TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 19.8.2023.
Kada kažemo 'crveni tepih Sarajevo Film Festivala' ko je prva osoba koju vežete za isti?
Idemo u glas - Maja Čengić Miralem! Sa sigurnošću smo znali da ćemo imati istu osobu na umu, a kako i ne bismo? Maja je lice s malih ekrana koja već godinama, tradicionalno ima ulogu domaćina na red carpetu za regionalna i svjetska imena iz svijeta filma.
Urednica je Revijalnog i muzičkog programa na televiziji BHRT, ali i voditeljica emisije u kojoj uživamo na kraju radne sedmice – Konačno petak. Sigurni smo da je šarmantna Maja, uz mnoštvo pozitivnih vibracija koje su pratile i ovaj SFF, sinoć pomislila baš to – Konačno petak!

Maja Čengić Miralem
Maja pored svoje profesionalne uloge na crvenom tepihu, uz obilje obaveza, a sigurni smo i stresa koji ovaj posao može da nosi sa sobom, neupitno svaku noć izgleda odlično. Njegovana kosa, besprijekorni makeup i osmijeh su samo adut više u njenim gracioznim izdanjima.
Ovaj put smo izdvojili 9 stilskih izdanja koja su uhvatili pažnju prisutnih, ali i nas u uredništvu. Kroz objektiv fotografa Marka Jovančića donosimo fashion report u nastavku.
Otvaranje 29. Sarajevo Film Festivala
Za prvu noć Festivala Maja se odlučila za haljinu bh. dizajnerice Emine Husedžinović Ibrahimović. Rekli bismo da je ovo izdanje harmoničan prikaz elegancije uz blagu ‘warrior’ estetiku koja Maji pristaje tako dobro. Zlatara Sofić nakit je savršen zaokružio ovu stilsku priču.



Druga noć Festivala
Ovaj put je Maja birala suprotnu estetiku od prve noći te se odlučila za nježne i ženstvene, ali svakako trendi linije dizajnerice Amne Kunovac Zekić. Potpuno izdanje u boji slonove kosti je upotpunjeno profinjenim Swarovski nakitom.



Treće red carpet izdanje
Jednostavan dizajn Jasne Hadžimehmedović Bekrić u silver boji je bio savršen kontrast crvenom tepihu. Metalizirani odsjaj haljine uz asimetrične detalje je upotpunjen podignutom punđom i minimalnim odabirom detalja.


Pink i crvena u savršenom skladu
Za femme fatale izgled Maja je birala dizajn brenda KRIE, a riječ je o haljini u prekrasnoj nijansi roza boje sa zanimljivim detaljima. Da li je srcoliki korzet, neobičan izrez ili detalji na bokovima ono što čini ovo izdanje posebnim, izazov je odlučiti. No, reći ćemo da je frizura bila pun pogodak za ovaj look.


Peta večer u znaku pomjeranja granica
Crveni tepih ove godine je bio mjesto radnje za jednu posebnu modnu priču. Petu noć Sarajevo Film Festivala, Maja je birala dizajn u potpisu brenda NO NATION FASHION kojeg podržava IOM u Bosni i Hercegovini i unutar kojeg modne artikle izrađuju izbjeglice u BiH. Ovo je bila sjajna mogućnost da se izraze, otkriju kroz modu dio svoje kulture i steknu nova iskustva u suradnji sa bh. dizajnerima.

Foto: IOM BiH

Foto: IOM BiH
6. noć Sarajevo Film Festivala
Ako možemo odabrati omiljeni look Maje s ovogodišnjeg Festivala, reći ćemo da je ovo all black izdanje naš favorit. Besprijekorna elegancija upotpunjena s baš pravim detaljima. Maja je zaista blistala. Birala je kreaciju brenda leilou, a u njihovom potpisu su i cipele i nakit.


Tri red carpet izdanja za završnu noć Festivala
Čini se da je iz noći u noć izgledala sve bolje. Dobro raspoloženje i osmijeh su je pratili i posljednju noć Festivala. Odlučila se za tri harmonična, no sasvim drugačija izdanja.
Prepoznatljiv dizajn Belme Tvico, uz Swarovski nakit na Maji je izgledao raskošno.


Za drugi loook ove večeri je ponovo dala povjerenje brendu KRIE te birala metaliziranu haljinu u ljubičastoj boji s upečatljivim detaljima u gornjem dijelu haljine.


Za kraj Maja je birala i Vera Wang dizajn koji dolazi iz leilou ateljea. Ružičasta haljina uz podudaran nakit i makeup kreirali su romantičan šarm, idealan za završnu noć Festivala.


Je li rano da kažemo da se veselimo Majinim stilskim odabirima i za 30. izdanje Sarajevo Film Festivala?
Bisous de Sarajevo!

* * *
Fotografije: Marko Jovančić
Frizura: Ensar Dervišbegović
Makeup: Adi Hasić, Ena Alagić, Adisa Zaimović
Stilistica: Gasha Miladinović
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!