TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 29.7.2019.
Prije nekoliko dana, počela su prva šuškanja o tome da će vojvotkinja od Sussexa pisati kolumnu za britanski Vogue. Vijest je to koja je već tada razveselila mnoge, budući da se Meghan već istaknula kao članica kraljevske obitelji koja pomiče granice u svemu što radi. A sada smo dobili i službenu potvrdu na Instagram profilu Sussex Royal da je Meghan gostujuća urednica novog broja magazina.
Strastvena zaljubljenica u modu, umjetnost i humanitarni rad, je u suradnji s urednikom britanskog izdanja magazina Vogue, odličnim Edwardom Enninfulom posljednjih sedam mjeseci radila na kreiranju izdanja za 9.mjesec koji nosi naziv 'Forces for Change'.
Za naslovnicu magazina, odabrano je 15 inspirativnih žena iz raznih sfera koje su imale utjecaj na podizanje prepreka prema jednakosti, ljubaznosti i ostvarenosti. 16 mjesto, odnosno kockica na naslovnici je zapravo ogledalo, kako biste se držeći naslovnicu u ruci vidjeli među svim tim damama i shvatili da ste i vi važan dio kolektiva. Dame koje su se našle na naslovnici su: Adwoa Aboah, Adut Akech Bior, Ramla Ali, Jacinda Ardern, Sinéad Burke, Gemma Chan, Laverne Cox, Jane Fonda, Salma Hayek Pinault, Francesca Hayward, Jameela Jamil, Chimamanda Ngozi Adichie, Yara Shahidi, Greta Thunberg i Christy Turlington Burns. Od djevojčice koja se bori za podizanje svijesti o klimatskim promjenama, spisateljice i balerine do premijerke, boksačice, modela i glumice, ove dame nose val pozitivne energije i snažne poruke o uspjehu, feminizmu i borbi za snove. Pokazat će vam i da brojne organizacije, ali i pojedinci diljem svijeta svakodnevno rade kako bi promijenili svijet na bolje.
Osim toga, magazin će sadržavati i ekskluzivni intervju između Meghan i Michelle Obama.
„Uređivanje ovog izdanja britanskog Vogue magazina donijelo je satisfakciju, edukaciju i inspiraciju. Duboko smo zaronili u taj proces, radeći tiho iza kulisa mjesecima i sada sam sretna što s vama mogu podijeliti što smo stvorili. Velika hvala svim prijateljima koji su me podržali u ovom nastojanju, dajući svoje vrijeme i energiju da pomognu s ovim stranicama i naslovnicom. Hvala vam što ste rekli "Da!" - i Edwardu, hvala ti za ovu divnu priliku."- komentirala je Vojvotkinja od Sussexa na društvenim mrežama.
Ne sumnjamo da će ovo biti naslovnica i suradnja o kojoj će se dugo pričati. Naime, o važnosti broja koji izlazi u 9.mjesecu za modnu industriju, naučili smo puno toga gledajući dokumentarac sniman u uredima američkog Vogue magazina, September Issue. On sjajno prikazuje ludilo koje je vladalo u uredništvu dok je Anna željela svojom naslovnicom i sadržajem predstaviti nešto novo, svježe i zanimljivo široj publici. Ipak, ovo izdanje magazina ima najveći broj stranica i najbolji je način izdavačima, kao i oglašivačima da pokažu svoje sposobnosti i popularnost.
Jedva čekamo ovaj broj dodati i u našu arhivu na polici.
TEKST: Ada Ćeremida
Kada je Jonathan Anderson preuzeo Dior početkom ove godine, iza sebe je već imao snažnu reputaciju izgrađenu kroz godine u Loeweu, gdje je redefinisao kako luksuz može izgledati u 21. stoljeću.
U Dior je došao nakon Kim Jonesa, koji je za sobom ostavio impresivan trag u muškoj liniji i visoko postavljene standarde. Anderson je najprije preuzeo Dior Men, sa debijem na muškoj pisti za proljeće/ljeto 2026 u junu u Parizu.
Foto: @fashionweek
Nova silueta Diora
Anderson, već etablirati kao dizajner koji spaja arhivsko s avangardnim, krenuo je u lagani, ali odlučni reset Diora vraćajući mu mekoću i historijsku dubinu koju je ponekad znao izgubiti u eri velikih logotipa i glasnih kolaboracija.
Njegov debi bio je upravo to: hommage arhivi i francuskoj sartorijskoj tradiciji, ali pročitan kroz leću dekonstruisanog slojevitog Andersonovog rukopisa.
Uz suptilnu promjenu tipografije loga s monumentalnog DIOR na historijsko “Dior” u klasičnom Cochin fontu, Anderson je dao vizuelni znak preokreta: ne radi se o radikalnom prekidu, već o povratku i kontinuitetu, o podsjetniku da je Dior uvijek bio i igra s proporcijama i sofisticirana tišina, a ne samo spektakl.
Nagovještaji Andersonovog rukopisa
Prije nego što dekonstruišemo njegovu prvu žensku kolekciju za Dior, Anderson je već na Instagramu ostavio fragmente kao nagovještaj: kadar tenisica, detalj sandale, sitni close-up koji nas je primorao da nagađamo šta će tek uslijediti.
Paralelno, kampanja Lady Dior torbi dodatno je podgrijala atmosferu, sugerišući da će se pažnja usmjeriti na accessories jednako kao i na siluete. Sve to već je nagovještavalo ono što smo danas gledali, Andersonov izlazak u ženskoj ready-to-wear areni Diora, gdje njegovo čitanje arhive i savremenosti dolazi do punog izražaja.
Prvi ženski Dior J.W. Andersona
Današnji Dior show održan je u Jardin des Tuileries, gdje je u samom središtu prostora dominirala obrnuta piramida, golemi ekran koji je otvorio reviju. Na njemu se odvijao reel arhivskih Dior revija, praćen intenzivnom muzikom i pulsirajućim svjetlima, stvarajući atmosferu napetosti i očekivanja.
“Do you dare enter the house of Dior” bile su riječi koje su zatitrale na ekranu, poput izazova publici da zakorači u Andersonovu novu viziju kuće.
Jonathan Anderson otvorio je kolekciju siluetom koja je odmah podcrtala njegov rukopis, bijela strapless haljina s hoop suknjom i raskošnim mašnama.
Bio je to hommage arhivi, ali pročitan kroz savremeni filter, gdje se čistoća linije pretvara u izjavu o volumenu, a ikonografija 1947. dobiva novo, slojevito čitanje.
Kolekcija se potom razvijala u smjeru igre kontrasta: Bar jakna, možda najpoznatiji Diorov simbol, pojavila se u skraćenoj i tvidom obloženoj verziji, spajana s plisiranim mini suknjama koje su klasičnu formu učinile mladom i dinamičnom.
Foto: @fashionweek
Transparentne tkanine izmjenjivale su se s čvrsto konstruiranim kaputima, denim je dolazio u skinny i barrel krojevima, a čipkaste haljine otkrivale su leđa u krojevima koji su spajali senzualnost i krojačku preciznost.
Dok su tricorn šeširi i novi pristupi Lady Dior torbi dodavali sloj modnog humora, jasno je bilo da Anderson arhivu ne tretira kao muzejski artefakt, nego kao živi materijal spreman za savremeni jezik piste.
Foto: @archivedrunway
Christian Dior je 12. februara 1947. u Parizu predstavio svoju prvu modnu reviju, kojom je otvorio jedno od najvažnijih poglavlja u historiji mode. Kuća osnovana 1946. nastavila je svoj put i nakon Diorove smrti, kada je samo deset godina kasnije, 1957., tada dvadesetjednogodišnji Yves Saint Laurent postao kreativni direktor.
Prije dva dana smo gledali Saint Laurentovo otvaranje Sedmice mode u Parizu, a danas, gotovo sedam decenija poslije, svjedočimo Andersonovom debiju u Dioru, svojevrsnom krugu mode koji se zatvara i otvara istovremeno.
Anderson je u ovoj kolekciji za Dior uradio ono što je naznačio i za Dior Men: spojo visoku i ready-to-wear modu, učinio arhivu nosivom i aktualnom, a istovremeno oživio tihe, gotovo intimne momente krojačke izvrsnosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!