TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 7.2.2023.

TJT ili tojeto. je brend iz Bosne i Hercegovine kod kojeg smo do sada mogli vidjeti najveći fokus na torbe i ruksake.


Brendom TJT rukovodi produkt dizajnerica Kuduzović Adna, koja je zadužena za cjelokupnu realizaciju koju odjevni brend podrazumijeva. Adna je ta koja dolazi na ideju, realizira izradu projekta te i sam finalni proizvod. Zaslužna je kako za kreiranje produkta tako i za vizualni dojam svog brenda, a kako nam otrkiva ovo je i prvo studijsko snimanje njenih proizvoda.


Baš poput njenog dizajna, sirovog i čistog, takve su i same fotografije ove kolekcije. Adna, a i studio.spectroom su zajedno izašli iz zone komfora te prikazali svoj rad na nešto drugačiji način. 


Adna Kuduzović, produkt dizajnerica 



Kroz 10 godina rada, TJT je predstavio i nekoliko odjevnih komada, no, u limitiranom broju. Ovaj put sve zaljubljenike u ovaj brend razveselit će vijest da u novoj kolekciji mogu pronaći i veći broj dostupnih artikala. Tako se nova kolekcija sastoji od kaputa, jakni, hlača, suknji i naravno komada koji su već sada zaštitni znak brenda - ruksaka. 

 



Prepoznatljivost brenda krije se u ahromatskim bojama i minimalističkom pristupu dizajna, ali ovog puta nekim malim detaljima ili bojama Adna izlazi iz svojih okvira. 

Ukoliko se pitate koja se priča krije iz limitiranog broj modela, obradovat će vas činjenica da su svi komadi rađeni od viška materijala ili takozvanih restlova. Upravo kroz ostatke tkanina, Adna formira dizajn samih komada koje je moguće izraditi u svega nekoliko primjeraka. Na ovaj način komadi dovijaju na važnosti zbog unikatnosti i nemogućnosti ponavljanja istog dizajna više puta

 

* * * 
Fotografije: @studio.spektroom

 


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!