TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 19.10.2023.
Mateja Dujić i Neira Sinanbašić magistrice su modnog i produkt dizajna te su tim koji stoji iza brenda MateyaNeira.
Pod epitetima minimalističkog i modernog dizajna nedavno su predstavile i novu kolekciju na Ljubljana Fashion Week-u. Kolekcija se sastoji od bazičnih komada s pamtljivim twistom, kakav je karakterističan za ovaj dizajnerski duo.

Tako smo mogli vidjeti statement komade poput blejzera i kaputa koje ćete rado dodati u svoju shopping košaricu.
Neira i Mateja su stvorile brend koji ne slijedi trendove, već ih postavlja. Njihova vizija je osvježavajuće jedinstvena, a redovno istražuju nove horizonte u svijetu materijala i silueta. Svaka kolekcija MateyaNeira je priča za sebe, ispričana kroz dizajn i tkanine koje odražavaju suptilnost i sofisticiranost.
Ovaj put pažnju našeg uredništva je ukrao zanimljiv set, kojeg jasno možemo vidjeti i na street style izdanjima modnih insajderica poput Kendall Jenner ili Hailey Bieber.
,,Ovaj set je nastao spontano - uradile smo sako u debeloj, čistoj vuni, zanimljive boje i paterna. Dugo smo ga ostavljale sa strane i trebao je biti stiliziran s kožnim hlačama, no nije nam se dovoljno isticao u toj kombinaciji.'' - pojasnile su Mateja i Neira.
Radi se o setu koji se sastoji od oversized blejzera s wide peak reverima te kratkih hlača izuzetno skraćene dužine. Pored neproporcionalnih silueta koje savršeno koketiraju jedna s drugom, boja ovog seta je ono što ga čini idealnim za ovaj period godine.

,,Dok smo ga kombinirale i mijenjale hlače, shvatile smo da je idealno nešto ultra - kratko. Tako su nastale vunene gaće (doslovno) :) - koje su nam bile prvenstveno komad za reviju - no ispostavilo se da je apsolutno poželjan i nosiv. '' – dodale su.
* * *
Foto: MateyaNeira
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!