TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 26.8.2019.

Milan Senić na domaćoj modnoj sceni ostao je prepoznatljiv po kreativnom viđenju klasičnih komada iz našeg ormara. Upravo oni kroz svaku njegovu novu liniju bivaju interpretirani na svjež način te uz dekonstrukciju predstavljeni u sasvim novim formama i obrisima. 

Svi komadi su uvijek nosivi, no, dolaze s dozom odvažnosti i arhitekturalnosti. Košulje su postale jedan od njegovih zaštitnih znakova, a često njegov dizajn biraju i žene koje žele komade koji će biti jednako nosivi danas, kao i za nekoliko godina. 

Tijekom trajanja ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala, upravo su njegove kreacije bile odabir par bh.dama koje su u premijerama filmova i zabavama uživale u custom made haljinama jednostavnog i efektnog dizajna.

Kada smo Milana pitali gdje je našao inspiraciju za ove komade, kao i od kojih su materijala izrađeni, otkrio nam je:
 „Kao i u mojim prethodnim radovima akcenat je na upotrebi prirodnih materijala - svila, viskoza, pamuk, kao i njihove mješavine, iz prostog razloga što takvi materijali omogućavaju ugodnost nošenja. 
Svaki model iz priče Festive je dizajniran za drugu osobu, pri tom je vođeno računa o njihovoj individualnosti. Samim tim je svaka od osoba za koju je outfit rađen poslužila kao inspiracija za dizajniranje istog. Ovaj serijal predstavlja svojevrstan izlet i eksperiment u neke nove stilove i žanrove. Iako na prvi pogled outfiti iz ove priče su stilski različiti, njih karakterišu jasne, stroge, geometrijske forme koje slave ženstvenost. Takođe, u odnosu na prethodne radove, u ovom serijalu upotrijebljeni su floralni printovi kao i geometrijski paterni na materijalima, što predstavlja novitet u mom radu.“ 

Upravo su te kreacije i bile zvijezda editorijala nastalog ispred fotografskog objektiva Hamze Kulenovića, dok su Elena Kosjerina & Ajla Klico kroz set crno bijelih fotografija bile odlične ambasadorice Milan Senić dizajna. Pogledajte. 


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!