TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 24.1.2024.

Baš kao i na Golden Globes dodjeli, Oppenheimer bi mogao vladati pozornicom i na dodjeli Oscara.


Oppenheimer predvodi s ukupno 13 nominacija, a s 11 ga slijede filmovi Poor Things i Scorceseov Killers of the Flower Moon s 10 nominacija.


Foto: @martinscorsese_



Koliko god da smo oduševljeni nekim od svojih omiljenih naslova i imena na listama nominovanih, iznenađenje fanova i online svijeta je u samo nekoliko sati preplavilo online svijet zbog manjka nominacija za film Barbie. Međutim, ono što ovu brojku od 8 nominacija za ovaj film čini neobičnom jeste činjenica da Margot Robbie nije na listi novinovanih glumica, a u skupini nominovanih za najbolju režiju nije se našla ni Greta Gerwig, iako su zaslužne za to što se Barbie našao u kategoriji nominovanih za najbolji film. 

Cherry on top ovom iznenađenju moglo bi biti oduzimanje Oskara Billie Eilish za pjesmu „What Was I Made For“ od strane Ronsonove „I'm just Ken“. Nominovani za najbolju sporednu mušku ulogu, Ryan Gosling, nakon objave nominovanih nije propustio pružiti podršku svojim kolegicama.


Foto: @barbiethemovie



"Ali nema Kena bez Barbie i nema Barbie filma bez Grete Gerwig i Margot Robbie, dvije osobe koje su najviše odgovorne za ovaj filmski poduhvat koji je oborio rekorde i slavi se širom svijeta. Niko na filmu ne bi dobio priznanje bez njihovog talenta, upornosti i genijalnosti. Reći da sam razočaran što nisu nominirane u svojim odgovarajućim kategorijama bilo bi blago rečeno." - izjavio je Ryan.

No, iako je Barbie film uskraćen za nominacije u ove dvije kategorije, ističe se činjenica da su se u kategoriji nominovanih za najbolji film ipak našla tri filma u ženskoj režiji: Barbie, Anatomy of Fall i Past Lives

Hm, ko je režirao Barbie


Foto: @barbie



No, dobro.

2023. godina obilježena je sjajnim naslovima, filmskim ostvarenjima sa snažnim porukama i čini se kao da smo više nego ikada ranije svoje slobodno vrijeme provodili u kino salama i diskutujući o filmovima koje svi gledaju. Svijet filma oduvijek ima tu moć da nas povezuje, uključi u diskusije te da nam otvara prozore u svijet, onaj oko nas, ali i unutra.

Veselimo se vidjeti dodjele nagrada, ali uživati i u online diskusijama ljubitelja filma koji će, ovih dana, imati više nego ikada ranije za reći.

Bradley Cooper, Emma Stone, Emily Blunt, Jodie Foster i Cilian Murphy, samo su neka od većini omiljenih imena koja su se našla na listama nominovanih, a u nastavku vam donosimo detaljan pregled. Vjerujemo da odavno imate svoje favorite!


Foto: @oppenheimermovie


Nominovani za najbolji film

  • American Fiction
  • Anatomy of a Fall
  • Barbie
  • The Holdovers
  • Killers of the Flower Moon
  • Maestro
  • Oppenheimer
  • Past Lives
  • Poor Things
  • The Zone of Interest


Nominovani za najbolju režiju

  • Justine Triet (Anatomy of a Fall)
  • Martin Scorsese (Killers of the Flower Moon)
  • Christopher Nolan (Oppenheimer)
  • Yorgos Lanthimos (Poor Things)
  • Jonathan Glazer (The Zone of Interest)


Nominovani za najboljeg glumca (glavna uloga) 

  • Bradley Cooper (Maestro)
  • Colman Domingo (Rustin)
  • Paul Giamatti (The Holdovers)
  • Cillian Murphy (Oppenheimer)
  • Jeffrey Wright (American Fiction)


Nominovane za najbolju glumicu (glavna uloga) 

  • Annette Bening (Nyad)
  • Lily Gladstone (Killers of the Flower Moon)
  • Sandra Hüller (Anatomy of a Fall)
  • Carey Mulligan (Maestro)
  • Emma Stone (Poor Things)


Nominovani za najboljeg glumca (sporedna uloga) 

  • Sterling K. Brown (American Fiction)
  • Robert De Niro (Killers of the Flower Moon)
  • Robert Downey Jr. (Oppenheimer)
  • Ryan Gosling (Barbie)
  • Mark Ruffalo (Poor Things)


Nominovane za najbolju glumicu (sporedna uloga) 

  • Emily Blunt (Oppenheimer)
  • Danielle Brooks (The Color Purple)
  • America Ferrera (Barbie)
  • Jodie Foster (Nyad)
  • Da’Vine Joy Randolph (The Holdovers)


Najbolji adaptirani scenario

  • American Fiction 
  • Barbie 
  • Oppenheimer 
  • Poor Things 
  • The Zone of Interest 


Najbolji izvorni scenario

  • Anatomy of a Fall 
  • The Holdovers 
  • Maestro 
  • May December 
  • Past Lives 


Najbolja scenografija

  • Barbie
  • Killers of the Flower Moon
  • Napoleon
  • Oppenheimer
  • Poor Things


Najbolji animirani film

  • The Boy and the Heron 
  • Elemental 
  • Nimona 
  • Robot Dreams 
  • Spider-Man: Across the Spider-Verse 


Najbolji dokumentarni film

  • Bobi Wine: The People’s President 
  • The Eternal Memory 
  • Four Daughters 
  • To Kill a Tiger 
  • 20 Days in Mariupol 


Najbolji internacionalni film

  • Io Capitano (Italy)
  • Perfect Days (Japan)
  • Society of the Snow (Spain)
  • The Teacher’s Lounge (Germany)
  • The Zone of Interest (United Kingdom)


Najbolji kratki animirani film

  • Letter to a Pig 
  • Ninety-Five Senses 
  • Our Uniform 
  • Pachyderme 
  • War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko 


Najbolji Live – Action kratki film

  • The After (Misan Harriman and Nicky Bentham)
  • Invincible (Vincent René-Lortie and Samuel Caron)
  • Knight of Fortune (Lasse Lyskjaer Noer and Christian Norlyk)
  • Red, White and Blue (Nazrin Choudhury and Sara McFarlane)
  • The Wonderful Story of Henry Sugar (Wes Anderson and Steven Rales)


Najbolji kratki dokumentarac 

  • The ABCs of Book Banning (Sheila Nevins and Trish Adlesic)
  • The Barber of Little Rock (John Hoffman and Christine Turner)
  • Island in Between (S. Leo Chiang and Jean Tsien)
  • The Last Repair Shop (Ben Proudfoot and Kris Bowers)
  • Nǎi Nai & Wài Pó (Sean Wang and Sam Davis)


Najbolja fotografija

  • El Conde (Edward Lachman)
  • Killers of the Flower Moon (Rodrigo Prieto)
  • Maestro (Matthew Libatique)
  • Oppenheimer (Hoyte van Hoytema)
  • Poor Things (Robbie Ryan)


Najbolji dizajn kostima

  • Barbie (Jacqueline Durran)
  • Killers of the Flower Moon (Jacqueline West)
  • Napoleon (Janty Yates and Dave Crossman)
  • Oppenheimer (Ellen Mirojnick)
  • Poor Things (Holly Waddington)


Najbolja šminka i frizura

  • Golda 
  • Maestro 
  • Oppenheimer 
  • Poor Things
  • Society of the Snow 


Najbolja originalna pjesma

  • “The Fire Inside” from Flamin’ Hot (Music and Lyric by Diane Warren)
  • “I’m Just Ken” from Barbie (Music and Lyric by Mark Ronson and Andrew Wyatt)
  • “It Never Went Away” from American Symphony (Music and Lyric by Jon Batiste and Dan Wilson)
  • “Wahzhazhe (A Song for My People)” from Killers of the Flower Moon (Music and Lyric by Scott George)
  • “What Was I Made For?” from Barbie (Music and Lyric by Billie Eilish and Finneas O’Connell)


Najbolja montaža

  • Anatomy of a Fall (Laurent Sénéchal)
  • The Holdovers (Kevin Tent)
  • Killers of the Flower Moon (Thelma Schoonmaker)
  • Oppenheimer (Jennifer Lame)
  • Poor Things 


Najbolji zvuk

  • The Creator 
  • Maestro 
  • Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One 
  • Oppenheimer 
  • The Zone of Interest 


Najbolji vizuelni efekti

  • The Creator 
  • Godzilla: Minus One 
  • Guardians of the Galaxy Vol. 3 
  • Mission: Impossible — Dead Reckoning, Part One 
  • Napoleon 

* * *
Naslovna fotografija: @barbiethemovie


Bonjour

Dina Mušanović pred AFA nagrade: Razgovarali smo o filmu koji tjera da reagujemo

TEKST: Ada Ćeremida

Dina Mušanović pred AFA nagrade: Razgovarali smo o filmu koji tjera da reagujemo Dina Mušanović pred AFA nagrade: Razgovarali smo o filmu koji tjera da reagujemo

Uoči prve dodjele Adriatic Film Awards, razgovarali smo s Dinom Mušanović glumicom čija uloga u filmu Gym postavlja ogledalo pred naše društvo.

Filmska jesen regije nikada nije izgledala ovako povezano.

Sarajevo Film Festival, Festival autorskog filma Beograd i Zagreb Film Festival udružili su snage i osnovali Adriatic Film Awards koji će ove jeseni u Porto Montenegru dodijeliti prva priznanja koja slave najistaknutija filmska i televizijska ostvarenja s prostora naše regije.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_6

Kao glavni partner i domaćin, Porto Montenegro u Tivtu je prva adresa filmskog susreta regije, mjesto gdje će se 25. oktobra simbolično spojiti svi gradovi koji stvaraju zajednički kulturni prostor.

Među nominovanima ove godine nalazi se i Dina Mušanović, glumica iz Bosne i Hercegovine, čija interpretacija Melise u filmu “Gym” redatelja Srđana Vuletića donosi rijedak spoj humora, stvarnosti i unutrašnje snage. Film, koji kroz ironiju i lucidnost progovara o apatiji svakodnevice, postao je jedno od najupečatljivijih ostvarenja sezone.

U razgovoru sa nama Dina govori o procesu nastanka filma, o tome kako se gradi lik žene koja se ne miri s nepravdom, te šta za nju znači nominacija za Najbolju glavnu glumicu na prvim AFA nagradama, događaju koji već mijenja regionalnu filmsku scenu.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_4
 

Kako ste doživjeli nominaciju za Adriatic Film Awards? Šta za vas znači što se ovakva platforma uspostavlja baš sada?


Jako sam sretna, mislim da je svim nominovanim ovo veliki podstrek za dalje kao i priznanje da su, do ovog trenutka, nešto divno uradili. Čestitam svima na tome, čestitam na nominacijama i navijam zaista cijelim srcem za sve. 

Filmska i TV akademija Jadranske regije, koju su osnovali mreža festivala Jadranske regije: Sarajevo Film Festival, Festival autorskog filma Beograd i Zagreb Film Festival, na ovaj način odaju priznanje umjetnicima koji su napravili neka izuzetna postignuća u domenu filma i TV serije. 

Bitno je da kažem da se ova nagrada direktno nastavlja na dosadašnje nagrade Srca Sarajeva za TV serije, Sarajevo Film Festivala, te su samo proširili koncept i sada se to odnosi i na film.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_5
 

Film “Gym” Srđana Vuletića kroz humor i ironiju prikazuje jedno društvo koje, iako poznato, često izbjegavamo da vidimo.

Koliko vam  je taj balans između komičnog i gorko stvarnog bio izazovan u kreiranju Melise?


Film “Gym” je prožet specifičnim humorom koji je režiser izgradio već u samom scenariju, a koji se, vjerujem, u nekim nijansama tokom snimanja s glumcima prirodno dodatno gradio. Kada je riječ o Melisi, njen dio priče više pripada onom gorko stvarnom. 

Njen pokušaj da prijavi policiji Adu je, nažalost, scena koja odražava realnost. Ona ne nailazi na podršku, već na savjet da se problem „riješi unutar porodice“. 

To je užasna, ali i vrlo istinita situacija i upravo taj trenutak otkriva koliko je tanko to mjesto između ironije i surove stvarnosti u filmu.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_3
 

Humor u “Gymu” je specifičan,  kako ste ga gradili tokom snimanja?


Humor filma ‘’Gym'' je najveća zasluga redetelja Srđana Vuletića, on je pisao scenarij, tako da je sav humor Srđanov i vjerujem da su tokom snimanja mnoge kolege s njim nadograđivali taj segment. 

Taj humor je više proizašao iz situacija, iz likova i njihovih međusobnih odnosa, a Melisa koju ja igram je više reality check ovog filma.
 

Da možete opisati Melisu u tri riječi, koje bi bile?


Nezavisna, principijelna, hrabra.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_2
 


Glumačka postava filma okupila je različite generacije i senzibilitete, što je dalo posebnu dinamiku svakoj sceni.


Kako ste doživjeli tu saradnju i što vam je rad s njima donio u procesu stvaranja filma?


Režiser Srđan Vuletić je svjesno okupio mlade ljude, jer je želio da film odiše energijom generacije koja se još uvijek traži i bori za svoje mjesto. 

U filmu su igrale i neke kolege i kolegice kojima su to bile prve filmske uloge. Osjećala se velika podrška i entuzijazam, a to se, nadam se, prenijelo i na ekran.
 

Ako bi publika iz “Gyma” trebala da ponese samo jednu poruku,  koja bi to bila?


Da nikada ne trebamo pognuti glavu i ćutati pred nepravdom i nasiljem. Svaka i najmanja reakcija, kao što smo vidjeli u filmu, znači mnogo.

adriatic_fim_awards_dina_musanovic_gym_bonjour_ba_1

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!