TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 3.4.2020.
Inicijativa #OstaniKuci naučila nas je puno toga, zbližila nas dodatno s našim ukućanima, otvorila put ka novim hobijima, nešto drugačijim jelima i novim ritualima u nesvakidašnoj rutini.
No, pored toga, iz ove situacije ponijeti ćemo dosta novih lekcija koje će utjecati pozitivno na organizaciju našeg vremena, brigu o našem zdravlju, ali i na druženja s najdražima.
Kako, otkrijte kroz 5 stvari koje smo naučili tijekom izolacije doma.
UVIJEK IMAMO VREMENA, SAMO GA TREBAMO BOLJE ISKORISTITI
Sad kad vremena imamo malo više nego inače, svi smo nekako željni upijati sunce na terasi omiljenog cafea, šetnje gradom i drugih zabavnih aktivnosti sa najdražim ljudima vani.
No, ranije nismo imali previše vremena za te aktivnosti jer smo bili pretrpani obvezama čije je obavljanje i moglo sačekati. Sada nas je #OstaniKući inicijativa naučila kako uvijek imamo vremena i možemo kreirati termin za sve, samo moramo naučiti prioritizirati te organizirati aktivnosti na ispravan način. I naravno, više uživati u sadašnjosti.

OBITELJSKA DRUŽENJA MOGU BITI 15X ZABAVNIJA
Stalan boravak doma otvorio je vrata brojnim eksperimentiranjima kada su u pitanju druženja s obitelji. Osim što nam je jedna od najzabavnijih zajedničkih aktivnosti priprema raznih jela svako dva sata, pronašli smo i neke nove načine kako zajednički provesti vrijeme i zabaviti se.
Od društvenih igara, preko filmova, pa sve do vježbanja i zezanja, obiteljska druženja uistinu nikada nisu bila posebnija.

TESTIRANJE NOVIH RECEPATA NIJE TAKO ZASTRAŠUJUĆE
Već smo pronašli hrpu šala na internetu koje govore o tome da ćemo iz ove #OstaniKući situacije svi izaći kao izvanredni kuhari.
Upravo ovo vrijeme nas je naučilo da se ne trebamo bojati novih stvari, novih iskustava i novih recepata.
Zato, pripremajte te zabavne deserte, večere, ručkove, užine i ostalih 15 mini jela kroz dan ponosno i uživajte.

UŽIVANJE U SITNICAMA KAO NOVA SVAKODNEVNA RUTINA
Činjenica da snažno biramo ostati kući i brinemo se zajednički da ova cijela priča bude što prije iza nas natjerala nas je da na neke naše navike gledamo na malo drugačiji način. #OstaniKući inicijativa nas je podsjetila koje su stvari na ovom svijetu uistinu važne, a to su obitelj, prijatelji, razvijanje empatije i buđenje solidarnosti, kao i širenje pozitivnih emocija i briga o zdravlju.
Naučila nas je kako cijeniti sitnice, uživati u svakom danu, satu, ali i u svemu što imamo i tu lekciju sigurno nećemo tako brzo zaboraviti.

ZDRAVLJE JE UISTINU NAŠE NAJVEĆE BLAGO
Svijest o našem zdravlju nikada nije bila pod većim povećalom nego sada. Briga o našem tijelu treba dobiti jednaku pozornost od nas tijekom cijelog našeg života i uistinu je važno da brinemo o sebi i trudimo se hraniti što zdravije, gradimo naš imunitet, biramo namirnice s većim fokusom na organsko, domaće i zdravo. Također, bitno je da se krećemo, družimo s našim najdražim ljudima i organiziramo sve one aktivnosti u našem tjednom planeru koje nas vesele kako bismo bili u potpunosti sretni i ispunjeni.

TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!