TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 25.1.2024.
Život u svijetu brzih promjena životnih navika, trendova i cijena, stavlja fokus na pronalazak novih načina kako da racionalizirate potrošnju kućanskog proračuna.
Jedno od područja na kojem sva kućanstva mogu ostvariti značajne uštede, svakako je planiranje i nabavka namirnica. Stoga, danas donosimo nekoliko savjeta koji mogu pomoći da efikasno upravljate troškovima hrane za vaš dom.
Planiranje i kupovina na tjednom nivou
Jedan od najboljih načina da spriječite impulzivnu kupovinu jest planiranje tjednog obroka prije nego krenete u trgovinu. Kreirajte plan prehrane za vas i sve članove obitelji te stavite na papir sve namirnice koje su neophodne za planirane recepte.
Tako ćete u trgovini birati samo neophodne sastojke i osim uštede novca, smanjiti i otpad hrane.

Kupujte hranu na veliko
Razmislite o kupnji više nekvarljivih namirnica u velikim količinama. Stvari poput riže, tjestenine i konzervirane hrane često su povoljnije kada ih kupujete u velikim pakiranjima. Osim toga, s ovom vrstom namirnica možete kreirati mnoštvo raznovrsnih jela.
Mala napomena, prije nego krenete u kupovinu, napravite reorganizaciju vaše kuhinje i kreirajte dovoljno prostora za pohranu. Također, prije kupovine, provjerite hranu koju imate doma i njen rok trajanja.

Birajte sezonsko voće i povrće
Sezonski proizvodi nisu samo povoljniji, nego i svježiji i zdraviji. Kada je u pitanju voće i povrće također možete kupovati veće količine koje ćete zamrznuti. Tako ćete zdrave i povoljne namirnice moći jesti iz sezone u sezonu.

Priprema veće količine hrane
Kada smo kod zamrzavanja, još jedan odličan način uštede novca, ali i uštede vremena, jest spremanje veće količine hrane koju ćete zamrznuti. Osim toga, pokušajte što manje kupovati gotovu hranu. Kada god je to moguće, birajte da u potpunosti sami spremate jelo. Tako su osnovni sastojci više naklonjeni prema vašem kućnom budžetu, a na vašem stolu će se naći provjereno ukusniji i zdraviji obrok.

Implementacijom ovih jednostavnih strategija dugoročno ćete znatno utjecati na mjesečne troškove hrane, a da pri tome ne žrtvujete kvalitetu namirnica koje konzumirate. Pažljivim planiranjem i svjesnom kupovinom otkrit ćete da štednja nije toliko izazovan zadatak.
* * *
Naslovna fotografija: @emily.riter
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!