TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 11.11.2011.

Nivea BH Fashion Week Sarajevo:Prva noć   Sinoć je u Domu oružanih snaga u Sarajevu počeo 27. po redu Nivea Bh. Fashion Week. Bez previše poznatih lica, osim Dejana Kukrića i Hane Hadžiavdagić - Tabaković, prve redove su popunili dizajneri koji se također predstavljaju na ovom tjednu mode. No unatoč izostanku poznatih osoba Dom oružanih snaga je bio popunjen do zadnjeg mjesta.  Tjedan


Dragica Gudeljić je druga predstavila svoje modele predvođene Delilom Softić. Ovaj put smo gledali reviju s romantičnijom glazbenom podlogom koja se i bolje uklapala u modnu priču Dragice Gudeljić. Pažnja je bila usmjerena na detalje, pa je i koreografija revije osmišljena na način da se djevojke na pisti poigravaju s jastukom u dizajneričinom potpisu. Casual kolekcija se prema kraju revije pretapala s večernjim komadima, no nažalost bez povezanosti i poruke koju je dizajnerica htjela poslati. 

Treće predstavljanje je bilo radionice Breza. Ovdje je prevladavala šira odjeća i tradicionalniji stil koji se ogledao kroz haljine do gležnja. Također, kao i u prethodnoj reviji dizajneri su pažnju usmjerili na detalje, odnosno na ručno rađene vezove koji su se nalazili u predjelu struka. 

Reviju branda Nerzz je otvorila Slađana Pejić, zaštitno lice ovog tjedna mode. Naravno, cijela kolekcija se bazirala na koži i krznu kreiranima u bunde do koljena i gležnja, sakoe s krznom i krznene prsluke. Također, ovo je i jedina revija sinoć na kojoj smo vidjeli i mušku kolekciju. Styling revije potpisuje dizajnerica i stilistica Aleksanda Lovrić, a frizure salon Touch.

Andrea Bistričić i Maja Merlić su dizajnerice iz Hrvatske koje su sinoć odjenuvši na modele prozirne bluze priskrbile najviše komentara posjetitelja kao i medija. Odlične materijale su dodatno naglasile obuvši modele u teške čizme, a uz odličan make-up i frizure cure su sve uobličile u dobru i zanimljivu kolekciju. 


Haad
{gallery}studeni_jedanaest/haad{/gallery}

Dragica Gudeljević
{gallery}studeni_jedanaest/dragica_gudeljevic{/gallery}

Etno radionica Breza
{gallery}studeni_jedanaest/etno_radionica{/gallery}

NERZZ
{gallery}studeni_jedanaest/nerzz{/gallery}

Andrea Bistričić i Maja Merlić
{gallery}studeni_jedanaest/andrea{/gallery}

Tekst: Ana Perić/Monika Šimunac
Foto: Monika Šimunac


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!