TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.9.2011.
Zašto svi vole kreacije Proenza Schouler? Odgovor ćete naći u današnjem izvještaju s njujorškog tjedna mode. Za proljeće su dizajneri kuće Proenza Schouler odabrali kičastu početnu točku i preobrazili je u sjajnu kolekciju fantastičnih krojeva i uzoraka. A tek torbe...Elie Tahari voli svoje žene odijevati u mekane i prozračne materijale, za koje je ovog puta inspiraciju potražio u Eg
Proenza Schouler
Miljenici su njujorške publike Jack McCollough i Lazaro Hernandez jučer su prikazali kolekciju inspiriranu nekoć popularnom Googie arhitekturom, koja se danas smatra kičom (ako se pitate, Googie arhitektura podrazumijeva futurističke zgrade iz polovine prošlog stoljeća nalik na NLOe, u kojima su uglavnom bili moteli, benzinske crpke i kafići). I čupavi tepih kojim su prekrili pistu se uklopio u trashy priču od koje je sve krenulo. Srećom, odjeća je pričala neku drugu priču, bez obzira na to čime je inspirirana. U početku su boje suknji i haljina A kroja i kratkih hlačica nagovještavale turobno proljeće u kojem preovladavaju crna i smeđa. No uskoro se i to promijenilo. Negdje od polovine revije krenula je eksplozija boja i uzoraka korištenih pri izradi fantastičnih haljina do koljena inspiriranih četrdesetima. Detalj koji nas je osvojio su torbe nalik na nekadašnje zaštitne torbice fotoaparata. Sigurni smo kada kažemo da će ova kolekcija privući dodatnu pažnju na fantastični modni dvojac Proenza Schouler i vinuti ih visoko među zvijezde svijeta mode.
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_proenza_schouler{/gallery}
Elie Tahari
Stari Egipt i siluete iz dvadesetih godina prošlog stoljeća bile su niti vodilje kojih se dizajner držao kreirajući proljetnu kolekciju. Reviju su otvorile kreacije u sivoj i bijeloj boji. Izdužene siluete i lagani prozračni materijali u kombinaciji sa zlatnim detaljima poput remenja, obruba, gumba, ovratnika, cipela i nakita doista su podsjetili na nešto što bi nosila urbana Kleopatra. Nakon sve te bjeline uslijedile su nebeskoplave, narančaste i kreacije boje pijeska. Dizajner se nije ograničio ni u kojem smislu, pa kolekcija uključuje cijelu lepezu kombinacija od traperica, pa do večernjih haljina. Niz crnih haljina sa zlatnim detaljima zatvorio je ovu urbanu viziju egipatske elegancije kako je vidi Elie Tahari.
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_elie_tahari{/gallery}
Milly
Grafički retro printovi, nastali pod utjecajem rada umjetnice Sonie Delaunay, obilježili su proljetnu kolekciju Michelle Smith. Dizajnerica je pokazala svoju ljubav prema slojevitom odijevanju kroz niz kombinacija koje kao da su išetale sa fotografija iz šezdesetih. Minice stegnute u struku, šalovi oko vrata, šareni kardigani, tričetvrt hlače visokog struka i mantili ravnog kroja neke su od kombinacija posuđenih iz tog doba. "Slaganje" uzoraka, upečatljive boje i sjajni modni dodaci na nas su ostavili jako dobar dojam. Upravo zbog toga, kreacije s potpisom Milly naći će se na našoj listi ponajboljih kolekcija, barem kada se radi o dizajnerima koji su ponudili uglavnom svakodnevnu odjeću. Big like!
{gallery}/rujan_jedanaest/ny_milly{/gallery}
A.S.
Foto: style.com
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!