TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 10.8.2020.

Kao osobe koje se svakodnevno susreću sa poslovnim i privatnim izazovima, lako je skliznuti u loše navike i izgubiti produktivnost.

Umjesto da čekamo dobre vijesti kao dodatni #boost, doslovno se možemo sami motivisati da budemo produktivniji i samim tim za manje vremena ćemo dobiti više rezultata.

U nastavku donosimo četiri najčešćih razloga zašto se izgubimo u neproduktivnosti i kako ih popraviti kako bismo svakodnevno išli korak naprijed u ostvarivanju zamisli.

Foto: unsplash.com

ULAŽETE PREVIŠE EMOCIONALNE ENERGIJE NA STVARI KOJE NE MOŽETE KONTROLIRATI

Svakodnevno u mnoštvo sitnica i detalja ulažemo svoju emocionalnu energiju, a većina njih nažalost nemaju nikakav utjecaj na naš posao i produktivnost. Tračevi i sitne uredske drame ponekad okupiraju naše radno vrijeme, ali da bismo uspjeli u produktivnosti, trebali bismo malo drugačije pristupiti. Produktivnost i uspješnost na poslu iziskuje puno energije i emocionalnih ulaganja. Ako dopustimo da se odvlačimo prečesto, nećemo imati dovoljno energije za posao. Prepoznavanje gdje fokusirate svu svoju emocionalnu energiju prvi je korak u ispravljanju. Jednom kada shvatite koliko je njih izvan vašeg nadzora, lakše ih je pustiti.

RADITE NA PREVIŠE STVARI ODJEDNOM

Multitasking negativno djeluje na produktivnost, što znači da biste trebali forsirati prioritete radeći jednu po jednu stvar.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Charuca (@charuca) on

GLEDATE PREDALEKO U BUDUĆNOST

U biti, radi se o vašoj viziji za budućnost. Neki od nas točno znaju kako žele da izgleda posao za nekoliko godina, ali ta je vizija toliko daleko od trenutne stvarnosti da nas često zna u potpunosti prevladati. Nužno je postaviti realne, bliske ciljeve i raditi na sadašnjem trenutku i zadacima koji će olakšati produktivnost. Napravite ciljeve za sljedeći mjesec ili za narednih sedam dana ili za danas. Ako sebi date konkretni zadatak koji trebate obaviti danas, možete ga ispuniti i izgraditi vlastiti #boost za sljedeći.

PREVIŠE SUMNJATE

Prevladavanje početnog nedostatka samopouzdanja gradi vas i vaš posao. Jedan od efektnih pristupa tome može biti pisanje potencijalnog najgoreg scenarija. Napišite sve vrlo detaljno i ako vidite sve ispisano na papiru, pomoći će vam da vidite da najgori mogući scenarij doista nije tako strašan. Čak i ako stvari pođu po zlu, situacija se može popraviti. Nakon toga, napišite sve potencijalne rezultate ako sve prođe kako biste voljeli. Razmislite o vještinama koje biste stekli, vezama koje uspostavite i povećanom prihodu. Na ovaj način odluka za nečim produktivnijim čini se lakšom. Dobra vijest je što možete upravljati samopuzdanjem, ići naprijed i upisati male pobjede dok postupno gradite sebe.

Foto: @brightonbutler

 ***
Naslovna fotografija: @newdarlings
Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

TEKST: Bonjour.ba

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.

U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.

Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima. 

 

asa-banka-sabina-juzbasic-89-bonjour-ba

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke  
 

Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-90-bonjour-ba
 

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže

 

Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.

 

 Struktura ne nastaje sama od sebe


Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?

Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-91-bonjour-ba

 Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
 

‘Možda’ ne gradi povjerenje


Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

 

Sabina_juzbašić_asa_banka_bonjour_ba
 

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“

Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
 

Nisu svi za svaki sistem i to je u redu


Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?

Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti
 

asa-banka-sabina_juzbašić_7_bonjour_ba
 

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
 

Povjerenje se gradi svakim kontaktom


Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?

Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

 

asa-banka-sabina_juzbašić_151_bonjour_ba
 

Ekspertiza ne dolazi s etiketom


Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?

Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“
 

asa-banka-sabina-juzbasic-92-bonjour-ba

 

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.

Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
Sabina Juzbašić u ovom razgovoru nosi odjeću Gema.
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!