TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 6.12.2023.
I dok razgovor o modnim trendovima sezona pred nama lako može izgledati jednodimenzionalno, važno je osvrnuti se i na uticaje koji prethode tom toku.
Modnu industriju možemo analizirati kroz njen zabavan karakter, ali i kao bilo koju biznis industriju koja se oblikuje različitim uticajima. Mix geopolitičkih i ekonomskih uticaja, kao i klimatske promjene vrše svojevrsno oblikovanje modnog svijeta.
Modni trendovi ne završavaju sa pričom koje boje će biti na vrhuncu ili koji stil će prevladavati u narednom periodu, uveliko zavise i od tehnološkog napretka isto tako kao i od prethodno spomenutih faktora.
Ako je suditi po BOF izvještaju: ,,Na regionalnoj osnovi, Evropa i SAD bilježe spor rast tokom cijele godine, dok je inicijalno snažan učinak Kine usporen u drugoj polovini. Iako je slika o luksuzu bila pozitivnija od ostatka tržišta u prvoj polovini 2023. godine, apetit potrošača da kupuju se smanjivao u drugoj polovini, što je dovelo do usporavanja prodaje i neujednačenog učinka.''
Jasno je da će modni lideri imati zadatak kreativnog osmišljavanja toka mode.
Usporavanje prodaje je sigurno pokazatelj uticaja novih generacija i popularnosti slow fashion momenata. Second hand, vintage i reciklirana odjeća su trendovi koji su se asertivno provlačili kroz cijelu godinu.
Ovakve kupovne navike dizajneri nipošto ne smiju ignorisati, tako je dizajnerica Stella McCartney jedna od onih koji svoj brend zasnivaju na sustainable politici. 2019. je za Vogue izjavila kako je Sustainability budućnost modne industrije, ne samo trend. Smatramo da će u 2024. moda sve više plivati kroz ovakve standarde proizvodnje.
AI? Složit ćemo se da je 2023. bila peek AI tehnologije i umjetne inteligencije. Da li ona ima uticaja na razvoj mode? Naravno. Umjetna inteligencija ima veliki potencijal uticaja na razvoj mode u godinama pred nama. Oko 73% fashion rukovodilaca očekuje da će dati prednost AI u 2024. godini, dok je samo 5 % reklo da je spremno da na najbolji način iskoriste ovu tehnologiju.
Dakle, mnogi faktori utiču na razvoj ovog industrijskog mogula. Ako mislite da je majica na polici vašeg omiljenog dućana tek tako tu, citirat ćemo omiljenu nam Mirandu Priestly:
,,Vi... odete u svoj ormar i izaberete... ne znam, taj naborani plavi džemper, na primjer, jer želite reći svijetu da se previše ozbiljno shvatate da biste brinuli o tome što oblačite, ali ono što ne znate je da taj džemper nije samo plav, nije tirkizan, nije lapis, zapravo je cerulean. Također niste svjesni činjenice da je 2002. Oscar de la Renta napravio kolekciju cerulean haljina, a onda mislim da je bio Yves Saint Laurent, zar ne?... koji je pokazao vojničke jakne u boji ceruleana.
I onda se cerulean brzo pojavio u kolekcijama osam različitih dizajnera. Zatim se spustio kroz robne kuće i zatim došao do nekog tragičnog kutka za casual odjeću gdje ste vi, nesumnjivo, izvukli iz neke košare s popustom. Međutim, ta plava boja predstavlja milione dolara i brojna radna mjesta, i pomalo je smiješno kako mislite da ste napravili izbor koji vas izuzima iz modne industrije, kada zapravo nosite džemper koji vam je odabran od strane ljudi u ovoj prostoriji... iz hrpe 'stvari'.''
Dodat ćemo samo: 'Mic drop'.
No, vratimo se našim trendovima sada kada smo upoznati s cijelim mehanizmom koji prethodi tim trendovima.
Sa sedmica mode i predstavljanja kolekcija vrhunskih dizajnera trendovi se rađaju, a zatim polako silaze na street style izdanja vodećih modnih insajderica i do polica omiljenih nam dućana. Kako će naš ormar izgledati u sezoni proljeće/ljeto 2024. donosimo u nastavku.
Od metallic zlatne, srebrne i bronzane koje ćemo nositi i na kraju ove godine, te nijanse će nas pratiti i u 2024. Po svemu sudeći ni komade u crvenoj boji nećemo izbjeći, ali ćemo se truditi i ormar ispuniti bazičnim komadima idealnim za kreiranje capsule garderobe. S porastom popularnosti tenisica, polako će se taj sporty trend preslikati i na ostatak ormara, dok ćemo i dalje koketirati s poslovnim stilom, kao i DIOR like profinjenim izdanjima.
Metallic
Crvena je posvuda
Sportska izdanja
Redefinisanje poslovnog odijevanja
Elegancija na višoj razini
* * *
Naslovna fotografija: Bonjour.ba
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!