TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.9.2014.
Budući da je iza nas još jedan veliki tjedan u modnoj industriji, odlučili smo za glavnog komentatora svih trendova, modnih filozofija, krojeva i materijala predstavljenih na njujorškom tjednu mode pozvati jedno bh. blogersko ime. Upravo je Ajnira Muminović, koja vodi blog mAjnira dobila zadatak osvrnuti se za MODAMO.info čitatelje na najzanimljivije revije održane u Velikoj Jabuci.
Zašto je tehnologija preuzela maha i u modnoj industriji, koje su godine poslužile kao inspiracija dizajnerima i zašto svi pričaju o Ralph Lauren reviji, pročitajte u nastavku.
Uživajte u Ajnirinom osvrtu na tjedan mode u New Yorku.
Sedmica mode u New Yorku je otvorila burni mjesec mode koji će proputovati sve gradove čije srce kuca za modu. Kada bismo sva modna događanja u New Yorku kroz ovaj tjedan dana prikazali matematički, formula bi izgledala ovako: 1960. +1990. =2014. Ono što je ove godine jako zanimljivo jeste da svijet mode s velikim žarom prihvata napredni svijet tehnike, a u New Yorku je prošle sedmice uspješno označen modni prolaz u budućnost.
Sve je počelo sa street stye fotografijom modela Irene Kim koja se pojavila na sedmici mode u minimalnom crnom looku sa ombreom u duginim bojama, nalik na likove kakve viđamo u kompjuterskim igricama. Tako da smo već prvi dan mogli naslutiti da je ova sedmica mode posebna.
Duh budućnosti i 'cool' generacije se odrazila na modne revije. Ralph Lauren je napravio 4D prezentaciju svoje Polo linije za žene. Hologrami modela su se šetali po jezeru i doista napravili veliki odjek širom svijeta. Apple je predstavio pametni sat koji je savršen modni detalj, a na Marc Jacobs reviji posjetioci su slušali detalje revije pomoću slušalica Beats by Dree. I da, Twitter je najavio novu uslugu buy button.
Da sve nije samo u reklami i marketingu tehnike dokazali su dizajneri koji su pokazali očitu potrebu da od našeg proljetnog ormara učine funkcionalan prostor. Sportske kolekcije, minimalne kolekcije i naravno one bajkovite (još uvijek nam dizajneri pomažu da sanjamo) su bile zastupljene u Velikoj Jabuci. Jako je bitno naglasiti da je jedini imperativ ovogodišnje sedmice mode učiniti da se osjećate ugodno. Zaboravite na vrtoglave štikle i kombinacije u kojima ne možete da sjedite. Krećemo u budućnost i ništa nas ne smije zaustaviti.
Kada su u pitanju revije, sve je počelo sa BCBG Max Azriom koja je zapravo prva kolekcija na sedmici mode koja je podigla prašinu. Spojeno je upravo ono o čemu sam pričala: tradicija i inovacija. Čak su i kreativni direktori rekli da je tehnologija bojenja tkanine koja se koristi pri restauraciji starinskih tepiha bila osnovna inspiracija. Dakle, jedna lepršava haljina iz MAX AZRIA kolekcije za proljeće bi svakako trebala naći dom u vašem ormaru, jer je savršen simbol modne tranzicije.
Sjećate se kako sam rekla da je osnovna linija koja se provukla kroz sve bitne kolekcije NYFW-a upravo funkcionalnost? Onda ćete se složiti da je to Jason Wu savršeno izveo. Osnovne boje i osjećaj elegancije koji prosto odišu funkcionalnošću. Osnovna nota kolekcije je ugodni minimalizam koji stvara atraktivnu i samouvjerenu ženu. Baš takve želimo u budućnosti.
Alexander Wang-a revija je pratila isti nosivi moto kao Jason Wu, ali moramo priznati - Wangova kolekcija je svakako zabavnija. I dalje je moderni duh bio glavna inspiracija, a stroga linija dizajna nije izostala. Moderna, mladenačka i minimalistička kolekcija koja je spremna za ormare zaljubljenica u modu.
Blagi prijelaz sa i dalje jednostavnim pristupom imale su glavne sestre modnog svijeta. Istočnjačka tradicija s modnim zaokretom – potpis je ove mistične kolekcije koja odiše spokojem. Njihova misija da se stvori uspješna i nosiva linija je svakako prošla jako uspješno, a prijelaz u budućnost sa tračkom nostalgije je učinio ovu modnu reviju specifičnom.
Victoria Beckham se također držala minimalizma, onog istog na koji smo navikli, i njena je kolekcija popraćena s duhom budućnosti i to kroz jednostavne linije i printove. Međutim, u proljeće je ušla sasvim neočekivano, sa zanimljivim retro detaljima. Nostalgije nikada dosta.
Marc Jacobs kolekcija je učinila da se osjećamo povezani s novom modernom generacijom i cool vremenom u koje smo uspješno zakoračili. Proljetna melanhonija je glavna nota ove kolekcije. Jedan jako dirljiv, moderan i zanimljiv pristup estetici. Kada pogledate ovu kolekciju sjetite se 90ih godina i starih kompjuterskih igrica. Primijetit ćete da je ovo najbolji pristup modnom presjeku budućnosti i prošlosti.
Modni zaljubljenici su obično veliki romantičari, ljubav prema prošlosti i bajkama je neopisiva. Pa tako uvijek nam ukradu dah ljudi koji su majstori istog, romantike. Delpozo i Oscar de la Renta su u potpunosti osvojili kritiku. Oscar sa svojim tradicionalnim pristupom i elegancijom osvaja, naravno asocijacija prošlosti je neizostavna, a u stopu ga prati španjolski brand Delpozo.
Sve nas je osvojio sa čudnovatom klasikom, klasikom čijim detaljima nije mjesto u prošlosti nego u budućnosti.
Netko tko jako dobro kombinira prošlost i sadašnjost je Carolina Herrera. Savršeno balansira usporenu romantičnu prošlost sa užurbanom budućnosti. Ona je predstavila printove nalik one kakve viđamo u bajkovitim kompjuterskim igricama u kombinaciji s jako atraktivnim haljinama koje bi opet vidjeli na nekom 3D karakteru.
Sve u svemu, modni svijet je potpuno spreman za brod budućnosti.
Za MODAMO.info napisala: Ajnira Muminović
Foto: via Style.com
TEKST: Bonjour.ba/PR
Treće izdanje Woman.Comm konferencije je sve bliže.
U Bosanskom kulturnom centru u Sarajevu 15. i 16. oktobra okupit će se vodeći predstavnici komunikacijske industrije, kako iz BiH, tako i iz susjednih zemalja i šire! Fokus kao i prethodnih godina je komunikacijska industrija, umrežavanje i jačanje žena iz Adria regije te odgovorno poslovanje, društvena odgovornost, trendovi i brendovi.
Upravo o brendu i to o državi kao brendu, na konferenciji će govoriti profesor Božo Skoko koji smatra da su nam proizvodi kao brendovi odavno poznati, plaćamo za njih i veću cijenu, jer očekujemo provjeren kvalitet i zadovoljstvo. Naviknuti smo na to i da nam ljudi poput Ronalda, Obame ili Richarda Bransona postaju brandovi, no trenutno fokus „brendiranja“ postaju države, regije i gradovi.
Kako da grad, ili država postanu brend?
Svi smo sigurno nekada u životu željeli posjetiti New York, London, pa čak i Novi Zeland, jer smo čuli brojne pozitivne priče o njima. New York već dvije decenije ima marketinški tim u rukovodstvu koji ga svakodnevno čini privlačnijim i popularnijim u svijetu. Svjesni te činjenice, čak i zemlje u razvoju poput Albanije, ističe Skoko, angažuju međunarodne promotivne agencije koje će raditi na jačanju vlastite percepcije u svijetu.
„Iako se to donedavno činilo nepotrebnim, živimo u vremenu kad je teško zamisliti bilo koju državu na svijetu koja ne bi trebala postati brend. Države su, naime, kopirajući korporacije shvatile da ne mogu preživjeti na globalnom tržištu ako pored vlastitog teritorija, vlasti i suvereniteta, vojske i izvoznih proizvoda, ne postignu ugled.
Kako piše Simon Anholt, vodeći britanski stručnjak za brendiranje destinacija, bilo da razmišljamo o tome kamo na odmor, kupovini proizvoda proizvedenog u određenoj državi, prijavljivanju za posao u inozemstvu, selidbi u novi grad, oslanjamo se na našu percepciju tih mjesta kako bi nam proces donošenja odluke bio što lakši, brži i učinkovitiji. Nemamo vremena za dubinske analize, pa se češće vodimo stereotipima, površnim uvidom i imidžima“, kazao je prof. Božo Skoko.
Skoko smatra da država koja posjeduje ugled u međunarodnoj javnosti lakše plasira svoje proizvode na strana tržišta, lakše privlači turiste i ulagače, lakše „prodaje“ svoju kulturu i način života, a u međunarodnoj politici joj se često progleda kroz prste.
Sarajevo Film Festival kao brend BiH
Da imamo i pozitivnih primjera, koji čine pozitivnu percepciju o BiH dokaz je Sarajevo Film Festival, koji je ove godine imao svoje trideseto izdanje. Nastao još u ratnim godinama, prkosi složenom državnom uređenju, različitim politikama, podjelama.
„Vrlo važna stvar koja nadilazi sve te podjele je što organizaciji Festivala prije svega prilazimo profesionalno iz pozicije filmskih djelatnika i publike, tako sve dobiva drugi smisao. Upravo tako se razvijao SFF, od malog događaja koji je Sarajevu pod opsadom donio filmove do postepenog okretanju prema užoj i široj regiji i na taj način profiliranja festivala kao jedinstvenog događaja u Europi i šire. Kada otkrijete svoj pravi profil i svoj pravi smisao, onda je sasvim prirodno da će projekat postati važan i jak brend“, kazala je Elma Tataragić, scenaristica, producentica i selektorica Sarajevo Film Festivala.
Sarajevo Film Festival svake godine pokazuje kako BiH može biti atraktivna, funkcionalna i povoljna za život i rad, dodaje Elma. Imidž BiH kao nestabilne, siromašne i postratne zemlje itekako pomjeraju projekti iz kulture, posebno ovako veliki kao što je Sarajevo Film Festival koji privlače nekoliko hiljada profesionalaca svake godine i preko 100.000 gledatelja u BiH. To utiče na sliku Sarajevo i BiH, na ekonomiju, na kulturni život, ali općenito na kvalitet života.
Sve o brendiranju države, kako brendovi mijenjaju pogled na svijet i o uspjehu na Balkanu možete čuti na trećoj Woman.Comm konferenciji.
* * *
Naslovna fotografija: Pexels.com
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!