TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 24.1.2024.

Baš kao i na Golden Globes dodjeli, Oppenheimer bi mogao vladati pozornicom i na dodjeli Oscara.


Oppenheimer predvodi s ukupno 13 nominacija, a s 11 ga slijede filmovi Poor Things i Scorceseov Killers of the Flower Moon s 10 nominacija.


Foto: @martinscorsese_



Koliko god da smo oduševljeni nekim od svojih omiljenih naslova i imena na listama nominovanih, iznenađenje fanova i online svijeta je u samo nekoliko sati preplavilo online svijet zbog manjka nominacija za film Barbie. Međutim, ono što ovu brojku od 8 nominacija za ovaj film čini neobičnom jeste činjenica da Margot Robbie nije na listi novinovanih glumica, a u skupini nominovanih za najbolju režiju nije se našla ni Greta Gerwig, iako su zaslužne za to što se Barbie našao u kategoriji nominovanih za najbolji film. 

Cherry on top ovom iznenađenju moglo bi biti oduzimanje Oskara Billie Eilish za pjesmu „What Was I Made For“ od strane Ronsonove „I'm just Ken“. Nominovani za najbolju sporednu mušku ulogu, Ryan Gosling, nakon objave nominovanih nije propustio pružiti podršku svojim kolegicama.


Foto: @barbiethemovie



"Ali nema Kena bez Barbie i nema Barbie filma bez Grete Gerwig i Margot Robbie, dvije osobe koje su najviše odgovorne za ovaj filmski poduhvat koji je oborio rekorde i slavi se širom svijeta. Niko na filmu ne bi dobio priznanje bez njihovog talenta, upornosti i genijalnosti. Reći da sam razočaran što nisu nominirane u svojim odgovarajućim kategorijama bilo bi blago rečeno." - izjavio je Ryan.

No, iako je Barbie film uskraćen za nominacije u ove dvije kategorije, ističe se činjenica da su se u kategoriji nominovanih za najbolji film ipak našla tri filma u ženskoj režiji: Barbie, Anatomy of Fall i Past Lives

Hm, ko je režirao Barbie


Foto: @barbie



No, dobro.

2023. godina obilježena je sjajnim naslovima, filmskim ostvarenjima sa snažnim porukama i čini se kao da smo više nego ikada ranije svoje slobodno vrijeme provodili u kino salama i diskutujući o filmovima koje svi gledaju. Svijet filma oduvijek ima tu moć da nas povezuje, uključi u diskusije te da nam otvara prozore u svijet, onaj oko nas, ali i unutra.

Veselimo se vidjeti dodjele nagrada, ali uživati i u online diskusijama ljubitelja filma koji će, ovih dana, imati više nego ikada ranije za reći.

Bradley Cooper, Emma Stone, Emily Blunt, Jodie Foster i Cilian Murphy, samo su neka od većini omiljenih imena koja su se našla na listama nominovanih, a u nastavku vam donosimo detaljan pregled. Vjerujemo da odavno imate svoje favorite!


Foto: @oppenheimermovie


Nominovani za najbolji film

  • American Fiction
  • Anatomy of a Fall
  • Barbie
  • The Holdovers
  • Killers of the Flower Moon
  • Maestro
  • Oppenheimer
  • Past Lives
  • Poor Things
  • The Zone of Interest


Nominovani za najbolju režiju

  • Justine Triet (Anatomy of a Fall)
  • Martin Scorsese (Killers of the Flower Moon)
  • Christopher Nolan (Oppenheimer)
  • Yorgos Lanthimos (Poor Things)
  • Jonathan Glazer (The Zone of Interest)


Nominovani za najboljeg glumca (glavna uloga) 

  • Bradley Cooper (Maestro)
  • Colman Domingo (Rustin)
  • Paul Giamatti (The Holdovers)
  • Cillian Murphy (Oppenheimer)
  • Jeffrey Wright (American Fiction)


Nominovane za najbolju glumicu (glavna uloga) 

  • Annette Bening (Nyad)
  • Lily Gladstone (Killers of the Flower Moon)
  • Sandra Hüller (Anatomy of a Fall)
  • Carey Mulligan (Maestro)
  • Emma Stone (Poor Things)


Nominovani za najboljeg glumca (sporedna uloga) 

  • Sterling K. Brown (American Fiction)
  • Robert De Niro (Killers of the Flower Moon)
  • Robert Downey Jr. (Oppenheimer)
  • Ryan Gosling (Barbie)
  • Mark Ruffalo (Poor Things)


Nominovane za najbolju glumicu (sporedna uloga) 

  • Emily Blunt (Oppenheimer)
  • Danielle Brooks (The Color Purple)
  • America Ferrera (Barbie)
  • Jodie Foster (Nyad)
  • Da’Vine Joy Randolph (The Holdovers)


Najbolji adaptirani scenario

  • American Fiction 
  • Barbie 
  • Oppenheimer 
  • Poor Things 
  • The Zone of Interest 


Najbolji izvorni scenario

  • Anatomy of a Fall 
  • The Holdovers 
  • Maestro 
  • May December 
  • Past Lives 


Najbolja scenografija

  • Barbie
  • Killers of the Flower Moon
  • Napoleon
  • Oppenheimer
  • Poor Things


Najbolji animirani film

  • The Boy and the Heron 
  • Elemental 
  • Nimona 
  • Robot Dreams 
  • Spider-Man: Across the Spider-Verse 


Najbolji dokumentarni film

  • Bobi Wine: The People’s President 
  • The Eternal Memory 
  • Four Daughters 
  • To Kill a Tiger 
  • 20 Days in Mariupol 


Najbolji internacionalni film

  • Io Capitano (Italy)
  • Perfect Days (Japan)
  • Society of the Snow (Spain)
  • The Teacher’s Lounge (Germany)
  • The Zone of Interest (United Kingdom)


Najbolji kratki animirani film

  • Letter to a Pig 
  • Ninety-Five Senses 
  • Our Uniform 
  • Pachyderme 
  • War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko 


Najbolji Live – Action kratki film

  • The After (Misan Harriman and Nicky Bentham)
  • Invincible (Vincent René-Lortie and Samuel Caron)
  • Knight of Fortune (Lasse Lyskjaer Noer and Christian Norlyk)
  • Red, White and Blue (Nazrin Choudhury and Sara McFarlane)
  • The Wonderful Story of Henry Sugar (Wes Anderson and Steven Rales)


Najbolji kratki dokumentarac 

  • The ABCs of Book Banning (Sheila Nevins and Trish Adlesic)
  • The Barber of Little Rock (John Hoffman and Christine Turner)
  • Island in Between (S. Leo Chiang and Jean Tsien)
  • The Last Repair Shop (Ben Proudfoot and Kris Bowers)
  • Nǎi Nai & Wài Pó (Sean Wang and Sam Davis)


Najbolja fotografija

  • El Conde (Edward Lachman)
  • Killers of the Flower Moon (Rodrigo Prieto)
  • Maestro (Matthew Libatique)
  • Oppenheimer (Hoyte van Hoytema)
  • Poor Things (Robbie Ryan)


Najbolji dizajn kostima

  • Barbie (Jacqueline Durran)
  • Killers of the Flower Moon (Jacqueline West)
  • Napoleon (Janty Yates and Dave Crossman)
  • Oppenheimer (Ellen Mirojnick)
  • Poor Things (Holly Waddington)


Najbolja šminka i frizura

  • Golda 
  • Maestro 
  • Oppenheimer 
  • Poor Things
  • Society of the Snow 


Najbolja originalna pjesma

  • “The Fire Inside” from Flamin’ Hot (Music and Lyric by Diane Warren)
  • “I’m Just Ken” from Barbie (Music and Lyric by Mark Ronson and Andrew Wyatt)
  • “It Never Went Away” from American Symphony (Music and Lyric by Jon Batiste and Dan Wilson)
  • “Wahzhazhe (A Song for My People)” from Killers of the Flower Moon (Music and Lyric by Scott George)
  • “What Was I Made For?” from Barbie (Music and Lyric by Billie Eilish and Finneas O’Connell)


Najbolja montaža

  • Anatomy of a Fall (Laurent Sénéchal)
  • The Holdovers (Kevin Tent)
  • Killers of the Flower Moon (Thelma Schoonmaker)
  • Oppenheimer (Jennifer Lame)
  • Poor Things 


Najbolji zvuk

  • The Creator 
  • Maestro 
  • Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One 
  • Oppenheimer 
  • The Zone of Interest 


Najbolji vizuelni efekti

  • The Creator 
  • Godzilla: Minus One 
  • Guardians of the Galaxy Vol. 3 
  • Mission: Impossible — Dead Reckoning, Part One 
  • Napoleon 

* * *
Naslovna fotografija: @barbiethemovie


Bonjour

Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera)

TEKST: Ada Ćeremida

Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera) Sve što smijemo otkriti sa seta: Bili smo sa ekipom ovog iščekivanog filma (i da, bez spoilera)

Film koji je upravo u procesu snimanja već privlači pažnju javnosti, ne samo zbog priče koju donosi, već i zbog jedinstvene glumačke postave u kojoj se susreću nova generacija glumaca i kultni glumci naše regije. 

Ekipa filma Pisma Snova nas je dočekala u Domu kulture u Hrasnici, gdje je te noći snimana scena koja nosi specifičnu intimniju atmosferu.


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_01
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set__02-1


Nećemo otkrivati previše jer priča zaslužuje da je doživite sami. Fotografije sa seta mogu vam dati tek naznake atmosfere, a ako ste već čitali roman Písma Snova Harisa Dubice, znate da se radnja neprestano razvija i otvara u novim smjerovima. 

Ovoga puta donosimo potpuni zaokret, pogled iza scene, kroz razgovor s rediteljem Harisom Dubicom te glumačkim dvojcem Džejlom Ramović i Harunom Ćehovićem, koji su nam otkrili ponešto o procesu pripreme i energiji koja se krije iza kamere.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_013
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_05

Harise, vaš roman Pisma Snova već je imao bogat život na papiru, ali film nosi drugačiju težinu pripovijedanja. Kada ste osjetili da je pravi trenutak da ga prenesete na platno?  

Haris: Iskreno krenuo sam 2020. godine u lockdownu da pišem scenariji za film, pa sam to pretvorio u roman. Bilo je suđeno da se ipak sve vrati u scenarij.


Pisma Snova rođeno je iz vrlo ličnih promišljanja, a svaka adaptacija traži ravnotežu između vjernosti originalu i slobode filmskog jezika.  

Kako je izgledao taj proces za vas od donošenja odluka gdje povući granicu do trenutka kada ste svoje riječi prvi put ugledali pretočene u slike na filmskom setu?  

Haris: Najvažniji mi je nit lika. Ne toliko godine ni izgled i naravno osjećaj koji me nije često varao u karijeri.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_04

Bh. film često prepoznajemo kroz intimne drame ili društveno angažovane priče. Pisma Snova prelazi granice žanra. Gdje vidite da se ovaj film uklapa u taj kontinuitet?  

Haris: Pa ne uklapa se. Jeste bosanska priča ali nije bosanski film. Više vuče u smjeru filmova kao Amelie, Forrest Gump, Big Fish

Romantičan i čaroban.

Za mnoge režisere prvi dan snimanja je mješavina haosa i magije. Možete li se prisjetiti trenutka kada ste pomislili: “Da, ovo je film koji sam zamišljao.”?  

Haris: Kada je pala prva klapa bio sam jako ponosan jer sam 2006. godine krenuo da radim spotove da bi jednog dana radio filmove.

Lijepo je kada vidiš oživljenog lika iz tvoje mašte.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_G

Sam naslov, Pisma snova, nosi intimu i obećanje. Koji je bio najveći “san” koji ste željeli očuvati u filmskoj verziji?  

Haris: Rolerkoster emocija i humora. Radim film za sebe i svi ste dobro došli da ga pogledate.

Adaptacija romana često znači i odricanje od pojedinih elemenata. Postoji li scena ili lik iz knjige kojeg ste teško ostavili po strani?  

Haris: Volim priču o pet nišana, ali u filmu nije bilo mjesta.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_03

Džejla Ramović ovim filmom zakoračila je u glumački svijet, dok Harun Čehović donosi iskustvo obrazovanja iz Londona, a uz njih film okuplja i mladu generaciju glumaca poput Gorana Vinčića, Bojana Cvjetićanina, Aldina Tucića i Elme Jugović. Šta vam je bilo najuzbudljivije u radu s ovom novom generacijom talenata?  

Haris: Drago mi je da radimo film gdje su mladi glumci u fokusu, a ovi popularni su sporedni likovi. Nevjerovatno koliko ima talenta u ovoj državi.
 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_020

U ekipi su i lica koja publika prepoznaje i voli, poput Tarika Filipovića, Dragana Marinkovića, Mirvada Kurića i Vanese Glođo. Koliko vam je bilo važno da film nosi tu mješavinu svježine i prepoznatljivosti, i da publika u  
jednom projektu vidi i nova lica i one koji već dugo obilježavaju regionalnu scenu?  

Haris: Ta mješevina bila mi je jako važna da se napravi miks generacija. Imamo još mnogo velikih imena koje ne želim otkriti.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_022
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_024

Mnogi režiseri svoje projekte nazivaju ljubavnim pismima gradovima, uspomenama, ljudima. Kome ili čemu je po vama Pisma Snova u konačnici upućeno? Koji je to osjećaj ili možda pitanje koje biste željeli da ostane s publikom?  

Haris: Ljubavno pismo Bosni i Hercegovini i iskrenoj emociji koja sve više fali društvu.


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_011

Džejla, kada staneš pred kameru, ulaziš li u ulogu kao da pjevaš ili te film tjera da pronađeš potpuno drugačiji glas u sebi?    

Džejla: Olakšavajuća okolnost je to što već imam iskustva pred kamerama, ali filmski set budi u meni sasvim drugačiju emociju. Pjevanje je prostor u kojem se osjećam potpuno sigurno, dok je gluma za mene novo i izazovnije iskustvo.   

Ovo je prvi put da se nalazim u takvoj ulozi i zato se najviše oslanjam na savjete i smjernice ljudi koji su me pripremali za tu ulogu. Trudim se biti što prirodnija pred kamerom i do sada nismo nailazili na veće poteškoće kada je u pitanju opuštenost tokom snimanja.  

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_014
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set__03-1

Ako zamisliš sebe za pet godina, vidiš li više filmova u tom horizontu ili muziku i dalje stavljaš na prvo mjesto?    

Džejla: Gluma je oduvijek bila negdje u planu kao nešto u čemu bih voljela da se ostvarim kad za to dođe pravi trenutak. Ipak, muzika i dalje ostaje na prvom mjestu, to je moj put i ono što me najviše ispunjava.   

Voljela bih se okušati u novim ulogama, tako da su glumački pozivi u budućnosti svakako više nego dobrodošli.   


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_09
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_08

Šta ti je na filmu bio najveći luksuz: vrijeme, koncentracija ili sloboda da budeš neko drugi?    

Džejla: Uloga koju sam dobila ne zahtjeva velike promjene u ponašanju u odnosu na mene kakva sam privatno, što mi je na neki način olakšalo proces. Najizazovniji su bili prvi dani snimanja, dok sam se tek upoznavala sa ritmom i dinamikom filmskog seta.   


bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_06
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_03
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_07

Velika prednost je to što ima prostora za greške. Ekipa je puna razumijevanja, znaju da mi treba vremena da iz mene izađu replike onako kako ih film zahtjeva. Fokusirana sam na scenario i trudim se dati najbolje od sebe, iz scene u scenu.  

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_02
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_01
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_dejla_ramovic_03

Harune, film Pisma Snova istražuje intimne, lične emocije, kako si pronašao vlastiti ulaz u lik i njegov lik?  

Harun: Scenarij i priča filma su ono što me najviše privuklo ovom projektu, zajedno s veoma zanimljivom glumačkom ekipom. Dino, lik kojeg tumačim, prolazi kroz iskustva koja su mnogima poznata, samo na jedan ekstremniji i specifičniji način. 

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_02
bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_01

Situacije u kojima se zatiče prošli smo, vjerujem, svi i upravo ta mogućnost prepoznavanja bila mi je posebno interesantna. 

Kada je u pitanju priprema lika, kao i uvijek oslanjam se prije svega na scenarij, iz njega se trudim uzeti što je moguće više informacija kako bih što bolje razumio njegov unutrašnji svijet i oblikovao svoju rad.

bonjour_ba_pisma_snova_haris_dubica_set_04
bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_016

Na setu dijeliš energiju s mladim timom i kolegama. Šta misliš da su Pisma Snova dala tebi kao glumcu, a šta ti filmu?  

Harun: Svaki proces donosi nešto novo i vrijedno i svaki mi daje iskustvo koje je značajno i važno. Vjerujem, da je za glumca od velike važnosti raditi, snimati i baviti se ovim poslom jer se na taj način održavamo i razvijamo glumačku “kondiciju”. 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_017

Na ovom setu, kroz rad s mlađim, ali i iskusnijim kolegama, imam priliku stalno razmjenjivati iskustva i znanje, svaka proba i svaki snimajući dan nose nešto novo, glumački vrijedno za mene. Ta vrsta razmjene je uvijek dragocjena i unikatna. Pored toga drago mi je i što sam upoznao sve ove nove divne i talentovane ljude. 

A što se tiče mog doprinosa filmu uvijek mi je to teško procijeniti te vjerujem da je na drugima da to ocijene i daju svoju riječ.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_018

Kako se nosiš s kritikama ili očekivanjima publike?  

Harun: Trudim se što je više moguće izolovati se od spoljašnjih pritisaka i fokusirati na ono što je zaista važno, sam proces i snimanje. Još uvijek smo u ranim fazama projekta i pred nama je dug put kojem se trebamo posvetiti. 

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_015

Vjerujem da je konstruktivna kritika izuzetno važna i trudim se iz nje izvući ono što će mi koristiti i pomoći da napredujem. Kada su u pitanju ostale, te manje produktivne kritike, trudim se da ih filtriram i ne pridajem im previše pažnje.

bonjour_ba_set_film_pisma_snova_haris_dubica_021
 

Produkcija: Bonjour.ba

Foto: Monika Andrić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!