TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 15.2.2021.

Dodatnu dozu pozitivne energije, inspiraciju i motivaciju da ostvarimo sve naše ciljeve, bez obzira koliko se ponekad odvažni činili, već nekoliko dana pronalazimo u intervjuima s bh. poduzetnicama koje s vama dijelimo u sklopu projekta #FEELGOODmajica.

Podsjećamo, #FEELGOODmajica je kreirana od strane BONJOUR.ba u suradnji s dm drogerie markt, a njenom kupovinom, sve sjajne dame (i muškarci) su donirali 2 KM za projekt #poduzetneZajedno u potpisu domaće neprofitne organizacije Fondacija 787.
Nakon što smo krajem 2020. godine prikupili i donirali 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 bh. poduzetnica, kroz intervjue vas upoznajemo s Made in BiH pričama iza kojih stoji entuzijazam, rad, upornost i malo odvažnosti.
Emina Ćatić i Leila Šteta, dvije su prijateljice koje su prepoznale važnost i potrebu za kvalitetnim kulinarskim proizvodima u našoj svakodnevnici, koji će obogatiti naš tjedni meni i pružiti mu hranjive sastojke, ali i istovremeno nahraniti naše tijelo i pružiti mu potrebne nutrijente.

Foto: Ines Selimović

Tako je i nastao brend FooDish, temeljac koji sadrži samo kvalitetne, prirodne sastojke, nema aditive i gluten te će biti baza brojnih vaših kulinarskih priča.
S Eminom smo detaljnije o čarima ovog proizvoda upakiranog u staklenke razgovarali tijekom druženja u Sarajevu, a više detalja donosimo u nastavku.

Emina Ćatić, suosnivačica FooDish brenda & Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći izazov sa kojim ste se susrele na početku?

Ideja o proizvodnji gotovog prirodnog temeljca nastala je u mjesecu maju 2019. godine kao rezultat nedostatka slobodnog vremena i želje za zdravijom ishranom jedne nove mame i jedne zaposlene supruge. FooDish d.o.o. zvanično je registrovano društvo od mjeseca novembra 2019. godine, a prvi temeljac je prodat krajem mjeseca jula 2020. godine.
Jako dugo smo radile na recepturi i ispitivanju proizvoda gdje je bilo slatkih muka, a obzirom da se radi o proizvodima životinjskog porijekla bile su potrebne mnogobrojne dozvole za rad. Kada pogledamo iza sebe, sve je nekako išlo prirodno i svojim tokom.

Kako biste opisali FooDish u 3 riječi?

Jednostavan, prirodan, domaći.

Koji su proizvodi dostupni u sklopu vašeg brenda?

Trenutno se bavimo isključivo proizvodnjom goveđeg temeljca, uporedno se radi na novim recepturama i proizvodima koji će, nadamo se, uskoro biti plasirani na tržište. Kod nas se uvijek kuha nešto novo. ?

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Jedan radni dan zahtjeva odlazak u proizvodni prostor, spremanje jedne tople šolje čaja, sjedanja za radni sto i dan može da počne. Prvo odgovaramo na sve pristigle mailove, zatim popunjavamo informacije u obrasce za taj dan, nakon toga spremamo narudžbe i šaljemo iste. Prevladavamo dnevne prepreke ukoliko ih ima. ?

Šta je ono što Foodish čini posebnim na domaćem tržištu?

Sam proizvod po sebi je inovativan na našem tržištu, obzirom da na policama ne možete pronaći isti pod drugim brendom. Težimo da tržište prepozna potpunu prirodnost, jednostavnost, korist po zdravlje koje naši proizvodi nude, kao i trud i ljubav uložen u svaku teglu. Obzirom da su zapakovani u staklenu ambalažu odmah su spremni za korištenje te ga mogu koristiti svi članovi domaćinstva. Cilj nam je da barem malo olakšamo svakodnevnicu svim zaposlenim ženama, majkama i osobama koje teže zdravijoj ishrani.  

Kako se nosite sa neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva ?

Tako što neuspjeh ne gledamo kao zasebnu stavku, već ga smatramo sastavnim dijelom posla. Bitno je postaviti glavni cilj prema kojem se krećemo, a svaki manji ili veći problem rješavamo u hodu i pozitivno gledamo na ishod istih.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili do sad?

Svaki početak je izuzetno težak, a najteži dio je upravo odlučiti se na rizik i biti spreman na sve da ostvariš svoj cilj. Prepreke se prevazilaze ukoliko vjerujete u svoju ideju, spremni ste da radite i učite svakodnevno.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti ?

Smatramo da je sve veći broj ljudi upoznat sa #MadeinBiH etiketom i što je najbitnije, da ljudi sve više prepoznaju kvalitet istih proizvoda. Nekako su nas sve učili da ono što je strano ima veću vrijednost ili kvalitetu i to je ona navika kod kupaca koju je najteže promijeniti. Podizanjem svijesti o domaćim proizvođačima, kvaliteti njihovih proizvoda, educiranjem proizvođača o važnosti njihove komunikacije sa tržištem i ispravne vizualizacije brenda možemo postići čuda za našu ekonomiju.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Emina: Iskreno, poslije svake pročitane knjige ostane neki mali pečat u mojoj memoriji i svaka knjiga barem malo promijeni moj pogled na svijet. Od posljednje pročitanih izdvojila bi Četrdeset pravila ljubavi od Elif Šafak i Prolazim kroz zidove od Marine Abramović.

Leila: Kao vječitom sanjaru jedna od njih je Mali princ, a svakako bi u zadnje vrijeme to bila The personal MBA Josh Kaufmana koju svakako preporučujem svim malim poduzetnicima.

Šta birate kada se želite opustiti i napuniti baterije ?

Emina: Tada najaviše volim sama ostati kući, topla kupka, maskice za lice i neke kremice, dobar  film ili knjiga i topla šolja čaja.

Leila: Za mene je to ipak odlazak u prirodu, smijeh i zagrljaj voljenih.

Koji su najveći benefiti koji proizlaze iz projekta poput ovog #poduzetneZajedno i #FEELGOODmajica?

Motivacija za sve mlade i starije žene, inspirativne priče i jačanje ženskog poduzetništva će možda biti razlog odvažnosti jedne od nas da se upusti u svoju ludu avanturu na koju se do tada ne bi usudile.

Što biste preporučili BONJOUR. čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Poručile bi im da ne dozvole strahu da diktira njihovim životima, da on ne bude razlog da ostanu uskraćene za vlastito razvijanje u poslovnom i privatnom smislu. Najteži je prvi korak, preći sa ideje na realizaciju, ali nakon toga sve dođe na svoje mjesto.

***

Sve o FooDish proizvodima možete pronaći na web straniciFacebook stranici i Instagram profilu.

***
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
Razgovarala: Dijana Ćavar


Bonjour

Miran Karić otkrio trik za ručak bez nerviranja i gotov je za 15 minuta

TEKST: Bonjour.ba

Miran Karić otkrio trik za ručak bez nerviranja i gotov je za 15 minuta Miran Karić otkrio trik za ručak bez nerviranja i gotov je za 15 minuta

Koliko puta ste se danas zapitali „šta da skuham“? Upravo taj trenutak bez ideje često je najstresniji dio dana, ali Miran Karić ima rješenje koje spašava.

Na kulinarskoj radionici uz Vegetu i Bonjour.ba pokazao je da jedno jelo može biti istovremeno brzo, neočekivano i strašno dobro. Dovoljno je malo mašte i pravi začin, a gosti su se uvjerili da i najneobičniji spoj može postati hit na stolu.
 

vegeta-bonjour-ba-radionica-miran-karic_8_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_2
 

Jednostavno kuhanje, bez komplikacija

 

Miran nas je još jednom podsjetio da kuhanje ne mora biti proces koji traje satima. U svega nekoliko poteza, nasjeckati, ubaciti, začiniti, nastalo je jelo koje izgleda kao iz restorana, a ono što nas je najviše oduševilo jeste balans okusa: slano, sočno i slatko u jednom zalogaju. To je trenutak u kojem shvatite da i vi možete pokazati svoje najbolje, čak i kad nemate puno vremena.
 

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_3
 

Pitanja koja smo morali postaviti


Iako je fokus bio na receptu, nismo mogli odoljeti, a da Miranu ne postavimo nekoliko brzih pitanja. Kad smo ga pitali kojim jelom bi se opisao, rekao je:Burger. Jednostavno, a komplikovano. I svaki sastojak ga mijenja u potpunosti. "

Na naše pitanje bira li radije slatko ili slano, bez razmišljanja je izdvojio svoj favorit, a otkrio nam je i da mu je Vegeta Smoked najčešći saveznik u kuhinji. 

 wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_5723_bonjour_ba

vegeta-bonjour-ba-radionica-miran-karic_11_bonjour_ba-1
 

Za one koji nisu ljubitelji suhih šljiva, otkrio je i malu tajnu da je brokula uvijek dobra opcija: “lijepo zaokruži šta god da koristite kao bazu. Daju sličan kontrast i jednako dobro funkcionišu.” A ako vam se desi da prekuhate rižu ili nudle? Pogledajte u nastavku.

Dakle, ako vam treba jelo koje ne traži puno vremena, evo recepta koji možete skuhati i dok se sto postavlja.

 

Recept: Vegeta wok s piletinom i suhim šljivama  
 

Sastojci:

 

  • 200 g piletine

  • 100 g mrkve

  • 1 glavica ljubičastog luka

  • 150 g suhih šljiva

  • 150 g basmati riže ili nudli (po želji)

  • 2 kašike ulja (susamovo, kikirikijevo ili kokosovo)

  • Vegeta (po želji, Original, Sweet Chili ili Smoked)

 

Priprema:

Skuhajte rižu u omjeru 1:2 (riža : voda). Nakon kuhanja ostavite je poklopljenu da se napari ili skuhajte nudle kratko prema uputstvu, bez ispiranja, neposredno prije dodavanja u wok.
 

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_6_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_7_bonjour_ba
 

Suhe šljive nakratko potopite u mlaku vodu. Piletinu isijecite na tanke trakice. Mrkvu narežite na julienne, a luk na tanke ploške.

 

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_8_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_10_bonjour_ba
 

U jako zagrijanu tavu dodajte ulje. Ubacite piletinu i kratko propržite. Zatim dodajte mrkvu, luk i šljive. Kada se povrće malo opusti, dodajte par kašika vode i Vegetu pa kratko prokuhajte. Poslužite uz rižu ili na kraju umiješajte nudle.
 

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_12_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_16_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_18_bonjour_ba

vegeta-bonjour-ba-radionica-miran-karic_41_bonjour_ba-1
 

Miranova preporuka: „Za wok je važno da svi sastojci budu slične veličine jer tada okus i tekstura najbolje dolaze do izražaja.“

Ovaj recept pokazuje da brzina i jednostavnost ne znače odustajanje od okusa. Baš suprotno jer neočekivani spoj može biti upravo ono što trebamo kada dan traži nešto brzo, jednostavno i ukusno. 

 

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_20_bonjour_ba

wok-piletina-recept-miran-karic-vegeta_23_bonjour_ba

 

Jedna kašika dovoljna je da pokažete svoje najbolje i otkrijete da Vegeta uvijek izvlači najbolje iz svakog jela.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravkom

Produkcija: Bonjour.ba    
Foto: Enida Kajević za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!