TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 25.1.2024.

Život u svijetu brzih promjena životnih navika, trendova i cijena, stavlja fokus na pronalazak novih načina kako da racionalizirate potrošnju kućanskog proračuna.


Jedno od područja na kojem sva kućanstva mogu ostvariti značajne uštede, svakako je planiranje i nabavka namirnica. Stoga, danas donosimo nekoliko savjeta koji mogu pomoći da efikasno upravljate troškovima hrane za vaš dom.

 



Planiranje i kupovina na tjednom nivou

Jedan od najboljih načina da spriječite impulzivnu kupovinu jest planiranje tjednog obroka prije nego krenete u trgovinu. Kreirajte plan prehrane za vas i sve članove obitelji te stavite na papir sve namirnice koje su neophodne za planirane recepte.

Tako ćete u trgovini birati samo neophodne sastojke i osim uštede novca, smanjiti i otpad hrane.




Kupujte hranu na veliko

Razmislite o kupnji više nekvarljivih namirnica u velikim količinama. Stvari poput riže, tjestenine i konzervirane hrane često su povoljnije kada ih kupujete u velikim pakiranjima. Osim toga, s ovom vrstom namirnica možete kreirati mnoštvo raznovrsnih jela.

Mala napomena, prije nego krenete u kupovinu, napravite reorganizaciju vaše kuhinje i kreirajte dovoljno prostora za pohranu. Također, prije kupovine, provjerite hranu koju imate doma i njen rok trajanja.

 



Birajte sezonsko voće i povrće

Sezonski proizvodi nisu samo povoljniji, nego i svježiji i zdraviji. Kada je u pitanju voće i povrće također možete kupovati veće količine koje ćete zamrznuti. Tako ćete zdrave i povoljne namirnice moći jesti iz sezone u sezonu.




Priprema veće količine hrane

Kada smo kod zamrzavanja, još jedan odličan način uštede novca, ali i uštede vremena, jest spremanje veće količine hrane koju ćete zamrznuti. Osim toga, pokušajte što manje kupovati gotovu hranu. Kada god je to moguće, birajte da u potpunosti sami spremate jelo. Tako su osnovni sastojci više naklonjeni prema vašem kućnom budžetu, a na vašem stolu će se naći provjereno ukusniji i zdraviji obrok.




Implementacijom ovih jednostavnih strategija dugoročno ćete znatno utjecati na mjesečne troškove hrane, a da pri tome ne žrtvujete kvalitetu namirnica koje konzumirate. Pažljivim planiranjem i svjesnom kupovinom otkrit ćete da štednja nije toliko izazovan zadatak.

* * *
Naslovna fotografija: @emily.riter

Foto: Pexels


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!