TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 7.5.2019.

Instagram fotografije ružičastog tepiha i cvjetnih dekoracija, ali i fotografija Anne Wintour u prekrasnoj ružičastoj haljini (izgleda da 'Vrag' često nosi i Chanel), službeno su označile da je Met gale započela - jedan od najvažnijih društvenih/modnih događaja u New Yorku.


Anna Wintour u Chanel haljini

Nakon što smo oduševljeno pregledali prve Instagram priče s crvenog tepiha, uslijedile su fotografije Lady Gage i Serene Willams (one su bile i domaćice eventa) koje su dale do znanja da će ova večer modno biti itekako zanimljiva!

Lady Gaga je tijekom dolaska na crveni tepih, pripremila pravi performans vraćajući nas u same početke karijere kada smo nekako gotovo pretpostavljali da nas uz poznatu pjevačicu na svakom crvenom tepihu čeka itekako zanimljiv nastup. Odjevena u dugu ružičastu Brandon Maxwell toaletu odmah je privukla pozornost, a kroz par minuta preodjenula se u još tri kreacije, također u potpisu Brandona Maxwella. 

Serena je ukrala simpatije kombinirajući žute Nike tenisice uz Versace haljinu, pokazujući da je za nju ključno da moda bude nosiva i ugodna.

Glumac Billy Porter je također ostavio snažan utisak pri dolasku na galu, budući da je došao na crnoj nosiljki koju je čuvalo šest muškaraca. 


Izgleda da se tema gale 'Camp: Notes on Fashion' itekako svidjela poznatim damama i muškarcima koji su bili itekako kreativni u svom shvaćanju dress codea. Tema je proizašla iz eseja Susan Sontag, koji nosi sličan naziv – „Notes on Camp", u kojem Susan ističe 'ljubav prema neprirodnom: umjetnom i pretjerivanju.' 

Bilo je tu uistinu različitih shvaćanja zadane teme, zbog čega smo na crvenom tepihu vidjeli i moderne verzije Disney likova, poput Zendaye u Tommy Hilfiger haljini koja je izgledala poput Pepeljuge ili Priyanke Chopra koja nas je podsjetila na kraljevne iz omiljenih crtića, ali i kreativne modne kombinacije nenosive u svakodnevnom životu, poput Moschino haljine inspirirane svijećnjakom koju je nosila Katy Perry. 

Zendaya u Tommy Hilfiger haljini


Priyanka Chopra i Nick Jonas


Katy Perry u Moschino haljini


Uz Celine Dion u Oscar de la Renta kreaciji s resama i statement šeširom te Saoirse Roman u Gucci toaleti, simpatije modne publike dobila je i Lucy Boyton u Prada haljini, Gigi Hadid u Michael Kors kreaciji s perjem dizajniranoj samo za ovaj bal, kao i Janelle Monáe u Christian Sirirano haljini upotpunjenoj upečatljivim šeširom. 


Celine Dion u Oscar de la Renta kreaciji


Saoirse Roman u Gucci haljini


Lucy Boyton u Prada haljini


Gigi Hadid u Michael Kors haljini


Janelle Monáe u Christian Siriano haljini


Tu je i sjajna Lupita Nyong'o koja je u custom Versace haljini pokazala kako zanimljiv može biti spoj dip-dye, volana i prozirnih tkanina, dok su Elizabeth Debick u Ferragamo haljini i Naomi Campbell u Valentinu dokazale da 'camp' može biti i itekako romantičan.


Lupita Nyong'o u Versace haljini


Elizabeth Debick u Ferragamo haljini


Naomi Campbell u Valentino haljini

 

 Ostale kombinacije poznatih dama i muškaraca s crvenog tepiha Met gale pogledajte u nastavku. 


Jennifer Lopez u Versace haljini


Ashley Graham u Gucci kreaciji


Kylie i Kendall Jenner u Versace haljinama


Hailey Baldwin u Alexander Wang haljini


Rosie Huntington-Whiteley u Oscar de la Renta haljini


Miley Cyrus u Saint Laurent haljini


Mary-Kate i Ashley Olsen u Chanel haljinama


Gwen Stefani u Jeremy Scott haljini


Kristen Stewart u Chanel kreaciji


Emily Ratajkowski u Dundas kreaciji


Kim Kardashian u Mugler haljini i Kanye West 


Salma Hayek u Gucci haljini


Dakota Johnson u Gucci haljini


Hailee Steinfeld u Victor&Rolf haljini


Gemma Chan u Tom Ford haljini u društvu Tom Forda


Chiara u Dundas haljini


Cara Delevingne u Dior Haute Couture kreaciji


Nicki Minaj u Prabal Gurung kreaciji


Cardi B


Penélope Cruz u Chanel haljini


Tracee Ellis Ross u Moschino haljini


Irina Shayk u Burberry haljini


Kate Moss u Marc Jacobs haljini


Rita Ora u Marc Jacobs haljini


Lily-Rose Depp u Chanel haljini


Lena Waithe i Kerby Jean-Raymond

Bella Hadid i Jeremy Scott


Julianne Moore u Valentino haljini


Emily Blunt


Jared Leto u Gucci kreaciji


Harry Styles u Gucci kreaciji


Alessandro Michele 

Bee Carrozzini u Alexander McQueen haljini


Florence Welch u Gucci haljini


Zoe Kravitz u Saint Laurent haljini


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!