TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 25.10.2025.

Drugi dan Adriatic Film Awards festivala u Tivtu nastavio je tempom koji spaja glamur i suštinu filmskog stvaranja i industrije.

Nakon otvaranja i sinoćnjeg Opening Partyja u Teodo Ballroomu, jutro je donijelo mirniji ton Press Hour u Regent Loungeu, mjesto gdje kamere utihnu, a riječi postaju glavne zvijezde. 

Nakon razgovora sa Lidijom Kordić, Lazarom Tasićem i Jarom Sofijom Ostan o novoj generaciji filmskih talenata, danas razgovaramo sa Lanom Barić o ulogama koje su oblikovale ovogodišnji filmski pejzaž.

LANA_afa_bonjour_ba_001

Lana Barić, nominovana za „Najbolju glavnu glumicu“ u filmu Šlager, predstavlja generaciju koja je regionalnu scenu već promijenila. 

Naš susret u Tivtu pokazao je ono što AFA zapravo jeste, a to je spoj različitih poetika koje zajedno oblikuju novu sliku regionalnog filma.

LANA_afa_bonjour_ba_004

Lana dolazi sa smirenošću nekoga ko ne mora više ništa objašnjavati, ali to ipak čini jasno, iskreno i s dubinom koja svaku rečenicu čini važnom.

U filmu Šlager tumači lik Sare, ulogu koju je koautorirala s Nevijom Marasović i Jankom Popović Volarić i govori o njoj s nježnošću i ponosom.

„Taj lik mi je dragocjen jer je nastao iz stvarnog iskustva,“ kaže. „Sara je bazirana na našim intimnim pričama, na onome što živimo kao žene. I možda baš zato taj film nosi toliku emociju.“

Za Lanu, Šlager nije samo uloga to je prostor za dijalog o temama koje smatra važnima. „Kroz taj lik sam mogla iskomunicirati sve ono što smatram presudnim, poziciju žena u društvu koje je još uvijek duboko patrijarhalno,“ objašnjava.

„Pomaci postoje, ali su spori. I zato film ostaje jedno od rijetkih mjesta gdje možeš govoriti iskreno.“

LANA_afa_bonjour_ba_002

Kada razgovor skrene na način na koji bira projekte, Lana otkriva koliko pažljivo gradi svoj put.

„Mislim da sam energetski dobro postavljena. Glasna sam, ali i vrlo jasna u onome što mislim, i to je vjerovatno utjecalo na to da mi ne dolaze projekti koji mi ne pripadaju. Imala sam sreću da radim samo stvari koje me se tiču, koje me provociraju.“

Zatim dodaje rečenicu koja možda najbolje opisuje njen pristup,

„Jedino ima smisla ako ima smisla meni. Ako mogu to provesti kroz sebe, emotivno i misaono, onda će i publika to prepoznati.“

U tom mirnom tonu krije se njena snaga, dosljednost, osjećaj za istinu i vjera da gluma nije samo profesija, nego način da se govori o onome što se često prešuti.

LANA_afa_bonjour_ba_003

Dok razgovor privodimo kraju, Lana govori o osjećaju pripadnosti i o onome što danas znači biti glumica u regionu koji se mijenja sporije nego što bi željela.

„Mislim da smo, kao regija, i dalje jako tolerantni prema patrijarhatu,“ kaže sigurno. „Iako se stvari pomiču, to ide polako, na mikrorazini. Zato mislim da je važno da svaka od nas koristi prostor koji ima, bilo da je to scena, kamera ili riječ da mijenjamo taj ritam.“

Odlazi jednako mirno kao što je došla, s onim osjećajem samopouzdanja koji ne traži odobrenje, a iza nje ostaje utisak glumice koja ne juri uloge, nego ih stvara.

Trenutak prije crvenog tepiha  

Kada se Press Hour završio, glasovi su se polako utišali, ali je u zraku ostala ona posebna energija mirna, ali naelektrisana. Lana, zajedno sa kolegama Lazarom Tasić, Lidijom Kordić i  Jarom Sofijom Ostan, su se pripremali za nove razgovore, nova svjetla i večernji crveni tepih, dok je Boka iza njih nastavila svoj spokojni ritam.

Za nas, to je bio savršen uvod u ono što slijedi: večeras donosimo priče sa crvenog tepiha Adriatic Film Awards izjave, emocije i trenutke u kojima film izlazi iz dvorane i postaje dio stvarnog svijeta. Ali za nas, priča se tek zahuktava.

lidija_lazar_afa_bonjour_ba_g

Razgovarat ćemo s ljudima koji stoje iza najznačajnijih filmskih i TV ostvarenja regiona, među njima i s Jovanom Marjanovićem, Draganom Bjelogrlićem i Selmom Alispahić, čije izjave i reakcije donosimo iz prvih redova.

Uz kamere, mikrofone i energiju koja ne popušta, tu smo da vam prenesemo ono što publika ne vidi. Spontane trenutke, osmijehe i odgovore koji otkrivaju šta film zaista znači.

Pratite nas večeras uživo i na Instagramu, gdje vam donosimo ekskluzivne video snimke, citate i sve ono što čini čaroliju jedne ovakve noći, prve na našim prostorima.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Produkcija: Bonjour.ba
Foto: Monika Andrić za Bonjour.ba


Bonjour

Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance

TEKST: Ada Ćeremida

Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance Domaći dokumentarni film sniman sedam godina premijerno stiže na Sundance

Dokumentarni film „Planina“ rediteljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića imat će svjetsku premijeru 26. januara naredne godine na Sundance Film Festivalu, u okviru prestižne selekcije World Cinema Documentary Competition jednog od najvažnijih prostora u kojem savremena autorska dokumentarna produkcija dobija globalnu vidljivost.

U ovoj konkurenciji prikazuju se najhrabrija i najinovativnija ostvarenja dokumentarnog filma iz cijelog svijeta. Direktorica fotografije je hrvatska snimateljica Eva Kraljević, koproducentica iz Hrvatske Dijana Cetina Mlađenović, a film je nastao uz podršku Hrvatskog audiovizualnog centra.

 



Predstojeći Sundance Film Festival održava se od 22. januara do 1. februara 2026. godine, a smatra se najznačajnijim američkim festivalom nezavisnog filma. Upravo su na Sundanceu svoje prve velike svjetske proboje ostvarili autori poput Quentin Tarantino, Paul Thomas Anderson i Darren Aronofsky.

Priča „Planine“  

Na udaljenim visovima Sinjajevine, najvećeg planinskog pašnjaka na Balkanu, majka i kćerka brane svoju planinu i nomadsku stočarsku tradiciju od formiranja NATO vojnog poligona. Njihov odnos isprepliće nesvakidašnja bliskost, ali i teške, lične uspomene.

Nakon što je u septembru 2019. održana prva međunarodna vojna vježba na Sinjajevini bez konsultacija sa stočarskim zajednicama koje ovaj pašnjak koriste stoljećima Gara, majka šestoro djece i predvodnica lokalne zajednice, sa svojom najmlađom kćerkom Nadom vodi dvije bitke: onu ekološku, za očuvanje prirode, i onu ličnu, protiv patrijarhata i nasilja nad ženama.

Film je sniman na Sinjajevini, u katunu Okrugljak i široj okolini, tokom sedam godina od 2018. do 2025.

planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_1


Autorsku i produkcijsku ekipu čine montažer Georges Cragg, kompozitor Draško Adžić, dizajner zvuka Julij Zornik i kolorista Emil Svetlik, uz izvršne producentice Megan Gelstein i Biancu Oanu. Producenti filma su Petar Glomazić, Quentin Laurent i Rok Biček, dok je koproducentica Dijana Cetina Mlađenović, a pridruženi producent Veliša Popović

U središtu dokumentarca su glavne protagonistkinje Mileva Gara Jovanović i Nada Stanišić, čija priča nosi emocionalnu i narativnu jezgru filma.


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_4

Autorska vizija: egzistencijalistička bajka i feministička vestern opera

Scenaristkinja, rediteljica i producentica Biljana Tutorov opisuje film kao „egzistencijalističku bajku“ ili „feminističku vestern operu“: 

„Inspirisale su me naše moćne ženske protagonistkinje koje su bile istinski partneri u filmskom procesu i van njega – njihov organski odnos prema prirodi, ciklička dramaturgija njihovog života i emotivni slojevi priče koje smo zajedno proživjeli kroz sedam sezona i gotovo 230 dana boravka u planini.“


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_3

Reditelj, scenarista i producent Petar Glomazić dodaje:

„Iako sam cijeli život proveo u gradu, odrastao sam u porodici čvrsto vezanoj za svoje korijene. Želio sam pred publiku iznijeti ovaj bajkoviti svijet u kojem su čovjek i priroda još uvijek neraskidivo povezani, gdje jednostavni život otkriva temeljne vrijednosti egzistencije: ljubav, solidarnost, posvećenost drugima, skromnost i neumoran rad. Naše protagonistkinje ukazale su se kao likovi antičke drame.“


planina_sundance_film_festival_bih_bonjour_ba_2

Autori ističu važnost prilike da film svoju međunarodnu putanju započne upravo na Sundanceu: „Veoma smo sretni što film ima premijeru na Sundanceu, jednoj od najboljih platformi za lansiranje autorskog dokumentarnog filma. Planina je nastala iz našeg aktivizma, koji joj je dao snažan etički okvir. Globalna vidljivost koju Sundance pruža izuzetno je važna za teme koje se u filmu otvaraju – militarizacija, ekologija i (nedostatak) prava žena.“ 

Direktorica fotografije Eva Kraljević dodaje: „Presretna sam što je ovaj dugogodišnji, zahtjevan proces izrastao u veliki i važan film, i što svoj put u svijet započinje upravo u službenoj konkurenciji Sundancea.“

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!