TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.2.2021.
Dodatnu dozu pozitivne energije, inspiraciju i motivaciju da ostvarimo sve naše ciljeve, bez obzira koliko se ponekad odvažni činili, već nekoliko dana pronalazimo u intervjuima s bh. poduzetnicama koje s vama dijelimo u sklopu projekta #FEELGOODmajica.
Podsjećamo, #FEELGOODmajica je kreirana od strane BONJOUR.ba u suradnji s dm drogerie markt, a njenom kupovinom, sve sjajne dame (i muškarci) su donirali 2 KM za projekt #poduzetneZajedno u potpisu domaće neprofitne organizacije Fondacija 787.
Nakon što smo krajem 2020. godine prikupili i donirali 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 bh. poduzetnica, kroz intervjue vas upoznajemo s Made in BiH pričama iza kojih stoji entuzijazam, rad, upornost i malo odvažnosti.
Emina Ćatić i Leila Šteta, dvije su prijateljice koje su prepoznale važnost i potrebu za kvalitetnim kulinarskim proizvodima u našoj svakodnevnici, koji će obogatiti naš tjedni meni i pružiti mu hranjive sastojke, ali i istovremeno nahraniti naše tijelo i pružiti mu potrebne nutrijente.

Foto: Ines Selimović
Tako je i nastao brend FooDish, temeljac koji sadrži samo kvalitetne, prirodne sastojke, nema aditive i gluten te će biti baza brojnih vaših kulinarskih priča.
S Eminom smo detaljnije o čarima ovog proizvoda upakiranog u staklenke razgovarali tijekom druženja u Sarajevu, a više detalja donosimo u nastavku.

Emina Ćatić, suosnivačica FooDish brenda & Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći izazov sa kojim ste se susrele na početku?
Ideja o proizvodnji gotovog prirodnog temeljca nastala je u mjesecu maju 2019. godine kao rezultat nedostatka slobodnog vremena i želje za zdravijom ishranom jedne nove mame i jedne zaposlene supruge. FooDish d.o.o. zvanično je registrovano društvo od mjeseca novembra 2019. godine, a prvi temeljac je prodat krajem mjeseca jula 2020. godine.
Jako dugo smo radile na recepturi i ispitivanju proizvoda gdje je bilo slatkih muka, a obzirom da se radi o proizvodima životinjskog porijekla bile su potrebne mnogobrojne dozvole za rad. Kada pogledamo iza sebe, sve je nekako išlo prirodno i svojim tokom.
Kako biste opisali FooDish u 3 riječi?
Jednostavan, prirodan, domaći.

Koji su proizvodi dostupni u sklopu vašeg brenda?
Trenutno se bavimo isključivo proizvodnjom goveđeg temeljca, uporedno se radi na novim recepturama i proizvodima koji će, nadamo se, uskoro biti plasirani na tržište. Kod nas se uvijek kuha nešto novo. ?
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Jedan radni dan zahtjeva odlazak u proizvodni prostor, spremanje jedne tople šolje čaja, sjedanja za radni sto i dan može da počne. Prvo odgovaramo na sve pristigle mailove, zatim popunjavamo informacije u obrasce za taj dan, nakon toga spremamo narudžbe i šaljemo iste. Prevladavamo dnevne prepreke ukoliko ih ima. ?
Šta je ono što Foodish čini posebnim na domaćem tržištu?
Sam proizvod po sebi je inovativan na našem tržištu, obzirom da na policama ne možete pronaći isti pod drugim brendom. Težimo da tržište prepozna potpunu prirodnost, jednostavnost, korist po zdravlje koje naši proizvodi nude, kao i trud i ljubav uložen u svaku teglu. Obzirom da su zapakovani u staklenu ambalažu odmah su spremni za korištenje te ga mogu koristiti svi članovi domaćinstva. Cilj nam je da barem malo olakšamo svakodnevnicu svim zaposlenim ženama, majkama i osobama koje teže zdravijoj ishrani.

Kako se nosite sa neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva ?
Tako što neuspjeh ne gledamo kao zasebnu stavku, već ga smatramo sastavnim dijelom posla. Bitno je postaviti glavni cilj prema kojem se krećemo, a svaki manji ili veći problem rješavamo u hodu i pozitivno gledamo na ishod istih.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili do sad?
Svaki početak je izuzetno težak, a najteži dio je upravo odlučiti se na rizik i biti spreman na sve da ostvariš svoj cilj. Prepreke se prevazilaze ukoliko vjerujete u svoju ideju, spremni ste da radite i učite svakodnevno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti ?
Smatramo da je sve veći broj ljudi upoznat sa #MadeinBiH etiketom i što je najbitnije, da ljudi sve više prepoznaju kvalitet istih proizvoda. Nekako su nas sve učili da ono što je strano ima veću vrijednost ili kvalitetu i to je ona navika kod kupaca koju je najteže promijeniti. Podizanjem svijesti o domaćim proizvođačima, kvaliteti njihovih proizvoda, educiranjem proizvođača o važnosti njihove komunikacije sa tržištem i ispravne vizualizacije brenda možemo postići čuda za našu ekonomiju.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Emina: Iskreno, poslije svake pročitane knjige ostane neki mali pečat u mojoj memoriji i svaka knjiga barem malo promijeni moj pogled na svijet. Od posljednje pročitanih izdvojila bi Četrdeset pravila ljubavi od Elif Šafak i Prolazim kroz zidove od Marine Abramović.
Leila: Kao vječitom sanjaru jedna od njih je Mali princ, a svakako bi u zadnje vrijeme to bila The personal MBA Josh Kaufmana koju svakako preporučujem svim malim poduzetnicima.
Šta birate kada se želite opustiti i napuniti baterije ?
Emina: Tada najaviše volim sama ostati kući, topla kupka, maskice za lice i neke kremice, dobar film ili knjiga i topla šolja čaja.
Leila: Za mene je to ipak odlazak u prirodu, smijeh i zagrljaj voljenih.
Koji su najveći benefiti koji proizlaze iz projekta poput ovog #poduzetneZajedno i #FEELGOODmajica?
Motivacija za sve mlade i starije žene, inspirativne priče i jačanje ženskog poduzetništva će možda biti razlog odvažnosti jedne od nas da se upusti u svoju ludu avanturu na koju se do tada ne bi usudile.

Što biste preporučili BONJOUR. čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Poručile bi im da ne dozvole strahu da diktira njihovim životima, da on ne bude razlog da ostanu uskraćene za vlastito razvijanje u poslovnom i privatnom smislu. Najteži je prvi korak, preći sa ideje na realizaciju, ali nakon toga sve dođe na svoje mjesto.
***
Sve o FooDish proizvodima možete pronaći na web stranici, Facebook stranici i Instagram profilu.
***
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
Razgovarala: Dijana Ćavar
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!