TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 5.8.2022.

Serija razgovora u programu Masterclassa 28. Sarajevo Film Festivala predstavit će neke od najpoznatijih filmskih umjetnika.


Program Masterclassa uključuje razgovore sa rediteljem i scenaristom Paulom Schraderom, rediteljem, scenaristom i producentom Sergejom Loznitsom, rediteljem Rubenom Östlundom, rediteljem, scenaristom i filmskim kompozitorom Arijem Folmanom, glumcem, rediteljem, dramskim piscem i autorom Jessejem Eisenbergom, rediteljicom Jasmilom Žbanić i rediteljem, scenaristom i producentom Michaelom Winterbottomom.

Ulaz na Masterclasse je slobodan, uz preuzimanje ulaznica online na tickets.sff.ba ili u Glavnom Box Officeu Sarajevo Film Festivala (Bosanski kulturni centar, Branilaca Sarajeva 24), koji počinje sa radom u ponedjeljak, 8. augusta u 10 sati. Broj ulaznica je ograničen.

 

MASTERCLASS sa Paulom Schraderom / subota / 13.8. / 17:30 – 18:30
 

Paul Joseph Schrader rođen je 1946. godine. Diplomirao je na koledžu Calvin, a magistrirao na filmskoj školi UCLA dok je radio kao filmski kritičar i pisao knjigu „Transcendentni stil na filmu“. Naknadno je pristupio AFI-u. Napisao je scenarije i režirao više od trideset filmova, uključujući četiri saradnje s Martinom Scorsesejem, od kojih je prvi film, TAKSIST, osvojio Zlatnu palmu na Filmskom festivalu u Cannesu 1976. godine. Svoj prvi film, BLUE COLLAR, režirao je 1978. godine, po scenariju koji je napisao s bratom. Kasnije iste godine, Schrader je pisao scenarije i režirao HARDCORE, AMERIČKI ŽIGOLO, LJUDI MAČKE, MISHIMA i GRAD ZLOČINA.

 



Schrader je 2019. godine nominiran za Oscara® za najbolji originalni scenarij za film PRVI REFORMIRANI, koji je i režirao. KOCKAR, film za koji je nedavno napisao scenarij i režirao ga, premijerno je prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji 2021. godine i osvojio je brojne nagrade i priznanja.

 

MASTERCLASS sa Sergejom Loznitsom / nedjelja / 14.8. / 11:00 – 12:30
 

Sergei Loznitsa rođen je 1964. Odrastao je u Kijevu (Ukrajina), a 1987. godine diplomirao je primijenjenu matematiku na Kijevskom politehničkom institutu (Kyiv Polytechnic). U periodu od 1987. do 1991. radio je kao naučnik na Kijevskom institutu za kibernetiku, gdje se specijalizirao za istraživanje umjetne inteligencije. Godine 1997. diplomirao je na Ruskom državnom institutu za kinematografiju (VGIK) u Moskvi, gdje je studirao film.

Filmove snima od 1996. godine, a do sada je režirao 25 nagrađivanih dokumentarnih filmova i četiri igrana.

 



Dugometražni prvijenac MOJA RADOST (2010) premijerno je prikazan u glavnoj konkurenciji Festivala u Cannesu. Uslijedio je igrani film U MAGLI (2012), koji je osvojio FIPRESCI nagradu na 65. Festivalu u Cannesu. Loznitsa je 2017. predstavio svoj treći dugometražni igrani film NJEŽNO STVORENJE, također u konkurenciji Festivala u Cannesu. Godine 2018. dobio je nagradu za najbolju režiju u selekciji Un Certain Regard na Festivalu u Cannesu za svoj četvrti dugometražni film, DONBAS.

Loznitsa je 2013. godine osnovao filmsku produkcijsku kompaniju ATOMS & VOID.

Njegov dugometražni dokumentarni film MAJDAN (2014), hronika ukrajinske revolucije, imao je svjetsku premijeru na Séance Special Festivalu u Cannesu. Kasniji dugometražni dokumentarni filmovi, DOGAĐAJ (2015), AUSTERLITZ (2016), PROCES (2018) i DRŽAVNI POGREB (2019) predstavljeni su na specijalnim projekcijama Venecijanskog filmskog festivala. Godine 2021. dobio je specijalnu nagradu žirija L'Oeil D'Or Award u Cannesu za film BABIN JAR. KONTEKST. Njegov najnoviji film, PRIRODNA ISTORIJA DESTRUKCIJE, premijerno je prikazan u posebnom programu na 75. Festivalu u Cannesu ove godine.

Sergei Loznitsa i dalje radi u dokumentarnom i igranom žanru.

 

MASTERCLASS sa Rubenom Östlundom / nedjelja / 14.8. / 17:30 – 18:30
 

Ruben Östlund je rođen 1974. u Švedskoj. Njegov prvi igrani film, MONGOLOID S GITAROM, osvojio je nagradu FIPRESCI na Filmskom festivalu u Moskvi 2005. godine. Počevši s njegovim drugim igranim filmom, NESVJESNO, koji je premijerno prikazan u programu Un Certain Regard, svi Östlundovi filmovi prikazani su u Cannesu. Zlatnog medvjeda u Berlinu osvojio je s kratkim filmom INCIDENT KOD BANKE. Östlundov treći igrani film, IGRA, premijerno je prikazan u programu Directors' Fortnight Filmskog festivala u Cannesu gdje je osvojio nagradu Coup de Coeur, nominacije za nagradu Evropskog parlamenta LUX te najprestižniju skandinavsku filmsku nagradu, Nordic Prize. Njegov četvrti igrani film, TURIST, premijerno je prikazan u programu Un Certain Regard festivala u Cannesu, gdje je osvojio Nagradu žirija. Film je nominovan za nagradu Zlatni globus i ušao je u uži izbor za nagradu Oscar®. Östlundov peti igrani film, KVADRAT, osvojio je Zlatnu palmu na festivalu u Cannesu i nominovan je za nagradu Oscar® za najbolji film na stranom jeziku.

 



MASTERCLASS sa Arijem Folmanom / ponedjeljak / 15.8. / 10:00 – 11:30
 

Ari Folman je izraelski reditelj, scenarista i filmski kompozitor. Kao scenarista je radio na više uspješnih izraelskih televizijskih serija, uključujući nagrađivanu seriju BeTipul koja je poslužila kao osnov HBO serije NA TERAPIJI. Režirao je film VALCER SA BAŠIROM, nominovan za Oscara, kao i film KONGRES.

 



MASTERCLASS sa Jessejem Eisenbergom / srijeda / 17.8. / 11:00 – 12:30
 

Jesse Adam Eisenberg rođen je 5.10.1983. godine u Queensu, New York. Pohađao je New School University, New York, gdje je studirao liberalne umjetnosti, s fokusom na demokratiju i kulturni pluralizam. Studirao je i u The New School u njujorškom Greenwich Villageu.

 



Filmovi u kojima je Eisenberg ostvario uloge su: ROGER DODGER, THE SQUID AND THE WHALE, ADVENTURELAND, ZOMBIELAND, THE SOCIAL NETWORK, NOW YOU SEE ME, THE DOUBLE, NIGHT MOVES, THE END OF TOUR, AMERICAN ULTRA, LOUDER THAN BOMBS, BATMAN V. SUPERMAN, NOW YOU SEE ME 2, CAFÉ SOCIETY, JUSTICE LEAGUE, THE HUMMINGBIRD PROJECT, THE ART OF SELF DEFENSE, ZOMBIELAND: DOUBLE TAP, RESISTANCE, VIVARIUM i WILD INDIAN.

U predstojećem periodu, Eisenberg će igrati glavnu ulogu Tobyja Fleishmana u FX limitiranoj seriji FLEISHMAN IS IN TROUBLE zasnovanoj na istoimenom bestseleru Taffy Brodesser-Akner.

Eisenberg je napisao četiri drame, među kojima je i “The Spoils”, čija je izvedba imala rekordnu prodaju na West Endu. Napisao je drame “The Revisionist” i “Asuncion”, u kojima je igrao uz Vanessu Redgrave. Njegova predstava “Happy Talk” u kojoj igraju Susan Sarandon i Marin Ireland izvedena je u aprilu 2019. godine u Signature Theater u New Yorku.

Eisenberg je čest saradnik The New Yorkera, autor je zbirke priča „Bream Gives Me Hiccups“, objavljene u izdanju Grove Pressa, i audioknjige „Nakon što spasiš svijet“ u izdanju Audible Originala, koja je osvojila Nagradu za najbolje originalno djelo na Audie Awardsu 2021. godine.

Eisenbergov rediteljski prvijenac NAKON ŠTO SPASIŠ SVIJET, naslov koji distribuira kompanija A24, premijerno je prikazan na Sundance Film Festivalu 2022. godine, uz sjajne kritike. Prikazan je u programu Sedmice kritike na Filmskom festivalu u Cannesu 2022. godine. Film prati Evelyn (Julianne Moore), ženu koja je posvetila život pomaganju ljudima u nevolji, ali se ne uspijeva zbližiti sa svojim sinom Ziggyjem, internet-zvijezdom u usponu nezainteresovanom za svjetske probleme. Ovaj emotivni film, čiji scenarij i režiju potpisuje Jesse Eisenberg, zabavan je i iznimno perceptivan portret majke i sina koji su naizgled potpuno različiti, ali zapravo su puno sličniji nego što su to voljni priznati.

 

MASTERCLASS sa Jasmilom Žbanić / četvrtak / 18.8. / 11:00 – 12:30
 

Rođena u Sarajevu 19.12.1974. godine, Jasmila Zbanić je diplomirala na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, Odsjek za pozorišnu i filmsku režiju. Prije snimanja filmova radila je kao lutkarica u pozorištu Bread and Puppet sa sjedištem u Vermontu i kao klaun u radionici Lee Delonga. Sa prijateljima, 1997. godine, osnovala je Udruženje umjetnika Deblokada kroz koje je producirala, pisala i režirala mnoge dokumentarne, videoumjetničke radove i kratke filmove. Među njima je i dugometražni igrani film GRBAVICA, nagrađen Zlatnim medvjedom na Berlinaleu 2006. godine. Njen film QUO VADIS, AIDA? Premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu, a osim više drugih nagrada, film je dobio i Evropsku filmsku nagradu za najbolji film, režiju i glavnu glumicu, kao i nominacije za nagrade Američke filmske akademije, Oscara® u kategoriji Najbolji međunarodni igrani film, te dvije nagrade BAFTA.

 



MASTERCLASS sa Michaelom Winterbottomom / petak  / 19.8. / 11:00 – 12:30
 

Michael Winterbottom  je rođen u Blackburnu, Lancashire. Jedan od prvih projekata na kojim je radio kao reditelj bila je TV serija FAMILY (dobitnik Prix Europa, nominacija za BAFTA nagradu za najbolju TV serijsku dramu, Službena selekcija – Toronto Film Festival 1994), za koju je scenarij napisao Roddy Doyle. Režirao je filmove BUTTERFLY KISS (Službeno takmičenje – Berlin Film Festival 1995); JUDE (15 dana autora – Cannes Film Festival 1996, dobitnik nagrade Michael Powell – EIFF), WELCOME TO SARAJEVO (Službena Selekcija – Cannes Film Festival 1998), I WANT YOU (U konkurenciji – Berlin Film Festival 1998), WONDERLAND (U konkurenciji – Cannes Film Festival, dobitnik Best British Film – British Independent Film Awards 1999),THE CLAIM (U konkurenciji– Berlin Film Festival); 24 HOUR PARTY PEOPLE (U konkurenciji – Cannes Film Festival 2002), IN THIS WORLD (dobitik Zlatnog medvjeda – Berlin International Film Festival 2003); CODE 46 (U konkurenciji – Venice Film Festival 2003), 9 SONGS (Najbolja kinematografija – San Sebastian Film Festival 2004); A COCK AND BULL STORY (Toronto Film Festival 2005), ROAD TO GUANTANAMO (Srebreni medvjed za najboljeg reditelja – Berlin Film Festival 06); A MIGHTY HEART (Službena Selekcija – Cannes Film Festival 2007); GENOVA (Najbolji reditelj – San Sebastian Film Festival, 2008), THE SHOCK DOCTRINE (Sundance Film Festival 2009), THE KILLER INSIDE ME (U konkurenciji – Berlin Film Festival 2010), THE TRIP (Toronto Film Festival 2010), TRISHNA (Toronto Film Festival 2011), EVERYDAY (Telluride Film Festival 2012), THE LOOK OF LOVE (Sundance Film Festival 2013), THE TRIP TO ITALY (Sundance Film Festival 2014), THE FACE OF AN ANGEL (Toronto Film Festival 2015), THE EMPEROR’S NEW CLOTHES (Tribeca Film Festival 2015). U 2017. godini objavljena je treća serija THE TRIP TO SPAIN (Tribeca Film Festival) i ON THE ROAD (BFI London Film Festival), THE WEDDING GUEST (Toronto Film Festival 2018), GREED (Toronto Film Festival 2019), THE TRIP TO GREECE (2020), ISOLATION (2021), THIS SCEPTRED ISLE (2022).

 



Winterbottom je bio i gostujući profesor Humanitasa u oblasti filma i televizije na Univerzitetu Oxford.

28. Sarajevo Film Festival bit će održan od 12. do 19.8.2022. godine.

***
Foto: Sarajevo Film Festival PR


Bonjour

1 glas, 1 pjesma, 1 noć – sve se desilo na Ilidži i više se neće ponoviti.

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

1 glas, 1 pjesma, 1 noć – sve se desilo na Ilidži i više se neće ponoviti. 1 glas, 1 pjesma, 1 noć – sve se desilo na Ilidži i više se neće ponoviti.

U svijetu u kojem su eventi sve češće predvidivi, jedan nas je podsjetio koliko daleko može ići mašta kada joj se da prostor. 
 

iqos_iluma_event_139_bonjour_ba


Smješten u grandioznom izdanju hotela Austria & Bosna, IQOS ILUMA launch, pod nazivom Curiosity Theater je 3. jula pretvorio jednu sarajevsku noć u elegantni urbani teatar svjetla, zvuka, pokreta i neobičnih obrta. 
 

iqos_iluma_event_110_bonjour_ba

iqos_iluma_event_111_bonjour_ba

Došli smo iz znatiželje, otišli sa utiskom da smo prisustvovali nečemu mnogo većem od klasične promocije.


Svjetlosni tunel i pitanje: “Gdje nas ovo vodi?”

Ulazna zona bila je zamišljena kao portret znatiželje. Svjetlosni tunel, efektno dizajniran kao zakrivljena linija svjetla, uvodio je goste u prostor gdje ništa nije bilo očigledno. 

Zidovi su se presijavali u nijansama plave, a uzvanicama su uručeni svojevrsni ‘’pasoši'' za dalje iskustvo u svijet u kojem se misao, dah i znatiželja šire bez klasičnog dima i pepela.

bonjour_ba_ilumea_018

iqos_iluma_event_109_bonjour_ba

bonjour_ba_iqos_01

bonjour_ba_ilumea_035


Jedan od vizualnih epicentara večeri bila je i Marko Feher for IQOS Curious X Art instalacija, kreativni spoj recikliranih IQOS aksesoara i njegovih prepoznatljivih potpisnih uzoraka. 


bonjour_ba_ilumea_M


Njegov jedinstveni vizuelni potpis, protkani pokretom i interakcijom sa publikom, unio je dodatni sloj igre i dinamike u prostor, čineći da gosti ne budu samo promatrači, već i aktivni sudionici Curiosity Theatera.


iqos_iluma_event_129_bonjour_ba

bonjour_ba_ilumea_013

bonjour_ba_ilumea_028


Cijelu večer pratila je energija devet animatorica iz grupe “Fluid” koje su se kroz prostor kretale poput živog koreografskog toka, usmjeravajući pažnju gostiju i naglašavajući ključne trenutke te scene eventa.


bonjour_ba_ilumea_027

bonjour_ba_ilumea_022

bonjour_ba_ilumea_032


Experience sobe: Tišina, tradicija, ekstaza

Smještene duž centralne osi prostora, tri experience sobe bile su uređene kao kontrasti, ali povezane zajedničkom estetikom preciznog ambijentalnog dizajna.
 

iqos_iluma_event_137_bonjour_ba

iqos_iluma_event_134_bonjour_ba

Silent disco soba je onaj prostor u kojem je tišina zapravo najglasnije govorila. Uronjeni u tamu, gosti su stavljali slušalice i nestajali u ritmu koji je samo njima poznat. Efekat LED linija koje su pulsirale prema pokretima tijela učinio je da se prostor doima kao hologramski klub budućnosti.


iqos_iluma_event_132_bonjour_ba


Hype box soba bila je srce vizuelne euforije, prostor u kojem je zvuk imao boju, a pokret sopstveni eho. Neonski okvir koji je mijenjao boje ovisno o volumenu unutar prostorije bio je epicentar ritma. Zidovi su reagovali na dodir, dok je središnji podij stvoren za improvizovani pokret.


iqos_iluma_event_120_bonjour_ba


Dok su druge sobe pričale o budućnosti, Traditional room nas je podsjetila gdje sve počinje. Sušta suprotnost. Zidovi obloženi teksturom bosanskih ćilima i miris svježe kuhane bosanske kafe činili su autentičnu atmosferu. U ovom prostoru tradicija je dobila novo, toplo i osjetilno značenje.
 

iqos_iluma_event_125_bonjour_ba

iqos_iluma_event_124_bonjour_ba

iqos_iluma_event_140_bonjour_ba


Tu smo sreli Amiru Medunjanin i pitali je kako bi opisala sevdah u tri riječi. “Ljubav, sloboda i život,” rekla je uz osmijeh, osvrćući se na tradiciju iz koje je večerašnja pjesma ponikla.


bonjour_ba_ilumea_A

iqos_iluma_event_103_bonjour_ba


Instalacija karata i povratak igre u evente

Kao skulptura napravljena od kutija, svaka obasjana spotlightom, Joker instalacija bila je smještena u samom srcu prostora. Djevojke u kostimima iz kabare noir svemira dijelile su misteriozne karte. 
 

iqos_iluma_event_112_bonjour_ba

iqos_iluma_event_109_bonjour_ba

“Ako na poleđini imate broj, sve se mijenja.” rečeno nam je od strane voditelja večeri, Kerima Čutune, a šapat se proširio prostorom.
 

iqos_iluma_event_113_bonjour_ba

iqos_iluma_event_114_bonjour_ba

bonjour_ba_ilumea_024

 “Šta bi uradili da imate Joker kartu večeras?”, pitali smo Marka Fehera , koji je uz osmijeh rekao da bi postao nevidljiv. Magija večeri je bila u tome što je sve djelovalo moguće.

Backstage emocije i "Svitanje" na sceni

Dok smo u backstageu zatekli DJ Bonjaskog kako provjerava zadnje detalje, Amira Medunjanin je, uprkos svečanosti trenutka, ostajala smirena. Par minuta kasnije, svjetla su se ugasila, LED ekran iza bine zasvijetlio, a melodija pjesme "Svitanje" započela.
 

iqos_iluma_event_101_bonjour_ba

iqos_iluma_event_102_bonjour_ba

Spoj sevdaha i elektronskog beata? Da, zvuči nevjerovatno dobro. Sve oči bile prikovane na binu, a emocija se širila iz svakog tona. Amira je prije nastupa podijelila sa nama kako želi da publika iz pjesme ponesu nadu i vjeru za bolje sutra, dok je Bojan svoju emociju te večeri opisao jednom sigurnom riječju – ponos.

bonjour_ba_ilumea_019

bonjour_ba_ilumea_030



Reveal trenutak: Kada se prostor otvara budućnosti

U dramatičnom trenutku, pod zvukovima “Space Odyssey”, svjetla su eksplodirala. U posebno dizajniranim prostorijama, zidovi su se otvorili i dvije prostorije iza zavesa otkrile su ono što se cijelu noć gradilo novi IQOS ILUMA uređaj
 

iqos_iluma_event_106_bonjour_ba

iqos_iluma_event_107_bonjour_ba


Uz LED animaciju i čaše šampanjca u rukama, osjećaj otkrića bio je kompletan. Uređaj je predstavljen kao glavni akter noći.
 

iqos_iluma_event_123_bonjour_ba

bonjour_ba_ilumea_036

bonjour_ba_ilumea_026

bonjour_ba_ilumea_033


Joker reveal i još jedno iznenađenje

Nakon brojnih iznenađenja tokom večeri, kraj noći donio je nezaboravan završni čin. Sve uzvanice s numerisanim kartama pozvane su prema Joker instalaciji. 
 

iqos_iluma_event_131_bonjour_ba


Djevojke su pažljivo skidale kanape, kutije su se otvarale i pokloni, među kojima i putovanje u Milano, uručeni su dobitnicima. Ostali su pronašli svoje nagrade u reveal sobama.

bonjour_ba_ilumea_012

bonjour_ba_ilumea_031


U svakom kutku prostora krilo se novo iznenađenje, a svaki kadar nosio je emociju zbog koje ste poželjeli zastati. Između reflektora i tišine, pokreta i šapata, ova noć bila je daleko više od promocije.
 

iqos_iluma_event_122_bonjour_ba


Spoj igre, performansa, tehnologije i tradicije oblikovao je prostor u kojem ste prestajali biti samo gost i postajali dio priče. Ono što se ne može prenijeti kroz riječi, jeste osjećaj da ste zakoračili u nešto što će tek imati svoj nastavak.


bonjour_ba_ilumea_SVI
 
Behind-the-scenes kadrova koje nismo ni planirali podijeliti ali znatiželja pobjeđuje:  


bonjour_ba_ilumea_016

bonjour_ba_ilumea_014

bonjour_ba_ilumea_020

bonjour_ba_ilumea_021

bonjour_ba_ilumea_038

bonjour_ba_ilumea_037

bonjour_ba_ilumea_015

bonjour_ba_ilumea_011

iqos_iluma_event_104_bonjour_ba

iqos_iluma_event_105_bonjour_ba

iqos_iluma_event_116_bonjour_ba

iqos_iluma_event_127_bonjour_ba

iqos_iluma_event_138_bonjour_ba


*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne.  

Foto: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!