TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.8.2021.
Crvene zastavice postavljene duž grada, open air kina, ali i prepoznatljivi posteri koji zrače toplinom već nekoliko dana daju naglasiti da će Sarajevo Film Festival ponovno staviti Sarajevo na mapu cijelog svijeta.
Upoznati će nas s procesom nastanka filma, novim kreativnim riješenjama, ali i naslovima koji podižu reputaciju i grade identitet Festivala.
Sinoć je 27. Sarajevo Film Festival otvoren svjetskim premijerama dva bosanskohercegovačka filma, DESET U POLA Danisa Tanovića i omnibusom PISMA S KRAJEVA SVIJETA sarajevske klase Bele Tarra.

Posjetitelji su u Open Air kinu imali priliku pogledati premijeru filma Deset u pola, a višeminutni pljesak publike savršena je potvrda da će festival biti ispunjen sjajnim (filmskim) sadržajima.
Wimu Wendersu, jednom od najznačajnijih svjetskih filmskih autora, u Narodnom pozorištu Sarajevo uručeno je Počasno Srce Sarajeva u znak priznanja za izuzetan doprinos filmskoj umjetnosti.
„Presretni smo što možemo odati priznanje jednoj od centralnih ličnosti svjetske kinematografije. Svojim radom u oblasti vizuelnih umjetnosti, kao izvanredan filmski autor i fotograf, Wim Wenders publici uvijek donosi nezaboravne priče i emocije.“, rekao je direktor Festivala Mirsad Purivatra.
Goste je na crvenom tepihu dočekalo svima poznato televizijsko lice, Maja Čengić Miralem koja je za crveni tepih birala Jasna Hadžimehmedović-Bekrić haljinu na jedno rame s elegantnim prorezom. Kreaciji element iznenađenja daje i prorez duž rukava, a elegantno izdanje su obogatile ženstvene, ležerne kovrdže i zlatne naušnice.

Mediha Adrović, pridružila joj se u ulozi voditeljice te je birala Ljiljana Majkić haljinu u ružičastoj nijansi koja je zahvaljujući kroju odavala dojam da je prekrivena sa mnoštvo nepravilnih, ali nježnih latica.


Među gostima na crvenom tepihu bili su Lejla i Tarik Filipović.
Lejla je birala dugu haljinu dizajnerice Aleksandre Dojčinović u nebesko plavoj nijansi koja se odlično slagala uz njen ten i boju kose.
Haljina prati liniju tijela, a uz igru drapiranja, wow efekt kreira uz raskošni cvijet na području struka.
Decentan nakit i crveni ruž pozornost su usmjerili na haljinu koja istovremeno spaja bezvremensku eleganciju i glamur.

Tarik je za crveni tepih birao odijelo bh. brenda Dresscode s kojim već neko vrijeme ima izgrađeno modno prijateljstvo. Izgledao je elegantno u odijelu boje senfa uz koje je birao bijelu košulju te cipele u smeđim tonovima.

Predsjednica žirija Takmičarskog programa, glumica Jasna Đuričić birala je kreaciju brenda Kaftan studio koja je unijela dozu hollywoodskog glamura.
Jasna je dizajn sestara Emine Hodžić – Adilović i Nermine Hodžić već birala i za Venecija Film Festival.

Foto: Jasmin Agović
Ženstvena haljina koja zahvaljujući igri materijala ženstveno naglašava struk, ali i blago otvorena ramena odlično su naglasili profinjen duh glumice.
Jasna je izdanje dodatno naglasila metalic clutch torbicom te ženstvenom frizurom.

Foto: Jasmin Agović
Modno prijateljstvo koje već godinama na crvenom tepihu donosi šaroliku lepezu dizajna i kreacija koje ne prolaze nezamijećeno grade upravo model Sarah Čerkez i dizajnerica Amira Pertesi. Sarah je za sinoćno otvorenje birala ženstvenu haljinu izrađenu od sitnih 3D sjajnih ljuskica.

Otvorena leđa kreaciji su dali dodatnu ženstvenost, a uz upečatljivu kreaciju s izrezima Sarah je birala crveni ruž i ženstvene kovrdže koje su dodatno naglasile haljinu.

Dizajn Amire Pertesi birao je i bh. model Džejla Glavović Očuz. Haljina bez ramena koju prati naglašeni volan u donjem dijelu kreacije priziva minula doba te istovremeno spaja senzualnost i sofisticiranost.
Viseće naušnice u boji zlata uz ženstven makeup i decentni modni dodaci upotpunili su ovaj red carpet look. Džejla je došla u pratnji supruga, Mahira Očuza koji je birao elegantno sivo Cesar's odijelo uz koje je stilizirao bijele tenisice koje su izdanju dale dodatnu ležernost.
Bh. glumica Helena Vuković također je birala bh dizajn, točnije kreaciju kostimografskog i modnog studija Janarta dizajnerice Janje Stijepić. Duga crna haljina s izrezom dobila je razigran i mladenački izgled zahvaljujući sjajnim perlicama duž naramenica, ali i struka koje su vizualno naglasile liniju, ali i kreirale efekt upečatljivog remena.
Haljini je dodatan volumen dat uz slojeve lepršavog materijala u donjem dijelu haljine.
Helena je profinjeno izdanje upotpunila modnim dodacima u crnoj boji.
Glumica Marija Škarčić u kreaciji Kaftan studio izgledala je ženstveno i chic.
Kreacija sastavljena od bluze izrađene od baršunastog materijala i suknje u nebesko plavoj nijansi donosi zabavnu igru materijala, dok nježni, razigrani cvijetovi na donjem dijelu haljine ovoj red carpet kreaciji daju dodatnu smjelost i lepršavost.
Frizura i makeup look koji naglasak stavlja na usne dodatno su upotpunili odlično izdanje glumice.
Marija Hudolin je za red carpet birala dugu crnu haljinu brenda Igor Todorović, a na crvenom tepihu došla je u društvu ambasadora SAD-a u BiH, Erica Nelsona i Filippo Tattoni-Marcozzi koji je birao odijelo bh dizajnera Marka Fehera.

Odijelo sa uzorcima upotpunio je jednostavnom bijelom majicom i mokasinkama koje su statement artiklima dali dodatnu ležernost, ali i osobni pečat.
Maelys de Rudder Tanović je birala elegantnu haljinu na jedno rame brenda Belma Tvico.
Uz print bosančice po kojem je Belma prepoznatljiva, haljinu prati i volumenizirani rukav. Dodaci u pastelno ružičastim tonovima upotpunili su njen red carpet look.

Među gostima na crvenim tepihu bio je i glazbenik Božo Vrećo koji je odjenuo dugu haljinu, koju je, kako otkriva na društvenim mrežama, sam dizajnirao. Riječ je o volumeniziranoj kreaciji koju je Božo stilizirao na sebi karakterističan i prepoznatljiv način.


Tko su još bili gosti crvenog tepiha otvorenja 27. Sarajevo Film Festivala, pogledajte na fotografijama u nastavku.





***
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!