TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.7.2019.

Prije nekoliko dana, počela su prva šuškanja o tome da će vojvotkinja od Sussexa pisati kolumnu za britanski Vogue. Vijest je to koja je već tada razveselila mnoge, budući da se Meghan već istaknula kao članica kraljevske obitelji koja pomiče granice u svemu što radi. A sada smo dobili i službenu potvrdu na Instagram profilu Sussex Royal da je Meghan gostujuća urednica novog broja magazina. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

We are proud to announce that Her Royal Highness, The Duchess of Sussex is the Guest Editor for the September issue of @BritishVogue. For the past seven months, The Duchess has curated the content with British Vogue's Editor-in-Chief Edward Enninful to create an issue that highlights the power of the collective. They have named the issue: “Forces for Change” For the cover, The Duchess chose a diverse selection of women from all walks of life, each driving impact and raising the bar for equality, kindness, justice and open mindedness. The sixteenth space on the cover, a mirror, was included so that when you hold the issue in your hands, you see yourself as part of this collective. The women on the cover include: @AdwoaAboah @AdutAkech @SomaliBoxer @JacindaArdern @TheSineadBurke @Gemma_Chan @LaverneCox @JaneFonda @SalmaHayek @FrankieGoesToHayward @JameelaJamilOfficial @Chimamanda_Adichie @YaraShahidi @GretaThunberg @CTurlington We are excited to announce that within the issue you’ll find: an exclusive interview between The Duchess and former First Lady of the United States Michelle Obama, a candid conversation between The Duke of Sussex and Dr Jane Goodall, inspirational articles written by Brené Brown, Jameela Jamil and many others. Equally, you’ll find grassroots organisations and incredible trailblazers working tirelessly behind the scenes to change the world for the better. “Guest Editing the September issue of British Vogue has been rewarding, educational and inspiring. To deep dive into this process, working quietly behind the scenes for so many months, I am happy to now be able to share what we have created. A huge thanks to all of the friends who supported me in this endeavour, lending their time and energy to help within these pages and on the cover. Thank you for saying “Yes!” - and to Edward, thank you for this wonderful opportunity.” - The Duchess of Sussex #ForcesForChange

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

Strastvena zaljubljenica u modu, umjetnost i humanitarni rad, je u suradnji s urednikom britanskog izdanja magazina Vogue, odličnim Edwardom Enninfulom posljednjih sedam mjeseci radila na kreiranju izdanja za 9.mjesec koji nosi naziv 'Forces for Change'. 

Za naslovnicu magazina, odabrano je 15 inspirativnih žena iz raznih sfera koje su imale utjecaj na podizanje prepreka prema jednakosti, ljubaznosti i ostvarenosti. 16 mjesto, odnosno kockica na naslovnici je zapravo ogledalo, kako biste se držeći naslovnicu u ruci vidjeli među svim tim damama i shvatili da ste i vi važan dio kolektiva. Dame koje su se našle na naslovnici su: Adwoa Aboah, Adut Akech Bior, Ramla Ali, Jacinda Ardern, Sinéad Burke, Gemma Chan, Laverne Cox, Jane Fonda, Salma Hayek Pinault, Francesca Hayward, Jameela Jamil, Chimamanda Ngozi Adichie, Yara Shahidi, Greta Thunberg i Christy Turlington Burns. Od djevojčice koja se bori za podizanje svijesti o klimatskim promjenama, spisateljice i balerine do premijerke, boksačice, modela i glumice, ove dame nose val pozitivne energije i snažne poruke o uspjehu, feminizmu i borbi za snove. Pokazat će vam i da brojne organizacije, ali i pojedinci diljem svijeta svakodnevno rade kako bi promijenili svijet na bolje. 

Osim toga, magazin će sadržavati i ekskluzivni intervju između Meghan i Michelle Obama.

Uređivanje ovog izdanja britanskog Vogue magazina donijelo je satisfakciju, edukaciju i inspiraciju. Duboko smo zaronili u taj proces, radeći tiho iza kulisa mjesecima i sada sam sretna što s vama mogu podijeliti što smo stvorili. Velika hvala svim prijateljima koji su me podržali u ovom nastojanju, dajući svoje vrijeme i energiju da pomognu s ovim stranicama i naslovnicom. Hvala vam što ste rekli "Da!" - i Edwardu, hvala ti za ovu divnu priliku."- komentirala je Vojvotkinja od Sussexa na društvenim mrežama. 

Ne sumnjamo da će ovo biti naslovnica i suradnja o kojoj će se dugo pričati. Naime, o važnosti broja koji izlazi u 9.mjesecu za modnu industriju, naučili smo puno toga gledajući dokumentarac sniman u uredima američkog Vogue magazina, September Issue. On sjajno prikazuje ludilo koje je vladalo u uredništvu dok je Anna željela svojom naslovnicom i sadržajem predstaviti nešto novo, svježe i zanimljivo široj publici. Ipak, ovo izdanje magazina ima najveći broj stranica i najbolji je način izdavačima, kao i oglašivačima da pokažu svoje sposobnosti i popularnost. 

Jedva čekamo ovaj broj dodati i u našu arhivu na polici. 
 


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!