TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 7.6.2024.
„Drama Kids Akademija Sarajevo“ postoji od 2015. godine kao dio jednog od najvećih internacionalnih samorazvojnih dramskih programa koji je kreirala 1979. Helen O' Grady, glumica i dramska pedagoginja iz Australije po kojoj je ova škola i dugo nosila ime.
Dalji razvoj škole prati britansku dramsko - pedagošku tradiciju, tačnije učenja Petera Sladea osnivača savremene zapadne dramske pedagogije gdje se drama i gluma koriste kao alati koji kod djece i mladih razvijaju samopouzdanje, povjerenje u vlastitu osobnost, kreacionizam i kreativnost te kritičko mišljenje.

Od njenog osnivanja do danas u Sarajevu kroz ovu školu su prošle generacije i generacije djece čije živote su oblikovali upravo gluma i teatar, ne samo kroz vještinu već i kroz razvoj empatije, altruizma i otvaranje mogućnosti da se neki problem pogleda iz druge perspektive.
Teatar za odrasle i hrabre
Trenutno škola broji preko stotinu učenika i učenica. No, ono što ovu školu čini malo drugačijom je „Teatar za odrasle i hrabre“. Naime, na inicijativu nekoliko žena ljubiteljica teatra, još 2020. se osniva prva grupa „Teatra za odrasle“ koju je u scenskom djelovanju prekinula pandemija COVIDA 19, ali su se časovi odvijali online te je tako i nastala prva zoom predstava ove škole - „Koraci u tišini“ kao rezultat svojevrsnog terapeutskog umjetničkog procesa u teškim vremenima zatvorenosti straha i izolacije.


Prije godinu dana oformljena je nova grupa „Teatra za odrasle“ Drama Kids Akademije i sada broji blizu 30 učesnika/ca. One su, uglavnom su žene (mada imamo i nekolicinu muškaraca), advokatice, profesorice, arhitektice, bankarke, doktorice u tridesetim, četrdesetim i ranim pedesetim, u svojim profesijama liderke, majke, supruge, ali i žene koje su se odvažile da kroz glumu rade na sebi, pomjere lične granice, istraže sve odaje pa i one tamne, svoje ličnosti kroz likove koje igraju, pocijepaju stereotipe i tako kreiraju nova transformativna iskustva.


Gluma je velika učiteljica samog života, jer se kroz glumu upoznaje/prepoznaje čovjek u datim okolnostima koje se nisu u životu dogodile, ali su potencijalno moguće te se tako stiče iskustvo prije iskustva.
Gluma je način da se raskošno živi nekoliko paralelnih života, a prije svega nudi beskrajno mnogo zabave i uživanja u igri koje je jedino svojstveno djetinjstvu. Pa se tako i učesnici „Teatra za odrasle“ prepuštaju s užitkom procesu rada i istraživanjima, ali druženjima poslije proba.
Moj muž i druge ljubavi
21. 06. 2024. u Sarajevskom ratnom teatru će biti njihova prva predstava “Moj muž i druge ljubavi“ koja istražuje intimnost, strast i ljubav u zrelim godinama. Predstava je nastala po pričama Adise Bašić iz zbirke “A ti zaključaj”, Meline Kamerić “Cipele za dodjelu Oskara”, Rumene Bužarovske “Moj muž” i “Osmica”, adaptaciju je radila Arma Tanović Branković, reditelj i mentor je Adnan Goro, asistentica Elma Fetić, dok je autorica scenskog pokreta Sara Đurić, a producentica je Šejla Rizvanbegović Dvizac.


Predstava govori o ljubavima, onim ostvarenim i neostvarenim, bivšim, sadašnjim, dozvoljenim i nedozvoljenim, a životno iskustvo glumica/aca joj daje posebnu spontanost, istinitost i dokumentarnost.
Iduće akademske godine Drama Kids Akademija želi otići korak dalje te pokrenuti terapeutski teatar za osnaživanje žena u saradnji sa Fondacijom lokalne demokratije i Sigurnom kućom te tako pomoći reintegraciju u društvo korisnica Sigurne kuće.

* * *
Foto: Raisa Šehu
TEKST: Bonjour.ba - PR
Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.
„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.
„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.
„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.
Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:
- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull
- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure
- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:
- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.









Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!