europu koji je na rasporedu za par tjedana.
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!