TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 10.8.2020.
Kao osobe koje se svakodnevno susreću sa poslovnim i privatnim izazovima, lako je skliznuti u loše navike i izgubiti produktivnost.
Umjesto da čekamo dobre vijesti kao dodatni #boost, doslovno se možemo sami motivisati da budemo produktivniji i samim tim za manje vremena ćemo dobiti više rezultata.
U nastavku donosimo četiri najčešćih razloga zašto se izgubimo u neproduktivnosti i kako ih popraviti kako bismo svakodnevno išli korak naprijed u ostvarivanju zamisli.

Foto: unsplash.com
ULAŽETE PREVIŠE EMOCIONALNE ENERGIJE NA STVARI KOJE NE MOŽETE KONTROLIRATI
Svakodnevno u mnoštvo sitnica i detalja ulažemo svoju emocionalnu energiju, a većina njih nažalost nemaju nikakav utjecaj na naš posao i produktivnost. Tračevi i sitne uredske drame ponekad okupiraju naše radno vrijeme, ali da bismo uspjeli u produktivnosti, trebali bismo malo drugačije pristupiti. Produktivnost i uspješnost na poslu iziskuje puno energije i emocionalnih ulaganja. Ako dopustimo da se odvlačimo prečesto, nećemo imati dovoljno energije za posao. Prepoznavanje gdje fokusirate svu svoju emocionalnu energiju prvi je korak u ispravljanju. Jednom kada shvatite koliko je njih izvan vašeg nadzora, lakše ih je pustiti.
RADITE NA PREVIŠE STVARI ODJEDNOM
Multitasking negativno djeluje na produktivnost, što znači da biste trebali forsirati prioritete radeći jednu po jednu stvar.
GLEDATE PREDALEKO U BUDUĆNOST
U biti, radi se o vašoj viziji za budućnost. Neki od nas točno znaju kako žele da izgleda posao za nekoliko godina, ali ta je vizija toliko daleko od trenutne stvarnosti da nas često zna u potpunosti prevladati. Nužno je postaviti realne, bliske ciljeve i raditi na sadašnjem trenutku i zadacima koji će olakšati produktivnost. Napravite ciljeve za sljedeći mjesec ili za narednih sedam dana ili za danas. Ako sebi date konkretni zadatak koji trebate obaviti danas, možete ga ispuniti i izgraditi vlastiti #boost za sljedeći.
PREVIŠE SUMNJATE
Prevladavanje početnog nedostatka samopouzdanja gradi vas i vaš posao. Jedan od efektnih pristupa tome može biti pisanje potencijalnog najgoreg scenarija. Napišite sve vrlo detaljno i ako vidite sve ispisano na papiru, pomoći će vam da vidite da najgori mogući scenarij doista nije tako strašan. Čak i ako stvari pođu po zlu, situacija se može popraviti. Nakon toga, napišite sve potencijalne rezultate ako sve prođe kako biste voljeli. Razmislite o vještinama koje biste stekli, vezama koje uspostavite i povećanom prihodu. Na ovaj način odluka za nečim produktivnijim čini se lakšom. Dobra vijest je što možete upravljati samopuzdanjem, ići naprijed i upisati male pobjede dok postupno gradite sebe.

Foto: @brightonbutler
***
Naslovna fotografija: @newdarlings
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!