TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 5.8.2022.
Serija razgovora u programu Masterclassa 28. Sarajevo Film Festivala predstavit će neke od najpoznatijih filmskih umjetnika.
Program Masterclassa uključuje razgovore sa rediteljem i scenaristom Paulom Schraderom, rediteljem, scenaristom i producentom Sergejom Loznitsom, rediteljem Rubenom Östlundom, rediteljem, scenaristom i filmskim kompozitorom Arijem Folmanom, glumcem, rediteljem, dramskim piscem i autorom Jessejem Eisenbergom, rediteljicom Jasmilom Žbanić i rediteljem, scenaristom i producentom Michaelom Winterbottomom.
Ulaz na Masterclasse je slobodan, uz preuzimanje ulaznica online na tickets.sff.ba ili u Glavnom Box Officeu Sarajevo Film Festivala (Bosanski kulturni centar, Branilaca Sarajeva 24), koji počinje sa radom u ponedjeljak, 8. augusta u 10 sati. Broj ulaznica je ograničen.
MASTERCLASS sa Paulom Schraderom / subota / 13.8. / 17:30 – 18:30
Paul Joseph Schrader rođen je 1946. godine. Diplomirao je na koledžu Calvin, a magistrirao na filmskoj školi UCLA dok je radio kao filmski kritičar i pisao knjigu „Transcendentni stil na filmu“. Naknadno je pristupio AFI-u. Napisao je scenarije i režirao više od trideset filmova, uključujući četiri saradnje s Martinom Scorsesejem, od kojih je prvi film, TAKSIST, osvojio Zlatnu palmu na Filmskom festivalu u Cannesu 1976. godine. Svoj prvi film, BLUE COLLAR, režirao je 1978. godine, po scenariju koji je napisao s bratom. Kasnije iste godine, Schrader je pisao scenarije i režirao HARDCORE, AMERIČKI ŽIGOLO, LJUDI MAČKE, MISHIMA i GRAD ZLOČINA.

Schrader je 2019. godine nominiran za Oscara® za najbolji originalni scenarij za film PRVI REFORMIRANI, koji je i režirao. KOCKAR, film za koji je nedavno napisao scenarij i režirao ga, premijerno je prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji 2021. godine i osvojio je brojne nagrade i priznanja.
MASTERCLASS sa Sergejom Loznitsom / nedjelja / 14.8. / 11:00 – 12:30
Sergei Loznitsa rođen je 1964. Odrastao je u Kijevu (Ukrajina), a 1987. godine diplomirao je primijenjenu matematiku na Kijevskom politehničkom institutu (Kyiv Polytechnic). U periodu od 1987. do 1991. radio je kao naučnik na Kijevskom institutu za kibernetiku, gdje se specijalizirao za istraživanje umjetne inteligencije. Godine 1997. diplomirao je na Ruskom državnom institutu za kinematografiju (VGIK) u Moskvi, gdje je studirao film.
Filmove snima od 1996. godine, a do sada je režirao 25 nagrađivanih dokumentarnih filmova i četiri igrana.

Dugometražni prvijenac MOJA RADOST (2010) premijerno je prikazan u glavnoj konkurenciji Festivala u Cannesu. Uslijedio je igrani film U MAGLI (2012), koji je osvojio FIPRESCI nagradu na 65. Festivalu u Cannesu. Loznitsa je 2017. predstavio svoj treći dugometražni igrani film NJEŽNO STVORENJE, također u konkurenciji Festivala u Cannesu. Godine 2018. dobio je nagradu za najbolju režiju u selekciji Un Certain Regard na Festivalu u Cannesu za svoj četvrti dugometražni film, DONBAS.
Loznitsa je 2013. godine osnovao filmsku produkcijsku kompaniju ATOMS & VOID.
Njegov dugometražni dokumentarni film MAJDAN (2014), hronika ukrajinske revolucije, imao je svjetsku premijeru na Séance Special Festivalu u Cannesu. Kasniji dugometražni dokumentarni filmovi, DOGAĐAJ (2015), AUSTERLITZ (2016), PROCES (2018) i DRŽAVNI POGREB (2019) predstavljeni su na specijalnim projekcijama Venecijanskog filmskog festivala. Godine 2021. dobio je specijalnu nagradu žirija L'Oeil D'Or Award u Cannesu za film BABIN JAR. KONTEKST. Njegov najnoviji film, PRIRODNA ISTORIJA DESTRUKCIJE, premijerno je prikazan u posebnom programu na 75. Festivalu u Cannesu ove godine.
Sergei Loznitsa i dalje radi u dokumentarnom i igranom žanru.
MASTERCLASS sa Rubenom Östlundom / nedjelja / 14.8. / 17:30 – 18:30
Ruben Östlund je rođen 1974. u Švedskoj. Njegov prvi igrani film, MONGOLOID S GITAROM, osvojio je nagradu FIPRESCI na Filmskom festivalu u Moskvi 2005. godine. Počevši s njegovim drugim igranim filmom, NESVJESNO, koji je premijerno prikazan u programu Un Certain Regard, svi Östlundovi filmovi prikazani su u Cannesu. Zlatnog medvjeda u Berlinu osvojio je s kratkim filmom INCIDENT KOD BANKE. Östlundov treći igrani film, IGRA, premijerno je prikazan u programu Directors' Fortnight Filmskog festivala u Cannesu gdje je osvojio nagradu Coup de Coeur, nominacije za nagradu Evropskog parlamenta LUX te najprestižniju skandinavsku filmsku nagradu, Nordic Prize. Njegov četvrti igrani film, TURIST, premijerno je prikazan u programu Un Certain Regard festivala u Cannesu, gdje je osvojio Nagradu žirija. Film je nominovan za nagradu Zlatni globus i ušao je u uži izbor za nagradu Oscar®. Östlundov peti igrani film, KVADRAT, osvojio je Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu i nominovan je za nagradu Oscar® za najbolji film na stranom jeziku.

MASTERCLASS sa Arijem Folmanom / ponedjeljak / 15.8. / 10:00 – 11:30
Ari Folman je izraelski reditelj, scenarista i filmski kompozitor. Kao scenarista je radio na više uspješnih izraelskih televizijskih serija, uključujući nagrađivanu seriju BeTipul koja je poslužila kao osnov HBO serije NA TERAPIJI. Režirao je film VALCER SA BAŠIROM, nominovan za Oscara, kao i film KONGRES.

MASTERCLASS sa Jessejem Eisenbergom / srijeda / 17.8. / 11:00 – 12:30
Jesse Adam Eisenberg rođen je 5.10.1983. godine u Queensu, New York. Pohađao je New School University, New York, gdje je studirao liberalne umjetnosti, s fokusom na demokratiju i kulturni pluralizam. Studirao je i u The New School u njujorškom Greenwich Villageu.

Filmovi u kojima je Eisenberg ostvario uloge su: ROGER DODGER, THE SQUID AND THE WHALE, ADVENTURELAND, ZOMBIELAND, THE SOCIAL NETWORK, NOW YOU SEE ME, THE DOUBLE, NIGHT MOVES, THE END OF TOUR, AMERICAN ULTRA, LOUDER THAN BOMBS, BATMAN V. SUPERMAN, NOW YOU SEE ME 2, CAFÉ SOCIETY, JUSTICE LEAGUE, THE HUMMINGBIRD PROJECT, THE ART OF SELF DEFENSE, ZOMBIELAND: DOUBLE TAP, RESISTANCE, VIVARIUM i WILD INDIAN.
U predstojećem periodu, Eisenberg će igrati glavnu ulogu Tobyja Fleishmana u FX limitiranoj seriji FLEISHMAN IS IN TROUBLE zasnovanoj na istoimenom bestseleru Taffy Brodesser-Akner.
Eisenberg je napisao četiri drame, među kojima je i “The Spoils”, čija je izvedba imala rekordnu prodaju na West Endu. Napisao je drame “The Revisionist” i “Asuncion”, u kojima je igrao uz Vanessu Redgrave. Njegova predstava “Happy Talk” u kojoj igraju Susan Sarandon i Marin Ireland izvedena je u aprilu 2019. godine u Signature Theater u New Yorku.
Eisenberg je čest saradnik The New Yorkera, autor je zbirke priča „Bream Gives Me Hiccups“, objavljene u izdanju Grove Pressa, i audioknjige „Nakon što spasiš svijet“ u izdanju Audible Originala, koja je osvojila Nagradu za najbolje originalno djelo na Audie Awardsu 2021. godine.
Eisenbergov rediteljski prvijenac NAKON ŠTO SPASIŠ SVIJET, naslov koji distribuira kompanija A24, premijerno je prikazan na Sundance Film Festivalu 2022. godine, uz sjajne kritike. Prikazan je u programu Sedmice kritike na Filmskom festivalu u Cannesu 2022. godine. Film prati Evelyn (Julianne Moore), ženu koja je posvetila život pomaganju ljudima u nevolji, ali se ne uspijeva zbližiti sa svojim sinom Ziggyjem, internet-zvijezdom u usponu nezainteresovanom za svjetske probleme. Ovaj emotivni film, čiji scenarij i režiju potpisuje Jesse Eisenberg, zabavan je i iznimno perceptivan portret majke i sina koji su naizgled potpuno različiti, ali zapravo su puno sličniji nego što su to voljni priznati.
MASTERCLASS sa Jasmilom Žbanić / četvrtak / 18.8. / 11:00 – 12:30
Rođena u Sarajevu 19.12.1974. godine, Jasmila Zbanić je diplomirala na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, Odsjek za pozorišnu i filmsku režiju. Prije snimanja filmova radila je kao lutkarica u pozorištu Bread and Puppet sa sjedištem u Vermontu i kao klaun u radionici Lee Delonga. Sa prijateljima, 1997. godine, osnovala je Udruženje umjetnika Deblokada kroz koje je producirala, pisala i režirala mnoge dokumentarne, videoumjetničke radove i kratke filmove. Među njima je i dugometražni igrani film GRBAVICA, nagrađen Zlatnim medvjedom na Berlinaleu 2006. godine. Njen film QUO VADIS, AIDA? Premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu, a osim više drugih nagrada, film je dobio i Evropsku filmsku nagradu za najbolji film, režiju i glavnu glumicu, kao i nominacije za nagrade Američke filmske akademije, Oscara® u kategoriji Najbolji međunarodni igrani film, te dvije nagrade BAFTA.

MASTERCLASS sa Michaelom Winterbottomom / petak / 19.8. / 11:00 – 12:30
Michael Winterbottom je rođen u Blackburnu, Lancashire. Jedan od prvih projekata na kojim je radio kao reditelj bila je TV serija FAMILY (dobitnik Prix Europa, nominacija za BAFTA nagradu za najbolju TV serijsku dramu, Službena selekcija – Toronto Film Festival 1994), za koju je scenarij napisao Roddy Doyle. Režirao je filmove BUTTERFLY KISS (Službeno takmičenje – Berlin Film Festival 1995); JUDE (15 dana autora – Cannes Film Festival 1996, dobitnik nagrade Michael Powell – EIFF), WELCOME TO SARAJEVO (Službena Selekcija – Cannes Film Festival 1998), I WANT YOU (U konkurenciji – Berlin Film Festival 1998), WONDERLAND (U konkurenciji – Cannes Film Festival, dobitnik Best British Film – British Independent Film Awards 1999),THE CLAIM (U konkurenciji– Berlin Film Festival); 24 HOUR PARTY PEOPLE (U konkurenciji – Cannes Film Festival 2002), IN THIS WORLD (dobitik Zlatnog medvjeda – Berlin International Film Festival 2003); CODE 46 (U konkurenciji – Venice Film Festival 2003), 9 SONGS (Najbolja kinematografija – San Sebastian Film Festival 2004); A COCK AND BULL STORY (Toronto Film Festival 2005), ROAD TO GUANTANAMO (Srebreni medvjed za najboljeg reditelja – Berlin Film Festival 06); A MIGHTY HEART (Službena Selekcija – Cannes Film Festival 2007); GENOVA (Najbolji reditelj – San Sebastian Film Festival, 2008), THE SHOCK DOCTRINE (Sundance Film Festival 2009), THE KILLER INSIDE ME (U konkurenciji – Berlin Film Festival 2010), THE TRIP (Toronto Film Festival 2010), TRISHNA (Toronto Film Festival 2011), EVERYDAY (Telluride Film Festival 2012), THE LOOK OF LOVE (Sundance Film Festival 2013), THE TRIP TO ITALY (Sundance Film Festival 2014), THE FACE OF AN ANGEL (Toronto Film Festival 2015), THE EMPEROR’S NEW CLOTHES (Tribeca Film Festival 2015). U 2017. godini objavljena je treća serija THE TRIP TO SPAIN (Tribeca Film Festival) i ON THE ROAD (BFI London Film Festival), THE WEDDING GUEST (Toronto Film Festival 2018), GREED (Toronto Film Festival 2019), THE TRIP TO GREECE (2020), ISOLATION (2021), THIS SCEPTRED ISLE (2022).

Winterbottom je bio i gostujući profesor Humanitasa u oblasti filma i televizije na Univerzitetu Oxford.
28. Sarajevo Film Festival bit će održan od 12. do 19.8.2022. godine.
***
Foto: Sarajevo Film Festival PR
TEKST: Bonjour.ba
U svijetu uređenja enterijera postoji jedna dilema koja se stalno vraća: kako pronaći rasvjetu koja neće biti samo lijep detalj, nego dio rješenja koje mijenja funkciju, atmosferu i doživljaj prostora? Većina ljudi se izgubi između stilova, brendova i tehničkih zahtjeva i upravo tu nastaje stvarni izazov.



M Rasvjeta taj izazov pretvara u proces koji je mnogo jednostavniji i, što je još važnije, personaliziran. Od prvog dana, od kada su sestre Amina Malagić Šukalo i Edina Malagić pokrenule priču koja spaja dizajn, stručnost i žensku energiju, ideja je bila jasna: kupovina rasvjete ne smije biti brz izbor, nego iskustvo koje vodi do rješenja prilagođenog svakom enterijeru i svakoj osobi.

Amina Malagić Šukalo

Edina Malagić
Kroz godine su u BiH donijeli neke od najpoznatijih svjetskih brendova rasvjete, uključujući Slamp, Luceplan, Flos, Nemo Lighting, Nordlux, Zambelis, Viokef i mnoge druge čime su domaću scenu približili globalnim standardima.
Zato njihov salon nije zamišljen kao klasična prodavnica, nego kao prostor u kojem se projekti prolaze 1 na 1, uz podršku arhitektice Samre Memić Demirović i tima elektroinžinjera koji stoje iza stručnog projektovanja, fotometrijskih analiza i sistema „ključ u ruke”.

Samra Memić Demirović
Event “Let’s glow together” bio je upravo ta filozofija prikazana uživo.
Amina i Edina su se obratile gostima uz kratku zahvalnicu, podsjećajući da svaki projekat, od privatnih domova do velikih hotela i javnih prostora, počinje istim korakom, a to je dobrim razumijevanjem svjetla.


Kawa je ove večeri imala atmosferu koja je rasla iz minute u minutu: toplo osvjetljenje, pažljivo odabrani kutovi, tihi žamor i energija ljudi koji vole prostor jednako koliko i posao kojim se bave.
Nordlux prezentacija otvorila je priče o savremenim enterijerima, dok je glow corner postao spontano okupljalište. Tu su se smjenjivali osmijesi, fotografije i komentari o tome kako svjetlo u pravom trenutku mijenja cijelu percepciju prostora.






Signature kokteli, kreirani posebno za ovu noć, nosili su sličan potpis: lagani, estetski dotjerani, savršeni za atmosferu koja ne žuri. DJ je pratio ritam događaja nenametljivo, ostavljajući prostor da razgovori vode glavnu riječ.



Arhitekti, dizajneri i partneri s kojima M Rasvjeta godinama gradi projekte, od privatnih vila do hotela, restorana i javnih prostora, ispunili su prostor pričama iz prakse. U kratkim Q&A trenucima, vodeći arhitektonski studiji za Bonjour.ba odgovorili su na pitanja koja će mnoge inspirirati.

Jean Louis iz Nordlux tima istakao je koliko je važno graditi saradnje koje nadilaze klasično partnerstvo. Kao brend koji dolazi iz Danske, naglašava da: “Naša snaga je u pronalasku lokalnih heroja partnera koji su veoma jaki na lokalnom tržištu. Smatramo da je ovo savršen početak za nas da razvijemo naše ime, brend i proizvode. Među nama postoji prijateljstvo i poštovanje.”

Blanka Dujić iz studija ARTERIOR ispričala nam je kako u njenim projektima postoji jedan jednostavan princip: pravi kutak postane omiljeni tek kada ga obasja svjetlo koje ima karakter. Pitali smo je koje svjetlo to najbrže postigne, a njen odgovor je bio: "LED traka na pravom mjestu.”

Blanka Dujić
U razgovoru s Belindom Pušić iz Belinda Design saznali smo koji bi komad M Rasvjete ponijela kući odmah te večeri i odgovor je bio jednako iskren koliko i estetski očekivan: “Glossy, to je stolna lampa u pink varijanti.”

Belinda Pušić
Govoreći o rasvjeti koja pravi najveću razliku, Nermina Zagora nas je podsjetila na jednu važnu stvar da enterijere, baš kao i ljude, pamtimo po osjećaju koji u nama izazovu. Upravo tu, kaže, rasvjeta ima ključnu ulogu: “Još bolje je ukoliko rasvjetna tijela imaju tu mogućnost da se njihova temperatura, odnosno boja, podešava kroz dizajn rasvjete i mi možemo transformirati jedan tipični prostor i dati mu više karaktera i više atmosfera.”

Nermina Zagora
Kada je riječ o trendovima, upravo je tim M Rasvjete bio onaj čije smo mišljenje posebno željeli čuti. Pitali smo ih šta u 2026. odlazi u veliko “NE”, a šta će obilježiti novo “DA” u rasvjeti.
Samra Memić Demirović: "U 2026. godini što se tiče trendova napuštamo hladnu boju svjetla i nametljive oblike rasvjetnih tijela. Veliko "da" su prirodni materijali, najviše kamen, travertin i alabaster. Na velika vrata se u 2026. godini vraća i srebrna finitura rasvjetnih tijela."

Samra Memić Demirović
Razgovor smo zaključili pitanjem koje najbolje otkriva njihovu filozofiju: šta je to najvažnije što žele da svi znaju o dobroj rasvjeti? Odgovor je bio onaj koji dolazi iz iskustva, terena i stotina realizovanih projekata, onaj koji mijenja način na koji posmatramo prostor: “Rasvjeta uopće nije detalj u prostoru, ona je ključni element koji oblikuje funkcionalnost i atmosferu svakog prostora.”

Večer “Let’s glow together” završila je upravo onako kako je i počela… razgovorima, idejama i svjetlom koje je u Kawi stvaralo male trenutke koji ostaju zapamćeni. U opuštenoj atmosferi, uz koktele i muziku, postalo je jasno zašto M Rasvjeta godinama gradi povjerenje arhitekata, dizajnera i klijenata širom BiH.
























Ovaj event nije bio klasično predstavljanje brenda, nego pokazna vježba njihove filozofije: da svaka prostorija ima potencijal, da se rješenja ne kopiraju nego stvaraju i da dobra rasvjeta nije dodatak već vrlo često srce ambijenta.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!