TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 6.5.2025.
Kada kažemo da je prva večer u maju rezervisana za najvažniji modni događaj godine, mislimo upravo na Met Galu – glamurozni bal u organizaciji njujorškog Metropolitan muzeja, koji okuplja najveća imena svijeta mode, filma, muzike i umjetnosti. Ovo su 'Oscari' za ljubitelje mode!
Podsjećamo: Ova gala večera ima za cilj prikupljanje sredstava za Costume Institute, ali je istovremeno i svojevrsna modna pozornica, na kojoj se svake godine slavi nova izložba i tematski koncept.
Ovogodišnja tema i fokus
Tema Met Gale 2025 nosi naziv "Sleeping Beauties: Reawakening Fashion", a izložba koju prati istražuje transformaciju mode kroz dodir, miris i pokret, oživljavajući komade iz arhive koji su previše krhki da bi se nosili. Prateća izložba stavlja u fokus i dendi stil, s naglaskom na temu "Superfine: Tailoring Black Style", što je prvi put da je izložba Costume Institutea potpuno posvećena muškoj modi još od 2003. godine.
Kroz nju se slavi elegancija, otpor i kreativnost muškaraca kroz historiju, s naglaskom na precizno krojene siluete i modnu artikulaciju identiteta.
Kako su se gosti snašli?
Mnogi su prije Met Gale špekulisali koliko će se gosti snaći u ovoj temi te da li će biti fejlova. Dok su neki slavili temu s nevjerovatnom preciznošću i stilskom dosljednošću, koristeći prirodne motive, vintage reference i raskošne teksture, drugi su, kao i svake godine, odlučili da idu svojim putem.
Generalni utisak? Teyana Taylor izdominirala!
Čini nam se da je ovo prvi put, da jedna od prvih pojavljivanja na crvenom tepihu budu ovako dobra.
Teyana Taylor
Pojavila se u custom made kreaciji, za koju kaže da je trebalo 6 mjeseci da se napravi. Kokreirala ju je sa Ruth E. Carter i Mark Jacobsom. Odakle da krenemo? Od odabira boje, duboke crvene, preko odabira odijela na pruge koje savršeno odgovara temi, do aksesoara – durag, šešir, štap, štikle, lanci i naravno THE šlep ovogodišnje Gale.
Smatramo da se sinoć Teyana upisala u historiju najboljih lookova sa stepenica Metropolitan muzeja.
Rihanna
Kada Rihannu spomenemo tek kao drugu u priči o kombinacijama, onda znate da je ove godine bilo odličnih odgovora na temu. Pored trudnoće koju je najavila istu noć, u potpunosti je opravdala očekivanja od njenog looka. Nosila je Marc Jacob odijelo koje savršeno odgovara temi, ali i Rihanninom novom stomaku.
Detalji poput šešira, kravate i cipela su zaokružili ovaj look. Ovo možda nije najdramatičnije izdanje od Rihanne, ali je zasigurno ono koje će se pamtiti.



Lauryn Hill
Da li je moguće da se iconic Lauryn Hill prvi put pojavila na Met Gali?
Birala je moderniji kroj odijela u totalno trendy boji sezone – buttery yellow, no opet je uspjela na pravi način ispoštovati dandy stil. U košulji i kravati smo je navikli gledati, a plava Birkin torba na ovaj look je bila prava stilska poslastica!


Foto: @justjared

Zoi Saldana
Ovogodišnja 'Oscarovka' može ponijeti i nagradu jedne od najbolje obučenih na ovogodišnjem plavom tepihu. Thom Brown, savršeno strukturisana haljina s motivima odijela je besprijekorno pristajala Zoi. Mašna na leđima je bila dodatni detalj koji je ovaj look učinio posebnim.


Foto: @justjared
Colman Domingo
Od ove modne ikone i jedan od domaćina ovogodišnje Met Gale se, očekivano, morao naći na listi najbolje obučenih. Birao je dva looka, na stepenicama se prvo pojavio u dugačkom plaštu u royal plavoj boji. Plašt je u potpisu Valentina, a ukrašena kragna je donijela novu dimenziju looku.
Dolazak je djelimično bio omaž preminulom modnom novinaru Andréu Leonu Talleyju Ispod plašta? – Još jedan pogodak na temu, ponovo u Valentino potpisu. Riječ je o odijelu u kojem glavnu ulogu igraju printovi, a tačkice su bile pun pogodak.




Foto: @icon_elpais
Dodana izdanja koja su ukrala pažnju










Foto: @justjared
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!