TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 6.12.2023.
I dok razgovor o modnim trendovima sezona pred nama lako može izgledati jednodimenzionalno, važno je osvrnuti se i na uticaje koji prethode tom toku.
Modnu industriju možemo analizirati kroz njen zabavan karakter, ali i kao bilo koju biznis industriju koja se oblikuje različitim uticajima. Mix geopolitičkih i ekonomskih uticaja, kao i klimatske promjene vrše svojevrsno oblikovanje modnog svijeta.
Modni trendovi ne završavaju sa pričom koje boje će biti na vrhuncu ili koji stil će prevladavati u narednom periodu, uveliko zavise i od tehnološkog napretka isto tako kao i od prethodno spomenutih faktora.
Ako je suditi po BOF izvještaju: ,,Na regionalnoj osnovi, Evropa i SAD bilježe spor rast tokom cijele godine, dok je inicijalno snažan učinak Kine usporen u drugoj polovini. Iako je slika o luksuzu bila pozitivnija od ostatka tržišta u prvoj polovini 2023. godine, apetit potrošača da kupuju se smanjivao u drugoj polovini, što je dovelo do usporavanja prodaje i neujednačenog učinka.''
Jasno je da će modni lideri imati zadatak kreativnog osmišljavanja toka mode.
Usporavanje prodaje je sigurno pokazatelj uticaja novih generacija i popularnosti slow fashion momenata. Second hand, vintage i reciklirana odjeća su trendovi koji su se asertivno provlačili kroz cijelu godinu.
Ovakve kupovne navike dizajneri nipošto ne smiju ignorisati, tako je dizajnerica Stella McCartney jedna od onih koji svoj brend zasnivaju na sustainable politici. 2019. je za Vogue izjavila kako je Sustainability budućnost modne industrije, ne samo trend. Smatramo da će u 2024. moda sve više plivati kroz ovakve standarde proizvodnje.
AI? Složit ćemo se da je 2023. bila peek AI tehnologije i umjetne inteligencije. Da li ona ima uticaja na razvoj mode? Naravno. Umjetna inteligencija ima veliki potencijal uticaja na razvoj mode u godinama pred nama. Oko 73% fashion rukovodilaca očekuje da će dati prednost AI u 2024. godini, dok je samo 5 % reklo da je spremno da na najbolji način iskoriste ovu tehnologiju.
Dakle, mnogi faktori utiču na razvoj ovog industrijskog mogula. Ako mislite da je majica na polici vašeg omiljenog dućana tek tako tu, citirat ćemo omiljenu nam Mirandu Priestly:
,,Vi... odete u svoj ormar i izaberete... ne znam, taj naborani plavi džemper, na primjer, jer želite reći svijetu da se previše ozbiljno shvatate da biste brinuli o tome što oblačite, ali ono što ne znate je da taj džemper nije samo plav, nije tirkizan, nije lapis, zapravo je cerulean. Također niste svjesni činjenice da je 2002. Oscar de la Renta napravio kolekciju cerulean haljina, a onda mislim da je bio Yves Saint Laurent, zar ne?... koji je pokazao vojničke jakne u boji ceruleana.
I onda se cerulean brzo pojavio u kolekcijama osam različitih dizajnera. Zatim se spustio kroz robne kuće i zatim došao do nekog tragičnog kutka za casual odjeću gdje ste vi, nesumnjivo, izvukli iz neke košare s popustom. Međutim, ta plava boja predstavlja milione dolara i brojna radna mjesta, i pomalo je smiješno kako mislite da ste napravili izbor koji vas izuzima iz modne industrije, kada zapravo nosite džemper koji vam je odabran od strane ljudi u ovoj prostoriji... iz hrpe 'stvari'.''
Dodat ćemo samo: 'Mic drop'.
No, vratimo se našim trendovima sada kada smo upoznati s cijelim mehanizmom koji prethodi tim trendovima.
Sa sedmica mode i predstavljanja kolekcija vrhunskih dizajnera trendovi se rađaju, a zatim polako silaze na street style izdanja vodećih modnih insajderica i do polica omiljenih nam dućana. Kako će naš ormar izgledati u sezoni proljeće/ljeto 2024. donosimo u nastavku.
Od metallic zlatne, srebrne i bronzane koje ćemo nositi i na kraju ove godine, te nijanse će nas pratiti i u 2024. Po svemu sudeći ni komade u crvenoj boji nećemo izbjeći, ali ćemo se truditi i ormar ispuniti bazičnim komadima idealnim za kreiranje capsule garderobe. S porastom popularnosti tenisica, polako će se taj sporty trend preslikati i na ostatak ormara, dok ćemo i dalje koketirati s poslovnim stilom, kao i DIOR like profinjenim izdanjima.
Metallic
Crvena je posvuda
Sportska izdanja
Redefinisanje poslovnog odijevanja
Elegancija na višoj razini
* * *
Naslovna fotografija: Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Šta nam moda sa pisti danas želi da poruči? Da se vratimo korijenima ili da zakoračimo u nepoznato?
New York Fashion Week zatvara svoja vrata, a iza njih je ostao jasan utisak: nostalgija i futurizam rame uz rame diktiraju sezonu. Nije samo pitanje odjeće, već i način na koji razmišljamo o stilu, vraćamo se poznatim siluetama da bismo se osjećali sigurno, dok istovremeno tražimo nove materijale i forme koje nas vuku naprijed.
Ako ste se pitali kuda moda ide i šta to znači za naš svakodnevni ormar, odgovor se upravo krije u toj napetosti između jučer i sutra. Upravo zato, čini nam se, su ove revije za sezonu proljeće/ljeto 2026. pristupačnije nego ikad.
Ulična moda vs. Runway
Dok su piste New Yorka prikazale spektakularne vizije, njihova prava vrijednost leži u onome što će tek preći u svakodnevni život.
Altuzarra je kroz kožne jakne i lepršave šalvare dao naslutiti kako će buduća sezona oblikovati naš odnos prema udobnosti i kontrastu strukture i lepršavih silueta, dok Michael Kors i Ralph Lauren nastavljaju graditi most između sofisticiranog i praktičnog, nudeći estetiku koja postavlja temelje za klasičan chic narednog proljeća i ljeta.
Foto: @archivedrunway
Grace Ling i Kim Shui otišle su korak dalje, eksperimentirajući s dekonstruisanim formama, layeringom i neočekivanim materijalima, stvarajući futurističku notu koja inspiriše čak i kada je prevedena u mali detalj ili aksesoar.
Na kraju, ono što smo vidjeli na revijama nije trenutna stvarnost, već vodič za ono što dolazi: ideje koje će tek pronaći svoj izraz kroz street style i svakodnevni styling.
Foto: @archivedrunway
Pet trendova za vaše ormare
Ono što je jasno nakon New York Fashion Week-a jeste da pet ključnih trendova oblikuje sezonu pred nama.
Oversized komadi više nisu samo prolazna faza nego nova osnova svakodnevnog garderobera, dok klasična chic elegancija Michaela Korsa, Ralpha Laurena i Altuzarre potvrđuje da sofisticiranost uvijek ima publiku.
Dekonstrukcija i neobične siluete, koje su donijele Grace Ling i Kim Shui, otvaraju prostor za hrabre kombinacije i modnu igru.
Istovremeno, povratak ’90-ih u minimalističkim linijama i neutralnim tonovima daje dozu nostalgije, dok futuristički detalji metalik površine, neonski akcenti i slojevi uvode nas u sasvim novu modnu priču.
Ovi trendovi nisu rezervisani samo za piste nego se prevode u stvarni život i oblikuju način na koji vas može inspirisati za naredne sezone.
Nostalgija i futurizam
Cijela sedmica mode balansirala je između sjećanja i vizije. Na jednoj strani retro linije koje prizivaju duh 90 - ih: slip haljine, crop topovi i minimalistički tailoring, a na drugoj futuristički detalji poput metalik tkanina, avangardnih krojeva i high-tech aksesoara koji nas guraju naprijed.
Upravo taj kontrast oblikovao je prepoznatljiv vibe ove godine na New York Fashion Week-u, estetiku koja je poznata i uzbudljivo nova.
Nostalgija nas vraća u udobnost onoga što smo već nosili, dok futurizam otvara prostor za eksperiment i redefiniše kako zamišljamo svakodnevni stil. U tom dijalogu prošlog i budućeg, jasno se ocrtava smjer u kojem moda ide, prema hrabroj kombinaciji vremena i estetika.
Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!