TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.9.2014.
Nakon dnevnika s tjedna mode u Parizu, dizajnerica Belma Tvico – Stambol nas je 'povela' i na putovanje kroz tjedan mode u Milanu. Koje je revije posjetila, kako street style fotografi reagiraju na njezin dizajn te kada ćemo vidjeti i njezinu novu kolekciju saznajte u nastavku.
Belma, nakon posjete tjednu mode u Parizu lani, ove godine si bila u Milanu. Zašto si izabrala ovaj grad kao svoju sljedeću destinaciju?
Nakon Pariza i Haute Couture kolekcija, ovaj put sam htjela da vidim novitete iz Pret-A-Porte kolekcija dizajnera. Tako sam mogla i da usporedim svoju novu pret-a-porte kolekciju s novitetima na sedmici mode. Obzirom da su Talijani za razliku od Francuza poznati po dizajnu za svakodnevnu modu, zbog toga je izbor pao na Milano. Moram zaista istaći da su Talijani po pitanju dizajna, ne samo u polju mode, nego i u dizajnu enterijera prostora i drugih stvari jednostavno bez premca u svijetu.
No ipak, moram istaći da mi se ipak sedmica mode u Parizu više svidjela nego Milan, možda zbog većeg glamura i atmosfere koja vlada na revijama. Iako je grad Milano predivan, čist i miran, gdje ljudi jako vode računa o odijevanju, a pogotovo ako se zateknete u Montenapoleone ulici gdje se nalaze svi svjetski high class brandovi.

{gallery}2014_09/belma_milano{/gallery}
Reci nam koje si sve revije posjetila i koje utiske nosiš sa istih?
Posjetila sam revije Roberto Cavalli i Fendi. Pošto su revije održane u velikim prostorijama tako je i oko same revije bilo mnogo onih koji su htjeli ući i vidjeti novitete, počevši od fotografa, blogera, modnih urednika, ali i modnih radoznalaca. Jako je lijepo vidjeti ljude koji su drugačije obučeni na svoj originalan način i time pokušavaju privući pažnju fotografa. Na Fendi reviji glavna muza je bila Cara Delavingne, koja je zaštitno lice Fendi i Chanel kuće. Sama kolekcija me nije baš dojmila, osim dijela kolekcije haljina s perjem koje stvarno izgledaju fantastično.
Belma Tvico - Stambol, Aida Tvico i Jasmina Rajič - Hajrović
{gallery}2014_09/belma_fendi{/gallery}
Na Roberto Cavalli reviji koja se održala u velikom šatoru na trgu Piazza Sempionne bilo je jako mnogo blogera i fotografa, budući da je prostor na kojem je bio postavljen šator bio prostran, tako da je bilo mnogo onih koji su željeli ući ili se slikati. Glavna zvijezda na reviji je bila Heidi Klum koja je na sebi imala odijelo iz Roberto Cavalli kolekcije.
Belma Tvico - Stambol, Jasmina Rajič - Hajrović i Aida Tvico
{gallery}2014_09/belma_cavalli{/gallery}
Poznato je da za vrijeme tjedana mode gradovi vrve raznim događajima, tako si prisustvovala i promociji Louboutin laka za nokte o kojem se mnogo priča u modnom svijetu. Kako je prošla promocija i što možeš reći o stylingu ljudi koji su na njoj prisutni?
Promocija je održana u Antonio multibrand storeu. Bilo je mnogo pozvanih, tako da je unutra vladala poprilična gužva. Naravno, moram istaći da su svi, kako žene tako i muškarci bili uistinu dotjerani i sređeni, kako i priliči ovakvim eventima. Dame nisu skidale poglede s najnovije Louboutin kolekcije cipela kao ni s laka za nokte čiji je dizajn inspiriran oblikom štikle cipele.

Belma u kreaciji iz svoje nove kolekcije
{gallery}2014_09/belma_louboutin{/gallery}
Pored toga, bila si na Marnijevom i 10 Corso Como eventu. Reci nam što se događalo i kako su prošli ti događaji?
Marni brand je bio pokrovitelj nedjeljnog cvjetnog bazara, gdje su ljudi dolazili i kupovali razno cvijeće koje je bilo predivno dekorisano. Ono što sam primijetila jeste, da je Marni za tu priliku kreirao posebne torbice za cvijeće kako bi ljudi kupljene aranžmane mogli ponijeti doma.
Drugi event na kojem smo bili je prezentacija novih kolekcija u 10 Corso Como concept storeu kao i izložbe Bettina u galeriji Carla Sozzani, bivše urednice italijanskog Voguea, koja je i bila nazočna te večeri. Uživala sam u izložbi i čitavoj atmosferi. Od novih kolekcija bile su izložene kolekcije YSL, Moschino, Coach, Bea Bongiasca i Alaia.
{gallery}2014_09/belma_corso{/gallery}
Odlazak u Milano si iskoristila i da posjetiš sajmove White i MPAP. Tko su bili izlagači i jesi li možda uspjela doći do nekih suradnji?
Na sajmove sam prije svega otišla da budem u toku s novitetima za narednu sezonu. Izlagači na MIPAP-u su bili uglavnom izlagači iz Italije, poneki iz Francuske, Engleske i Španije. To je sajam za pret-a-porte kolekcije i većinom dominiraju brandovi koji su nama nepoznati, ali na tim tržištima itekako jesu i koji imaju široku mrežu prodajnih mjesta. Sajam WHITE je ipak dosta nagrađivaniji i mogu reći da su izlagači smjeliji kod dizajniranja novih kolekcija. Ono što bih istakla, da nažalost takvih kolekcija odjeće, cipela i tašni ne možemo kupiti kod nas, iako su prihvatljivih cijena, ali očito da naše trgovine nemaju hrabrosti nabaviti takve kolekcije i ponuditi ih na tržištu. Stupili smo u kontakt s nekim firmama iz Italije i Švicarske, a o eventualnoj saradnji ćemo uskoro dogovarati detalje.
{gallery}2014_09/belma_sajmovi{/gallery}
Primjećujemo da si između ostalih svojih kreacija, na tjednu mode nosila i komade iz posljednje kolekcije za koju si nedavno napravila snimanje, no koja još nije predstavljena javnosti. Reci nam kakve su reakcije street style fotografa bile na te kreacije?
Najviše su slikali modele koje je nosila moja sestra Aida, tu je bila zlatna jaknica, sivi komplet s čipkastim korzetom, bijela haljinica... Ukoliko ste drugačije odjeveni za razliku od klasike, odmah vam prilaze blogeri i street style fotografi kako bi vas slikali i pitali čije modele nosite.
Aida Tvico nosi jaknu u Belma Tvico - Stambol potpisu
Naravno, ne možemo, a da ne upitamo kada ćemo vidjeti fotografije tvoje nove kolekcije?
Prezentacija kolekcije i novog loga će biti u naredne dvije sedmice. Trenutno se radi katalog, tako da to sve iziskuje malo vremena. Fotograf je bila Vanja Lisac, frizer Ensar Dervisbegović, za make-up je zaslužna Maja Talović, modeli Aida Jahić i Moni Petković. Usporedno će biti prezentovana i pret-a-porte kolekcija i Haute Couture kolekcija. Tako da ćete čim budu gotove slike, iste dobiti i moći ih podijeliti svojim pratiocima i čitaocima. Mislim da će kolekcija zadovoljiti ukuse svake dame, kao za svakodnevnicu, tako i za elegantne i svečane prilike.

Ekipa na snimanju nove Belmine kolekcije
Foto: Belma Tvico Stambol Private
TEKST: Ada Ćeremida
U Historijskom muzeju, umjetnost je na trenutak vratila mirise i boje koje smo mislili da smo prerasli.
U večeri prvog sarajevskog snijega onog tihog, usporenog, što grad na tren pretvori u vlastitu nostalgiju zakoračili smo u Crnu sobu i ušli u svijet Hanne Dujmović. Sve je djelovalo poznato, ali drugačije kao da su uspomene samo čekale da ih neko pozove nazad.
U galeriji ispunjenom ljudima, bojama i tihim uzdasima prepoznavanja, Hanna Dujmović je otvorila svoju novu izložbu „Nostalgija djetinjstva“, a za sve koji nisu stigli na otvaranje, postavka ostaje otvorena do 29. novembra.
Umjesto klasičnog otvaranja, publika je dobila scensku večer: figure iz Hanninog imaginarnog svijeta kretale su se kroz prostor, VR projekcije otvarale skrivene slojeve slika, a fasada muzeja postala svjetlosna pozornica. Sve je djelovalo kao da je neko na trenutak spojio umjetnost, performans i animaciju u jedan polifoni doživljaj.

I baš tu, u toj pažljivo režiranoj mješavini umjetnosti i intime, počinje priča o ciklusu koji ne prikazuje samo djetinjstvo nego osjećaj povratka sebi.
Prije nego što se prepustimo bojama, simbolima i malim ritualima koji čine ovaj ciklus, razgovarali smo s Hannom o tome šta je „Nostalgija djetinjstva“ zaista otključala u njoj i zašto se činilo da je sinoć cijela galerija disala tim istim osjećajem.
Nostalgija djetinjstva“ je naziv koji odmah otvara vrata u vrlo intiman, gotovo scenski prostor.
Šta taj pojam znači za vas i kakvu ste ideju željeli da publika ponese iz ovog ciklusa?
Naziv “Nostalgija djetinjstva” došao je vrlo prirodno, gotovo spontano, dok sam radila na ovim formatima i vraćala se prizorima koji su godinama bili potisnuti negdje u tišini mog sjećanja.
Djetinjstvo je za mene bilo razigrano, puno topline, bezbrižnosti i maštovitih svjetova koje sam tada smatrala stvarnim. Ovaj ciklus je zapravo moj pokušaj da ponovo dotaknem te fragmente, da ih izvučem na svjetlo i dam im novu formu.

Naziv nosi sa sobom i određenu nježnost, ali i blagu tugu, tugu za vremenom koje ne možemo vratiti, ali koje i dalje živi u nama kroz mirise, predmete i osjećaje koji se iznenada jave.
Željela bih da publika, bez obzira na to odakle dolazi, kroz ove slike pronađe svoje uspomene: kroz neki predmet iz kuće svojih roditelja, zvuk iz ulice, igru koju su davno zaboravili.
Ako publika izađe iz prostora izložbe s toplinom u grudima, s osmijehom i možda nekom malom uspomenom koja im se iznenada vratila onda je ciklus ispunio svoj zadatak.
Svaka izložba ima onaj jedan trenutak koji vas “zaključa” u temu, kada sve što je do tada bilo rasuto odjednom dobije jasnu putanju.
Sjećate li se šta je kod ove postavke bila ta iskra onaj emocionalni impuls od kojeg je sve krenulo?
Rekla bih da oduvijek u sebi nosim određenu dozu čežnje za nekim prošlim vremenima kao stara duša koja putuje modernim svijetom koji se ubrzano razvija.
U ovom ciklusu sam misli i emocije spojila u jedan impuls koji je doveo do realizacije na platnima. Vjerujem da ću ovaj ciklus kroz vrijeme nastaviti razvijati, jer smatram da ima perspektivu da potakne kolektivnu emociju i da održi vizuelni, fizički prikaz fragmenata koje polako zaboravljamo.

Vaše slike već godinama vode dijalog sa snovima, mitovima, sjećanjima kao da se više glasova prepliće u jednom kadru.
Koje ste nove glasove pozvali u ovaj ciklus i zašto mislite da su se pojavili baš sada?
Tako je. Pored simbolike, tema mojih slika navodi me da se mnogo bavim introspekcijom, a tako dolazim do novih odaja unutar svog bića i preplićem ih s onim što stvaram.
Kao što sam rekla ranije ubrzano i površno doba u kojem živimo potiče me da se vraćam starim vrijednostima, koje kroz ovaj ciklus želim sačuvati i veličati.
Ženska figura je u vašem radu dugo bila nositeljica energije, simbolike i unutrašnje dinamike.
Kako se ženska figura pojavljuje u ovoj postavci kao lik, kao energija, kao arhetip ili nešto treće?
Ženska figura je u većini mojih slika nositeljica kompozicije. Na taj način odajem poštovanje ženama, koje su mnogo više od fizičke pojave što vrlo često zaboravljamo.
U ovom ciklusu fokus na žensku figuru je nešto manji, više odlazim u intimu prostora i razradu dječjih figura, obzirom da je koncept ciklusa to zahtijevao.
Kada se približimo vašim platnima, uvijek postoji jedan detalj koji nas emocionalno uhvati.
Ako biste morali izdvojiti jedan kadar iz nove postavke koji najtačnije govori o vašem trenutnom unutarnjem pejzažu, šta bi to bilo?
Svaka od slika nosi mnoštvo simbolike, a kako smo svi individue za sebe, tako i isti motivi bude različite emocije kod različitih ljudi.
Konkretno iz ovog ciklusa, za mene posebnu emotivnu težinu nosi simbol Kinderlada zdjelice, posude iz koje sam tokom djetinjstva jela Čokolino i gledala crtane filmove.
Danas se tom ritualu vraćam kroz sjećanje, kao trenutku u kojem sam istinski osjećala nešto što nam je danas tako strano: mir.

Foto: Monika Andrić
Šta vas, u ovom trenutku, najviše zaokuplja kao umjetnicu pitanje, ideja ili osjećaj kojem se stalno vraćate dok razmišljate o svojim narednim radovima?
Publika gleda završni rezultat bez jasnog uvida u to kako je do njega došlo i koje su se unutrašnje faze odvile. Kako sve moje slike nastaju bez prethodnih skica, često se desi da određeni detalji nisu dovedeni do savršenstva, ali upravo u tome leži autentičnost rukopisa kojim se koristim.
U ovom trenutku, kao i tokom rada na ovom ciklusu, emocija koja me najviše prožimala bila je upravo: nostalgija.

Foto: Amna Geljo
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!