TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 30.9.2025.
Poslednjih sezona, Saint Laurent pod vodstvom Anthonyja Vaccarella polako, ali sigurno, daje novo poglavlje estetike: od dramatičnog power dressing, preko silueta koje stoje negdje između 80 - ih i futurističke nostalgije, pa do kolekcija koje su više suptilnije.
Pred svakom revijom rastu očekivanja ne samo da će kolekcija biti upečatljiva, nego i da će osjećaj, atmosfera, scena sve skupa reći nešto više o danas. Večeras, pod Eiffelovim tornjem, Vaccarello je baš to pokušao: spoj elegancije, snage i cvjetne poezije.
Scenografija je bila spektakularna: golemi bijeli cvjetovi u pozadini paradirali su kao dramatičan kontrast, podsjećajući da romantika nije nestala samo je dobila oštriji rub.
Scena & Atmosfera: Dramatičnost u cvjetnim oblicima
Show je otvorio s vizualom koji udara gledatelja gotovo trenutno. Runway je obavijen divovskim bijelim cvjetovima, ogromnim, punim, dramatičnim, koji čine savršenu simetriju sa snagom silueta. Postavka je instant podsjetnik da Vaccarello razumije da modni performans mora biti kompletan: scenografija je partner u pričanju priče.
U bijelim cvjetovima, u kontrastu sa ozbiljno strukturiranim ramenima, kožom, sjajem tkanina postoji napetost između onog što je nježno i onog što je moćno.
U prvim redovima su sjajile Hailey Bieber, Zoe Kravitz, Charli XCX, Madonna sa svojom kćerkom svi su došli da vide kako Vaccarello miješa zavodljivost s autoritetom.
Paleta, tkanine i inspiracija: između archetypa, nostalgije i jutarnje rose
Boje su bile raskošne ali harmonične: crna i tamno-siva ostaju kod Vaccarella baza moći, ali su se među njima provukle bež, smaragdno zelene, metalni zlatni tonovi, pa čak i blaga fuksija ili terrakota pri sjeni.
Organza, svila, satenski materijali, mješavine tkanina s reflektivnim svojstvima, tkanine koje uhvati svjetlost i odbije je nazad gledatelju.
Inspiracija je očito iz prošlosti: power shoulders iz 80 - ih, na koje smo se već navikli i sada ih gotovo instinktivno povezujemo sa Saint Laurentom,oversized mašne, koktel haljine koje bi mogle stati u retrospektivu Yvesa iz vremena kada je Rive Gauche bio revolucija ali Vaccarello ne obnavlja on reinterpretira.
Volumiozne haljine koje plešu sa vama i lagani sjajni trench kaputi, sve to da se osjeti da proljeće stiže iako je energija zimske snage i dalje snažno prisutna.
Salonke su bile visokih potpetica, često u crnom, sa špicastim vrhovima, neki modeli u salonskom stilu, drugi sa sjajem kože ili lakiranih materijala što je dodatno pojačavalo kontraste: mekane tkanine, tekuće haljine i čvrsti korzet, strukturirani sako, oversized košulja.
Nosivost, stil i dojam: da li je to za ulicu? Ili za snove?
Na kraju, kolekcija miriše više na san nego na dnevni outfit, ali to ne znači da je nepraktična. Zapravo, Vaccarello balansira između teatralnog i upotrebljivog: haljine mogu biti večernji statement komadi, ali majice, sako, košulje sve je načinjeno da se kombinuje i nosi izvan piste. Stil je podsjetnik da moć i elegancija ne zahtijevaju da se žrtvuje udobnost šavovi, siluete, krojevi su precizni, ali ne hermetični.
Čizme i salonke visoke potpetice služe kao modni signal, ali kombinacije mogu biti i sa ravnim cipelama, što bi ljudima koji prate street style omogućilo da uzmu neki komad i stvarno ga iskoriste. Dakle, kolekcija je san, ali san u koji možeš zakoračiti jer u modnom smislu, ono najbolje je kad mašta postane nosiva stvarnost.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!