TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.9.2011.
Jazz era à la Ralph Lauren Njujorški tjedan mode sinoć je i službeno završio. I dok već danas modeli, urednici i ostali zaljubljenici u modu hitaju u London ne bi li uhvatili preostale revije prvog dana, mi ćemo se osvrnuti na ono što smo posljednje vidjeli u New Yorku.Jučer je Ralph Lauren prikazao osvježavajuću kolekciju obojanu romantikom i sjetom na dvadesete godine prošlog stolj
Ralph Lauren
Ralph Lauren nas je svojom jučer predstavljenom kolekcijom za proljeće/ljeto 2012. ubacio u vremenski stroj i odveo u dvadesete godine prošlog stoljeća. Jazz era u interpretaciji Ralpha Laurena izgleda romantično i bezbrižno u krojevima s naglašenom fluidnošću. Nježni tonovi boja i blijedi cvjetni uzorak slijevali su se kristalno bijelom pistom, evocirajući scene iz kultnog Velikog Gatsbyja. Poznat po tomu što obožava unositi elemente muške garderobe u žensku, dizajner je i ovaj put u kolekciju uključio nekoliko odijela, uglavnom u bijeloj boji. Bjeline nije nedostajalo ni u večernjim kreacijama, koje su cijelu predstavu odvele na novu razinu. Bilo je tu perja, šljokica i kristala, spretno upakovanih u zavodljive haljine koje prate linije ženskog tijela, a koje nikoga od prisutnih nisu ostavile ravnodušnima. Povratak u dvadesete, dan ranije viđen i kod Elieja Taharija, počinje nam se uvlačiti pod kožu. Preporuka - prije nego zavirite u galeriju, za potpun dojam u Youtube ukucajte "Five foot two eyes of blue".
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_ralph_lauren{/gallery}
Marc Jacobs
Iako Marc Jacobs trenutno prolazi kroz jako stresno poslovno razdoblje, ne bismo rekli da se to odrazilo na njegovu posvećenost vlastitoj liniji. Sinoć je dizajner još jednom pokazao da ni u kom slučaju neće propustiti priliku da organizira dobar show. Svoje omiljeno mjesto za predstavljanje kolekcija, staru oružarnicu na aveniji Lexington, pretvorio je u plesnu dvoranu. Revija je otpočela tek nakon što se otvorio masivni zlatni zastor koji je zaklanjao pogled na široku pozornicu i 46 modela odjevenih u kreacije iz proljetne kolekcije. Djevojke su u polumraku pozornice opušteno sjedile na stolicama ili se šepurile naslonjene na njih. S prvim taktovima brojalice 1-2-3-4-5-6-7-8 dio njih je u pratnji reflektora krenuo niz pistu. Općepoznata Diorova opsjednutost brojem osam, nagnala nas je da se zapitamo želi li nam Jacobs perpetualnim odbrojavanjem, koje je trajalo tijekom cijele revije, nešto poručiti.
Sport je ostavio traga i na njegovom radu kroz sportske majice koje je spojio sa drapiranim suknjama. Opsesija plastičnim materijalima nastavila se i ove sezone na haljinama i suknjama s našivenim plastičnim pokrovima, te nizovima plastičnih štapića i resa kojima je ukrasio haljine, suknje i majice. Pritom nismo mogli ne primijetiti utjecaj jesenske kolekcije njegove heroine Miuccie Prade, koja je svoje kreacije prekrila plastičnim krugovima.
Karirani uzorak provlačio se kroz cijelu kolekciju, a do izražaja je posebno došao kod balonera i haljina visokog sjaja.
Dok čekamo rasplet LVMH-ove sapunice, ne ostaje nam ništa drugo nego vrtjeti iznova još jedan show koji nam je priredio Marc Jacobs i nadati se da će nas ubrzo napokon prestati držati u neizvjesnosti. One, two, three, four, five, six, seven, eight, one, two, three, four, five, six, seven, eight...
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_marc_jacobs{/gallery}
L'Wren Scott
Dizajnerica je svoju proljetnu kolekciju nazvala Beau Monde, rekavši da je početna točka njene inspiracije bilo zlatno doba francuske rivijere. Tako je možda sve počelo, ali jučer prikazano je otišlo mnogo dalje.
Poznata po svojoj ljubavi prema silueti iz četrdesetih, Scott je s godinama stekla zavidnu bazu obožavateljica koje uključuju Nicole Kidman, Daphne Guinness, Ellen Barkin i Penelope Cruz, dame koje se redovno nalaze na listama najbolje odjevenih žena na svijetu. Bilo bi stoga naprosto ludo da je u ovoj kolekciji odustala od svog prepoznatljivog potpisa. Ipak, njene uske ženstvene haljine se iduće sezone čine nešto ležernije, premda im to nije oduzelo ni trunku zavodljivosti. Osim raskoši glamuroznih večernjih haljina bogatih kristalima i šljokicama, ni dnevnim kombinacijama nije nedostajalo sofisticiranosti. Čak je i "najopuštenija", bijele tričetvrt hlače i crveni kardigan ukrašen čipkom, izgledala dotjerano do perfekcije.
Teško je očekivati od L'Wren Scott da vam ponudi nešto novo i neočekivano, ali ukoliko tražite odmjerenu eleganciju s naglašenim seksipilom, ova dizajnerica vas neće razočarati.
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_lwren_scott{/gallery}
A.S.
Foto: style.com
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!