TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.5.2019.
Instagram fotografije ružičastog tepiha i cvjetnih dekoracija, ali i fotografija Anne Wintour u prekrasnoj ružičastoj haljini (izgleda da 'Vrag' često nosi i Chanel), službeno su označile da je Met gale započela - jedan od najvažnijih društvenih/modnih događaja u New Yorku.

Anna Wintour u Chanel haljini
Nakon što smo oduševljeno pregledali prve Instagram priče s crvenog tepiha, uslijedile su fotografije Lady Gage i Serene Willams (one su bile i domaćice eventa) koje su dale do znanja da će ova večer modno biti itekako zanimljiva!
Lady Gaga je tijekom dolaska na crveni tepih, pripremila pravi performans vraćajući nas u same početke karijere kada smo nekako gotovo pretpostavljali da nas uz poznatu pjevačicu na svakom crvenom tepihu čeka itekako zanimljiv nastup. Odjevena u dugu ružičastu Brandon Maxwell toaletu odmah je privukla pozornost, a kroz par minuta preodjenula se u još tri kreacije, također u potpisu Brandona Maxwella.




Serena je ukrala simpatije kombinirajući žute Nike tenisice uz Versace haljinu, pokazujući da je za nju ključno da moda bude nosiva i ugodna.

Glumac Billy Porter je također ostavio snažan utisak pri dolasku na galu, budući da je došao na crnoj nosiljki koju je čuvalo šest muškaraca.


Izgleda da se tema gale 'Camp: Notes on Fashion' itekako svidjela poznatim damama i muškarcima koji su bili itekako kreativni u svom shvaćanju dress codea. Tema je proizašla iz eseja Susan Sontag, koji nosi sličan naziv – „Notes on Camp", u kojem Susan ističe 'ljubav prema neprirodnom: umjetnom i pretjerivanju.'
Bilo je tu uistinu različitih shvaćanja zadane teme, zbog čega smo na crvenom tepihu vidjeli i moderne verzije Disney likova, poput Zendaye u Tommy Hilfiger haljini koja je izgledala poput Pepeljuge ili Priyanke Chopra koja nas je podsjetila na kraljevne iz omiljenih crtića, ali i kreativne modne kombinacije nenosive u svakodnevnom životu, poput Moschino haljine inspirirane svijećnjakom koju je nosila Katy Perry.

Zendaya u Tommy Hilfiger haljini


Priyanka Chopra i Nick Jonas

Katy Perry u Moschino haljini
Uz Celine Dion u Oscar de la Renta kreaciji s resama i statement šeširom te Saoirse Roman u Gucci toaleti, simpatije modne publike dobila je i Lucy Boyton u Prada haljini, Gigi Hadid u Michael Kors kreaciji s perjem dizajniranoj samo za ovaj bal, kao i Janelle Monáe u Christian Sirirano haljini upotpunjenoj upečatljivim šeširom.


Celine Dion u Oscar de la Renta kreaciji

Saoirse Roman u Gucci haljini

Lucy Boyton u Prada haljini

Gigi Hadid u Michael Kors haljini

Janelle Monáe u Christian Siriano haljini
Tu je i sjajna Lupita Nyong'o koja je u custom Versace haljini pokazala kako zanimljiv može biti spoj dip-dye, volana i prozirnih tkanina, dok su Elizabeth Debick u Ferragamo haljini i Naomi Campbell u Valentinu dokazale da 'camp' može biti i itekako romantičan.

Lupita Nyong'o u Versace haljini

Elizabeth Debick u Ferragamo haljini

Naomi Campbell u Valentino haljini
Ostale kombinacije poznatih dama i muškaraca s crvenog tepiha Met gale pogledajte u nastavku.

Jennifer Lopez u Versace haljini

Ashley Graham u Gucci kreaciji

Kylie i Kendall Jenner u Versace haljinama

Hailey Baldwin u Alexander Wang haljini

Rosie Huntington-Whiteley u Oscar de la Renta haljini

Miley Cyrus u Saint Laurent haljini

Mary-Kate i Ashley Olsen u Chanel haljinama

Gwen Stefani u Jeremy Scott haljini

Kristen Stewart u Chanel kreaciji

Emily Ratajkowski u Dundas kreaciji

Kim Kardashian u Mugler haljini i Kanye West

Salma Hayek u Gucci haljini

Dakota Johnson u Gucci haljini

Hailee Steinfeld u Victor&Rolf haljini

Gemma Chan u Tom Ford haljini u društvu Tom Forda

Chiara u Dundas haljini

Cara Delevingne u Dior Haute Couture kreaciji

Nicki Minaj u Prabal Gurung kreaciji

Cardi B

Penélope Cruz u Chanel haljini

Tracee Ellis Ross u Moschino haljini

Irina Shayk u Burberry haljini

Kate Moss u Marc Jacobs haljini

Rita Ora u Marc Jacobs haljini

Lily-Rose Depp u Chanel haljini

Lena Waithe i Kerby Jean-Raymond

Bella Hadid i Jeremy Scott

Julianne Moore u Valentino haljini

Emily Blunt

Jared Leto u Gucci kreaciji

Harry Styles u Gucci kreaciji

Alessandro Michele

Bee Carrozzini u Alexander McQueen haljini

Florence Welch u Gucci haljini

Zoe Kravitz u Saint Laurent haljini
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!