TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 15.1.2025.
Marko, Марко i ponovo Marko u svojoj savršenoj kreativnosti. Kada moda i tehnologija pronađu zajednički jezik, rezultat često donosi inovaciju koja intrigira i nadahnjuje.
Novi detalji iz My Digital Legacy kolekcije Marka Fehera predstavlja ne samo estetski dodatak, već i suptilnu refleksiju o nasljeđu u digitalnom dobu. U svom stilu kroz prepoznatljiv spoj minimalizma i grafičkih elemenata, kreira detalj koji je istovremeno bezvremenski i moderan.
O čemu se radi? Naime, nedavno je Marko Feher objavio na svom Instagram profilu video teaser pod nazivom Guess what’s in the box? / Pogađajte, šta je u kutiji?, koji je dodatno izazvao veliki hype među modnim entuzijastima. Samo dan nakon, uslijedilo je otkrivanje kolekcije kravata što je dodatno oduševilo sve koji vole rad Marka, ali i jedinstvene detalje koji od bilo kojeg outfita kreiraju upečatljivu kombinaciju.
Prvi model: Ponavljanje kao izjava
Smjelo korištenje repetitivnog logotipa Marko Feher ključ je efektnosti u Markovim kreacijama. Bijela grafika na crnoj svili simbolizira kontinuiranu potragu za identitetom prenoseći poruku kroz jednostavan, ali upečatljiv dizajn. Ovaj model idealan je za one koji se ne boje ostaviti trajan utisak i pokazati svoj stav kroz odjevne dodatke.

Drugi model: Tradicija u geometriji
Dominantan crveni ton s bijelim geometrijskim uzorkom daje joj dinamičan i privlačan izgled gdje crvena podloga služi kao platno za raspoređene detalje inspirisane balkanskom tradicijom što ovom komadu daje kulturnu dubinu. Idealan je detalj za muškarce, ali i žene koje žele izraziti svoju ličnost i stil. Pogodna je za one koji se ne boje eksperimentisati s bojama i uzorcima.

Treći model: Harmonični kontrasti
Ovaj model ruši granice tradicionalnog dizajna, spajajući crnu podlogu sa bijelim grafičkim elementima. Dominantna boja je crna što kravatu čini svestranom i lako uparivom s različitim bojama. Oštri kontrasti stvaraju vizualnu dinamiku koja odiše sigurnost i stil. Ovo je kravata za modernog lidera, dodatak koji naglašava smjelost.

Svaka kravata dolazi u elegantnoj crnoj kutiji obloženoj satenom, dok logo na vanjskom pakovanju dodatno naglašava pažnju prema detaljima.
Kao zaključak možemo reći da kolekcija kravata My Digital Legacy Marka Fehera donosi dodatke koji se istovremeno obraćaju estetici i ideji. Svaki model predstavlja spoj umjetnosti, funkcionalnosti i nepogrešive prepoznatljivosti, osmišljen za one koji u modi traže više od prolaznog trenda. Vjerujte, svi će znati da je ovo Marko Feher!
* * *
Naslovna fotografija: Privatna arhiva
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!