TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 27.9.2024.
Svjetski lider u oblasti ranog razvoja, dr Gordon Neufeld, u saradnji sa Fondacijom Novak Đoković ovog oktobra će posjetiti naš region i sa zainteresovanom publikom održati niz razgovora o temi „Kako zadržati bliskost s djecom uprkos izazovima odrastanja?“.
Vođena idejom da je briga o odrastanju djece jedan od koraka ka boljoj budućnosti za sve nas, Fondacija Novak Đoković već treću godinu zaredom organizuje dolazak vodećih stručnjaka iz ove oblasti, u cilju edukacije i podizanja svijesti javnosti o temama razvoja djece i roditeljstva.
Nakon posjeta dr Shefali i dr Gabora Matea, ove godine Fondacija nastavlja svoj program "Razgovori o roditeljstvu" gostovanjem dr Gordona Neufelda, koji će pružiti korisne savjete kako da prevaziđemo brojne izazove roditeljstva kroz različite faze odrastanja djece, kao i šta je najvažnije u odnosu koji gradite s djecom. U okviru svoje posjete regionu dr Gordon Neufeld, koautor bestselera „Budite oslonac svojoj djeci“ i renomirani stručnjak za dječiji razvoj, održat će razgovore s publikom u Beogradu (4. oktobra), Sarajevu (9. oktobra), Banja Luci (11. oktobra), Zagrebu (13. oktobra) i Ljubljani (15. oktobra). Mjesto i vrijeme održavanja svih susreta sa dr Gordonom Neufeldom dostupni su na sajtu Fondacije Novak Đoković.
Tokom ovih razgovora, dr Neufeld će obraditi ključne teme vezane za roditeljstvo, izazove odrastanja, uključujući očuvanje bliskosti između roditelja i djece, privrženosti kao ključa svakog odnosa, značaja uloge roditelja u odnosu na ulogu vršnjaka, kao i načine na koje možemo adekvatno odgovarati na potrebe i zahtjeve djeteta.
Osim razgovora sa dr Neufeldom, zainteresovani će imati mogućnost da u dodatnom terminu, 6. oktobra u Beogradu, učestvuju i u cjelodnevnom interaktivnom predavanju sa ovim eminentnim stručnjakom. Ovaj ekskluzivni seminar namijenjen je roditeljima, kao i stručnjacima koji se bave psihološkom podrškom djeci i roditeljima, te onima čija profesija uključuje rad sa djecom. Interaktivno predavanje je predviđeno za manju grupu učesnika, kako bi bila omogućena efikasnija komunikacija sa dr Njufeldom i detaljnija obrada tema koje su u fokusu njegovog rada.
„Vjerujem da su učenja dr Gordona Neufelda vrlo značajna za naše društvo. Bliskost djeteta sa roditeljem je ključ zdravog razvoja, a ona se u ovoj kulturi brzog življenja gubi. Raduje me što ćemo imati priliku da učimo od čovjeka koji je svoj život posvetio izučavanju razvoja djeteta i što ima institut koji je specijalizovan za tu temu“, istakla je Jelena Đoković, suosnivačica i globalna direktorica Fondacije Novak Đoković.
Dr Gordon Neufeld je široj javnosti poznat i kao mentor Gabora Matea, a u svojoj karijeri, koja traje više od 40 godina, radio je kao klinički psiholog sa djecom, omladinom i njihovim porodicama. Podsjetivši na riječi ovog priznatog stručnjaka da „djeca nikada ne smiju da rade za našu ljubav, ona treba da se odmaraju u njoj”, Fondacija Novak Đoković najavljuje njegova predavanja po gradovima našeg regiona.
Više informacija o razgovorima sa dr Gordonom Neufeldom možete pronaći na sajtu Fondacije Novak Đoković, odakle, također, možete pristupiti i sajtu kupikartu.ba kako biste nabavili karte za ovaj jedinstveni susret.
* * *
Naslovna foto: @laureussport
TEKST: Bonjour.ba/PR | FOTO: PR
Nakon dva dana vrhunskih panela, nezaboravnih okusa i razgovora koji pomiču granice, Rovinj je zatvorio vrata četvrtog Weekend Food Festivala.
Nakon dva dana vrhunskih panela, nezaboravnih okusa i razgovora koji pomiču granice, Rovinj je zatvorio vrata četvrtog Weekend Food Festivala. Na nekoliko pozornica u staroj Tvornici duhana smjenjivali su se chefovi, poduzetnici, inovatori i znatiželjnici, svi povezani zajedničkom temom - hranom kao kulturom, poslom i strašću. Svoja iskustva i znanja podijelili su i brojni stručnjaci – od Stjepana Oreškovića, Ivana Artukovića, chefovi Jp McMahon, Matt Orlando, Marco Pierre White, Janez Bratovž, Matija Bogdan, Jeffrey Vella i mnogi drugi.
Paneli su otvarali teme o održivosti, odgovornosti, mentalnom zdravlju u kuhinji, granici između fine dininga i street fooda. Razgovori nisu ostali na površini – govorilo se iskreno, ponekad bolno, ali uvijek s vizijom. Legendarni chef Marco Pierre White stigao je u Rovinj kao zvijezda – i opravdao očekivanja! S publikom je podijelio pogled na današnju gastronomiju, otkrio zašto se povukao s kulinarskog trona – i zašto više vjeruje prstima nego pincetama.
„Hrana danas izgleda sjajno, ali nedostaje ono najvažnije – emocija. Ja sam klasičar - volim dodirnuti hranu“, rekao je Marco Pierre White i nastavio otvoreno govoriti o slavi, nagradama i trenutku kad je odlučio reći dosta.
“Kad juriš zvjezdice, to je uzbudljivo. Ali kad ih osvojiš – više ne trčiš. Samo ih braniš. I to je dosadno. Nisam htio živjeti u laži, htio sam slobodu“, dodao je i pritom nije zaboravio spomenuti ono što, kako kaže, najviše određuje kuharski poziv - pritisak. “U kuhinji si pod konstantnim pritiskom. Mnogi chefovi su talentirani, ali ne mogu izdržati. Pritisak ih slomi.“, istaknuo je Marco Pierre White.
Upravo ta tema nastavila se u dvorani festivala kroz panel Paklena kuhinja – najgori trenuci u kuhinji, na kojem su Janez Bratovž, Matija Bogdan i Mate Janković progovorili o emocionalnom pritisku kojeg kuhari često nose. Bilo da je riječ o praznim blagovaonicama, osobnim tragedijama ili posljedicama neprekidnog pritiska.
„Najgore je kad ti se privatni život raspada, a ti moraš ostati u restoranu i funkcionirati. Kuhinja ne pita.“, rekao je Bogdan. I upravo ta iskrenost podsjetila je zašto Weekend Food Festival nije samo mjesto kušanja – nego i razumijevanja.
Matija Bogdan
Posebno snažan dojam ostavio je panel Rebel Chefs and Bold Ideas: Plivaj protiv struje, na kojem su chefovi JP McMahon i Matt Orlando govorili o tome zašto je kuhinja prostor odgovornosti, a ne samo kreacije. McMahon, osnivač festivala Food on the Edge, rekao je da nikad nije bio motiviran samo promjenom radi promjene, već unutarnjom potrebom da stalno traži bolji način.
Matt Orlando, bivši sous-chef u Nomi i osnivač restorana Amass u Kopenhagenu, govorio je o trenutku kad je otvorio vlastiti restoran i prvi put osjetio što znači prava odgovornost.
"Kad radiš za nekoga, provodiš njegovu viziju. Tek kad radiš za sebe, shvatiš koliko tvoja vizija postaje velika – i koliko utjecaja zapravo imaš. Tada dolazi svijest, odgovornost i želja da napraviš nešto s dugoročnim učinkom", rekao je Orlando i dodao kako su u restoranu potpuno izbacili meso s jelovnika kako bi smanjili emisije ugljikovog dioksida.
S podjednakom otvorenošću govorilo se i na panelu Može li fine dining postojati bez street fooda?, gdje su chefovi Mario Mihelj i Marko Palfi pokazali kako ulična hrana može biti most prema sofisticiranijim gastronomskim iskustvima.
"Mnogi ljudi izbjegavaju fine dining jer misle da to nije za njih – skupo je, moraš se 'fino' obući, postoji određena doza nelagode. Na ulici toga nema. I upravo tu možemo ljudima pokazati da fine dining nije bauk. Klinac koji danas pojede ozbiljan burger na festivalu, sutra će bez problema sjesti u ozbiljan restoran. A kad to napravi – više se neće spuštati na fast food. Osim ako baš mora.", dodao je Palfi, a obojica su zaključila da fine dining i street food mogu postojati odvojeno, ali ako djeluju u sinergiji – mogu zajedno rasti i biti bolji.
Publika se može educirati na ulici, a iskustvo može sazrijeti u restoranu. U oba slučaja, važni su kvalitetan proizvod i jasna vizija.
Osim vrhunskih chefova ovogodišnji Weekend Food Festival okupio je i vodeće ljude prehrambene industrije.
Dok je Stjepan Orešković prvog dana festivala govorio o razlozima investiranja svoje tvrtke Bosqar d.o.o. u hranu, na panelu Specialty since 1892 powered by Franck, raspravljalo se o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti kave kao kulturnog, društvenog i tržišnog fenomena. Ivan Artuković, glavni direktor Francka i Tomo Ricov, direktor agencije Pepermint, otvorili su razgovor temom hipersegmentacije tržišta i novim navikama potrošača.
“Danas pratimo potrošače kroz više kanala i možemo im ponuditi točno ono što žele – personaliziranu mješavinu, iskustvo, priču. Specialty scena raste već godinama, a kvaliteta mora imati sustav i bodovanje. Ne može se netko samoprozvati proizvođačem specialty kave bez validacije”, istaknuo je Artuković.
Ivan Artuković
Poseban naglasak stavljen je na generaciju Z, koja sve više traži transparentnost i priču “od plantaže do šalice”, a dotaknuli su se i pitanja umjerenosti u konzumaciji – 400 mg kofeina dnevno istaknuto je kao zdrava granica, a to iznosi otprilike tri do četiri šalice kave na dan. Uz sve trendove, istaknuto je i koliko je kod nas ritual ispijanja kave ukorijenjen u društvenu svakodnevicu – od sastanaka do prijateljskih druženja – i koliko se razlikuje od navika turista kojima je to još uvijek nepoznanica.
Paralelno s predavanjima i panelima, u prostoru stare Tvornice duhana održani su brojni masterclassovi i showcooking radionice, te vinski festival IstraNatural, koji su privukli publiku željnu znanja i okusa, a brojni turisti i domaći foodiji uživali su na “istarskoj pjaci” u sklopu festivala.
RANGITE! – Istrian Food Market tijekom dva dana bio je jedno od najživljih mjesta festivala. U opuštenoj atmosferi, uz dobru čašu vina i mirise domaće kuhinje – od fuža i žgvaceta do pljukanca s tartufima – posjetitelji su se družili, kušali i razgovarali s istarskim proizvođačima koji su predstavljali svoje sireve, pršute, maslinova ulja, vina i destilate. Ovdje je lokalno značilo više od tradicije – značilo je susret s ljudima, okusima i pričama koje traju.
Program za profesionalce odvijao se i u Hotel Grand Park gdje su održani profesionalni masterclassovi posvećeni barskoj sceni – od luksuznog doživljaja gosta do precizne znanosti karbonizacije koktela. Glavne zvijezde programa bili su Luca Cinalli, jedan od najcjenjenijih europskih barmena, poznat po inovacijama u miksologiji te Karlo Ferenčak, hrvatski barmen i konzultant specijaliziran za razvoj barskih koncepata i edukaciju ugostiteljskih timova.
Stručno predavanje za profesionalce, Restoranska informatizacija, održao je i Davor Bienenfeld, poduzetnik i vlasnik nekoliko uspješnih ugostiteljskih objekata, koji je prezentirao kako suvremeni restorani koriste digitalna rješenja – od sustava prikaza narudžbi u kuhinji do optimizacije timske komunikacije i korisničkog iskustva.
Kroz moto „Eat local, think global“, Weekend Food Festival je još jednom pokazao zašto gastronomija nije trend, već živa kultura.
Rovinj je prošlog vikenda bio zajednička točka cijele scene – mjesto susreta,, razmjene iskustava i ljudi koji dijele istu strast. Kroz otvorene razgovore, suradnje i nova poznanstva, postavljen je temelj za rast koji ima lokalni karakter i globalni doseg.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!