TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 4.3.2025.
Baloneri su uvijek in. To je komad koji se ne povlači iz mode bez obzira na sezonu. S prvim zrakama sunca nakon zime, svi se okrećemo njima jer su savršen izbor za prelazne periode.
Iako možda niste ni primijetili, upravo oni unose dašak sofisticiranosti u svakodnevne kombinacije, bilo da žurite na kafu ili uživate u sunčanom popodnevu.
S njima ne možete pogriješiti, a sada imamo još jedan razlog da se zaljubimo u ovaj vječni trend: novi baloner Bojane Mutić, koji je hit na društvenim mrežama i koji je mnogima već postao nova ljubav.
Šta je to što čini ovaj artikal toliko posebnim? Prvo, kroj. S oversized izrezom i unisize veličinom, baloner je osmišljen da odgovara damama od 55 do 90 kg, pa ako ste jedna od onih koje su se do sad mučile sa pronalaženjem balonera koji vam savršeno pristaje, ovog puta to neće biti problem.
Šav na ramenima je spušten, tako da širina ramena nije ni bitna jer svima stoji jednako opušteno i ležerno.
Dugmad su izostavljena pa možete pojasom podesiti širinu struka po svom ukusu. Osim toga, na ramenima su ukrasne epolete koje dodaju dašak sofisticiranosti, a rukavi? Rukavi su posebna priča. Na trakicama oko zgloba možete ih pustiti da vijore na vjetru ili ih zavezati u čvor, mašne... šta god vam padne na pamet. A da ne zaboravimo džepove! Da, da, baloner je funkcionalan i to s stilom.
Kako bi ovaj artikal postao još posebniji, Bojana je odlučila dodati efektnu roza podstavu, koja ne samo da izgleda atraktivno, već ga čini i udobnijim za nošenje.
Dodatne informacije možete pronaći na njenom Facebook stranici i Instagram profilu.
* * *
Naslovna fotografija: @modaitakoto
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!