TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.12.2010.
Tko je s kim osvajao tržište?Nakon što je Lanvin dobro prodrmao modni svijet jer je zavolio H&M, čini nam se da je to jedina suradnja vrijedna spomena. No zaboravljamo da godina ima 365 dana i da se još puno toga dogodilo na sceni.Krenimo.Suradnja #1 – Julien MacDonald za CometŽelite li imati sušilo za kosu ili peglu za kosu koja je jednostavno posebna – tada je najbolje da posegnete za jednim


Suradnja #2 – HP za Sex and the City
Jedan od momenata gdje je moda uspjela uzburkati svijet tehnologije je onaj kada se pročulo da je u SATC 2 filmu Carrie MacBook zamijenila HP-ovim laptopom.
Gotovo instant, ovaj laptop ukrašen leptirom je postao must have ormara, pardon, radnih stolova svih modernih žena.
Suradnja #3 – Lanvin za H&M
Nakon što je ova suradnja potvrđena, modni svijet je poludio, a ludilo je izražavano člancima, youtube video zapisima i raznim informacijama o tome što je Elbaz pripremio za H&M.
Dizajn je opravdao očekivanja, a svaka fashionistica se dočepala svog, cijenom prihvatljivog, komada.

Suradnja #4 – Jimmy Choo za Ugg
Iako mi i nismo veliki ljubitelji ovih „ružnih (ali toplih) čizama“, svi zaljubljenici u iste su poludjeli kada je potvrđena suradnja između ove kuće i gospodina Choo. Čim je kolekcija puštena u prodaju, nije bilo potrebno dugo da svi kolekcionari uggsica dođu do svog primjerka.

Suradnja #5 – Kate Moss za Topshop (zadnji put)
Iako je ova suradnja već poznata od ranijih godina, moramo ju istaknuti jer je Kate napravila svoju zadnju kolekciju za ovaj highsteet brand. I nije razočarala.
Sada, kada više nećemo imati prilike kupovati njezin dizajn u sklopu ovog branda vjerujemo da će i vrijednost onih komada koji su već u nečijem vlasništvu naglo skočiti.

Sve navedno nam ostavlja itekako prostora da suradnje neće prestati ni u 2011, čak dapače, imamo i nekih najava, pa nam ostaje za vidjeti što ćemo i u čijem potpisu kupovati u Novoj.
A.P.
TEKST: Ada Ćeremida
Vojnički šik se vraća. Napoleon jakne su modni odgovor na haotična vremena za jesen 2025.
Ako ste ikada bili dio one modne ere s početka 2000-ih, sigurno se sjećate trenutka kada su military ili Napoleon jakne bile svuda od Burberry kampanja Christophera Baileyja do Balmain pisti koje je tada vodio Christophe Decarnin.
Inspirisane 1800-im i uniformama koje su simbolizirale moć i disciplinu, ove, nekada i pod nazivom husarske, jakne su danas ponovo u centru pažnje.
Nova generacija dizajnera, od Ann Demeulemeester do Diora pod Jonathanom Andersonom, vraća strukturu, zlatne dugmiće i upečatljive ramene linije. Ove jakne su modni simbol koji spaja romantizam prošlosti i bunt savremenosti.
U vremenu kada moda sve češće služi kao ogledalo društva, nije slučajno da ponovno posežemo za krojevima koji djeluju kao svojevrsni oklop. Osjećaj kontrole, snage i autoriteta sada se prenosi kroz tkaninu, dok se detalji poput epoleta i veza reinterpretiraju u modernom, maksimalističkom kontekstu.
Povratak forme i moći od dvora do piste
Inspiracija potječe iz 1800-ih, iz uniformi koje su simbolizirale red, disciplinu i karizmu što je Napoleonov estetski pečat prepoznatljiv po simetričnim krojevima, epoletama i bogatom vezu.
Danas, Ann Demeulemeester reinterpretira taj duh kroz tamne, gotovo poetske verzije, Jonathan Anderson u Dioru ponovo gradi siluetu koja spaja prošlost i sadašnjost, dok Nicolas Ghesquière u Louis Vuittonu istražuje barokne proporcije kroz savremeni, futuristički okvir.
Na pistama, ovaj komad ne djeluje nostalgično, djeluje moćno, gotovo teatralno. U svijetu gdje je minimalizam dugo bio dominantan, moda se vraća ornamentima kao obliku otpora.
Foto: @annedemeulermeester_official
Sredinom 2000-ih, Christophe Decarnin je u Balmainu napravio mali modni preokret: njegove vojne jakne postale su predmet želje. Kombinovane s farmerkama, visokim potpeticama i frizurom koja kao da je pobjegla s rock koncerta.
Bio je to trenutak kada su žene nosile siluetu koja govori: ‘’Ja vodim svoju bitku, ali s perfektnim krojem.''
U isto vrijeme, Christopher Bailey je u Burberryju oživio britanski vojnički šik, dok su Dolce & Gabbana i Alexander McQueen istraživali dekadentnu, gotovo opernu verziju militarizma.
Foto: @alexandermcqueen
Povratak ovog trenda dio je šireg pokreta vraćanja korijenima u kojem dizajneri preispituju arhive i spajaju prošlost sa savremenim osjećajem slobode.
No, postoji i emotina dimenzija: možda ovakvi krojevi nisu samo pitanje stila, već i psihološke zaštite. U vremenima nesigurnosti, oblačimo se kao da gradimo vlastiti oklop. Elegantan, ali snažan.
Kako ih sada nosimo?
U 2025., Napoleon jakna više nije rezervisana za crveni tepih ili kostim. Ona ulazi u svakodnevicu, nosi se s denimom, midi suknjama, pa čak i pantalonama. Sudeći po kolekcijama i street style signalima, Napoleon jakne će uskoro marširati i u high street ponudu.
Ako postoji komad koji može spojiti historiju, estetiku i stav, to je onaj koji je preživio i dvore i decenije, a sada je trenutak da ih vratite u svoj ormar. Jer, kao i u 1800-im moda ponovo slavi moć, formu i onu vrstu elegancije koja traje.
U današnjem modnom pejzažu, povratak Napoleon jakne ne govori samo o estetici, već o potrebi za strukturom. Nakon godina oversized formi i fluidnih krojeva, ponovno tražimo definiciju.
Možda zato što živimo u vremenu koje traži orijentir, možda zato što je osjećaj kontrole sada emocionalna valuta. Nositi jaknu s epoletama znači stajati uspravno, doslovno i metaforički.
Iako ih neki nazivaju kostimskim, teško je poreći njihov uticaj na modu i kulturu.
U modnom smislu, Napoleon jakne oduvijek su bile tu da pričaju priču o grandioznosti, o stavu, o estetici koja se ne izvinjava. Danas, dok svijet balansira između haosa i nostalgije, one se vraćaju kao simbol samopouzdanja i individualnosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!