TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.8.2019.
Milan Senić na domaćoj modnoj sceni ostao je prepoznatljiv po kreativnom viđenju klasičnih komada iz našeg ormara. Upravo oni kroz svaku njegovu novu liniju bivaju interpretirani na svjež način te uz dekonstrukciju predstavljeni u sasvim novim formama i obrisima.
Svi komadi su uvijek nosivi, no, dolaze s dozom odvažnosti i arhitekturalnosti. Košulje su postale jedan od njegovih zaštitnih znakova, a često njegov dizajn biraju i žene koje žele komade koji će biti jednako nosivi danas, kao i za nekoliko godina.
Tijekom trajanja ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala, upravo su njegove kreacije bile odabir par bh.dama koje su u premijerama filmova i zabavama uživale u custom made haljinama jednostavnog i efektnog dizajna.
Kada smo Milana pitali gdje je našao inspiraciju za ove komade, kao i od kojih su materijala izrađeni, otkrio nam je:
„Kao i u mojim prethodnim radovima akcenat je na upotrebi prirodnih materijala - svila, viskoza, pamuk, kao i njihove mješavine, iz prostog razloga što takvi materijali omogućavaju ugodnost nošenja.
Svaki model iz priče Festive je dizajniran za drugu osobu, pri tom je vođeno računa o njihovoj individualnosti. Samim tim je svaka od osoba za koju je outfit rađen poslužila kao inspiracija za dizajniranje istog. Ovaj serijal predstavlja svojevrstan izlet i eksperiment u neke nove stilove i žanrove. Iako na prvi pogled outfiti iz ove priče su stilski različiti, njih karakterišu jasne, stroge, geometrijske forme koje slave ženstvenost. Takođe, u odnosu na prethodne radove, u ovom serijalu upotrijebljeni su floralni printovi kao i geometrijski paterni na materijalima, što predstavlja novitet u mom radu.“
Upravo su te kreacije i bile zvijezda editorijala nastalog ispred fotografskog objektiva Hamze Kulenovića, dok su Elena Kosjerina & Ajla Klico kroz set crno bijelih fotografija bile odlične ambasadorice Milan Senić dizajna. Pogledajte.

TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!