TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.10.2019.
Moda je uvijek bila snažan medij kroz koji su dizajneri slali važne poruke o društvu, kulturi, svakodnevici.
Armin Ćosić nedavno je diplomirao na ALU u Sarajevu, u oblasti dizajna i umjetnosti, a njegov završni rad, nazvan NERA ETVA, donosi i snažnu poruku o budućnosti modnog dizajna.
Naime, kako bi ukazao na važnost očuvanja okoline, dizajnirao je komad koji bi cijelu modnu industriju, koja je ujedno jedan od najvećih zagađivača na planeti, potakao na promjenu. Ne samo kroz slow fashion, nego i kroz kreiranje manjeg broja komada po kolekcijama, ponovnu upotrebu proizvedenih materijala, handmade dizajn i svakodnevnu stilsku igru s već postojećim komadima. A sve to kako bi se određene stvari, predmeti ili okolina očuvali prije nego njihova kvaliteta bude ugrožena.
Kako bi kroz svoj dizajn usmjerio pozornost prema problemu zagađenja rijeka diljem BiH (ali i u cijelom svijetu), dizajnirao je haljinu koja izgleda kao da je izrađena od sjajnih ljuskica, no, ono što što ovu haljinu čini posebnom, jeste njena boja koja replicira boju vode, kao i činjenica da je izrađena od plastike i tila.
Fotografija koju je Armin snimio u Konjicu, 25.7.2017., na rijeci Neretva
„Inspiracija za rad bila je fotografija iznad – stalno prisutan problem zagađenja srednjeg toka rijeke Neretve, gdje se uz otpadne vode javljaju nakupine plastičnog otpada na površini vode.

Skica: Armin Ćosić, NERA ETVA koncept, grafitne olovke u boji, 2017.godina
Na osnovu prisutnog problema, kreirana je skica kojom je uhvaćena ideja – približiti ljepote rijeke Neretve javnosti prije nego iste budu ugrožene. U skladu s tim je osmišljena i sama poruka koju je bilo potrebno poslati: da se okolina, predmeti i stvari od značaja trebaju očuvati prije nego njihov kvalitet bude doveden u pitanje. Neretvu je potrebno očuvati, kao i planetu od zagađenja. Rečenica koja mi je promijenila način života, možda i najbolja rečenica koju sam pročitao u posljednjih 6 mjeseci je da „proizvođači flaširane vode ne proizvode vodu, već plastične boce za vodu“. Odnos prema plastici je individualan i potrebno je da u svakodnevnom korištenju proizvoda pokušamo pružiti otpor prema plastici, jer nove plastične mase nisu potrebne, ako i prva proizvedena plastična boca i dalje egzistira negdje na Zemlji. Potrebno je pronaći nove sisteme upravljanja postojećim plastičnim masama i preoblikovati postojeću plastiku.

Skica: Armin Ćosić, NERA ETVA custom made dress, 2019. godina
Upravo iz tog razloga su u periodu od marta do septembra 2019. godine prikupljane i reciklirane plastične PET boce kategorije 1. Za izradu haljine je bilo potrebno nešto manje od 70 dana. Svaka plastična ljuskica za izradu donjeg dijela haljine je ručno isijecana iz PET plastičnih boca. U dizajnu NERA ETVA haljine je reciklirana ukupno 181 PET boca kategorije 1, što je u ukupnom volumenu iznosilo oko 217 dm3 plastične mase. Ovaj rad upravo pokazuje kako se postojeća plastika u svijetu može reciklirati i upotrijebiti u izradi uzorka koji imitira sequin tehniku u dizajnu odjeće.“ – komentirao nam je Armin.
Foto: E.Ć., Proces izrade odjevnog predmeta NERA ETVA u imitaciji sequin tehnike, 2019.godina
„…Modni editorijal oblikovan je tako da prikazuje ljepote toka rijeke Neretve gdje se jedan odjevni predmet – haljina, transformiše u skladu s lokacijom na kojoj se snima. Time je ispoštovan princip „genius locii-ja“ (tzv. duha mjesta), koji u dizajnu i art direkciji ima ogromnu ulogu za dosljednu prezentaciju proizvoda. Editorial je rađen 10. septembra 2019. u Konjicu, u gornjem toku rijeke Neretve.

U prednjem dijelu haljine je naglašen uzorak od reciklirane plastike u formi dekorativnih elemenata koji vizuelno predstavljaju nakupine otpada u plutajućim masama poput velikih mrlja koje se javljaju na površini rijeka, dok je zadnji dio haljine poput vodopada, gdje u silueti finalni rezultat prikazuje odsječeni trup iz kojeg izvire voda. Cjelokupni efekat koji je postignut jeste „tijelo koje nosi/ odijeva vodu“. Oblikovani uzorak u imitaciji sequin tehnike je omogućio da se postigne efekat artificijelizirane vode (vještačke rijeke), čime se postavlja pitanje: „Hoće li Neretva nekada postati rijeka od plastike?“ – nadodao je.
https://www.youtube.com/watch?v=rVAezHFQwzU
Kompletan editorijal koji upravu njegovu kreaciju stavlja u fokus te nosi snažnu poruku, donosimo u nastavku.



***
Dizajn & umjetnička direkcija: Armin Ćosić
Foto: Edvin Kalić
Model: Ajla Klico
MUA: Zorica Čvoro
Frizura: Mirha Alić – Frizerski salon VENISE
Asistentica: Amina Musić
Video: Tarik Bičo / Platforma
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!